Ga naar inhoud

Videokaart te warm?


Aanbevolen berichten

Goed, ik ben al een paar dagen bezig met videobewerken. Althans, dat heb ik geprobeerd. Nu heb ik al voor de 2e keer windows opnieuw geinstalleerd, omdat alles raar deed met Service Pack 1, en heb ik gewoon weer een schone Windows versie erop zitten. Maar elke keer als ik nu een filmpje opstart, of iets met Windows Media Player wat "afgespeeld" moet worden, loopt hij vast! De cpu staat dan op 100% en ik moet control alt delete doen om hem af te sluiten? Mn videokaart was gisteravond ook écht super warm... (6600GT) Moet ik dat ding terug brengen naar de winkel? Want de kaart is nog geen 4 weken oud ofsow, heb al ee nieuwe gekregen ivb met een slechte koeler die erop zat en stuk is gegaan. Of is de driver opnieuw instaleren een beter plan? mvg, marsh.
Link naar reactie
Uhm beetje geduld bewaren misschien, als je in 2 tellen een reactie wilt moet je naar tweakers.net dan krijg je te horen dat je eerst zelf moet zoeken en al je bevindingen op moet schrijven, anders krijg je een slotje. Het is 2 uur geleden.... Wat voor programma gebruik je om video te bewerken? En is je filmpje niet gewoon corrupt waardoor de hele zooi vast loopt? Misschien moet je alles updaten, alle drivers en sp2. En mijn 6600 gt kan ik trouwens niet echt warm noemen, misschien een arctic silencer of zalman vf700 erop.
Link naar reactie
Ennee...dat die videokart warmwer word klopt ook niet, want tijdens videobewerking hoeft die bijna niets te doen. De processor en de hdd lopen ongeveer op 100%, dus dat is normaal. Die, en het ram-geheugen, kunnen erg warm worden, maar verder niets. Hoe warm word je cpu dan? Trouwens, shoot me if I'm wrong :wink:
Link naar reactie
1. Dit heeft zeer waarschijnlijk niets met je videokaart te maken. Videobewerking doet idd je cpu. Het kan wel zijn dat de kaart hardwarematig de film decodeerd, maar dan nog zal hij zeker niet te heet worden. (dan krijg je ook andere fouten) 2. Welk programma staat er dan op 100%? Kijk hiervoor in de processenlijst. Doet het filmpje het wel probleemloos op een andere pc? Ander kan het misschien ook nog aan een fout in de codering van het filmpje liggen. Ik welk formaat is het filmpje gecodeerd?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...