Ga naar inhoud

PC geeft geen beeld meer? grafische kaart stuk?


Aanbevolen berichten

HELP! Ik heb net m'n nieuwe casemod aangezet en ik rook een branderige geur !!!! Ik snel m'n computer uit alleen nu geeft m'n monitor aan dat er geen input signal meer is :-? :-? :-? :-? !!!Is m'n gpu doorgebrand !??! Ik zag trouwens voor ik m'n pc aanzette ook geen beeld, maar het is een nieuwe pc dus er staat nog geen windows op maar je komt toch altijd meteen in je bios scherm ?!! Graag antwoord Alvast bedankt TILT [color=red:fa37097488][mod-edit][i:fa37097488]In het gevolg een normale topic titel, HELP!! is geen normale topic titel, volgende keer verander ik het niet meer voor je en doe ik de topic gewoon op slot, mvgr, Red Dragon[/i:fa37097488][/mod-edit][/color:fa37097488]
Link naar reactie
[quote:3b682a8455="tilt"]OK ik heb nog niet zo veel ervaring met forum's :P. ik heb een 6600gt (wc) van msi, de brandlucht is nu wel weg alleen hij geeft echt geen beeld ook niet als ik hem een tijd je aan laat staan.[/quote:3b682a8455]Heb je aan de kaart lopen knutselen of niet? Welk chipje is trouwens zwart uitgeslagen? Ik zou gewoon voor RMA gaan, daar deden ze bij mijn FX5900XT ook niet moeilijk over.
Link naar reactie
Nou ik heb er alleen een watercool blok opgezet. . tuurlijk, verder niet. De chip's zien er allemaal nog goed uit, ik heb nu m'n computer aangezet en nu krijg ik "sneeuw" (witte en zwarte puntjes met een paar gekleurde er doorheen). Dus hij geeft wel iets weer :P. Maar misschien heeft 1 van jullie dit probleem ook gehad. Hoe hebben jullie het opgelost ? TILT
Link naar reactie
heeeee. . hoe reset je je bios :oops: beetje niet zo erg ervaren :P. Ik heb er een GeForce 2mx in gehangen maar die gaf ook geen beeld. Ik weet niet zo goed meer wat ik nu moet doen ? Gaat je computer ook aan als je CPU is doorgebrand? De tempratur sensor geeft een keurige 28 graden aan. Ik rook wel iets doorgebrands toen ik hem voor het eerst aanzetten, dus ik denk dat er iets is doorgebrand, maar wat dan ? TILT
Link naar reactie
Het bios resetten gebeurd met een jumper op het moederbord, hiervoor even de handleiding van het moederbord raadplegen. Ook het verwijderen van de backup batterij op het MB heeft hetzelfde resultaat. Echter de brandgeur duid op een hardware defekt. Bij een defekte CPU, zal de PC niet opstarten, laat staan beeld geven. Moeilijk is om nu te beoordelen of het moederbord dan wel de voeding defekt is. :cry: Ik vrees een defekt moederbord :cry:
Link naar reactie
[quote:6d16a16efa="tilt"]ouw, dat doet pijn aan mijn schaars gevulde -zakgeld- portemoneetje. :cry: :cry: :cry: :cry: . Heb je misschien nog een goed advies voor een mobo om te gamen? (s. 754 + AGP8X). :cry: :cry: :cry: :cry: PS: is CMOS het zelfde als je BIOS ?[/quote:6d16a16efa]CMOS is de chip waarin de BIOS zit gebakken. Dus eignelijk wel hetzelfde, maar ook weer niet helemaal. In ieder geval is het zo dat als je mobo is doorgebrand, komt dat door iets, daar moet je eerst naar op zoek. Anders gaat je volgende bijvoorbeeld ook als het bijvroobeeld door je videokaart komt die sluiting trekt. Als je niet overklokt ben je denk ik het beste weg met iets a la MSI K8T Neo Fis2R, veel functies heeft die, met firewire enzo. Maar tegenwoordig zijn de verschillen in prijzen met K8N series ook niet meer zo groot, dus kun je welliucht toch beter die nemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...