Ga naar inhoud

Hmmm, driver installeren lukt niet: GeForceFX Go5200


Aanbevolen berichten

Ik had dus een driver gevonden voor mijn kaartje. Vorige driver eraf gegooid. Opnieuw opstarten, setup.exe die bij de driver zat gebruikt. Hij zegt dan dat alles is geïnstalleerd. Opnieuw opgestart en...... beeld gaat wel bijzonder traag. FF gekeken naar de driver die wordt gebruikt, en hij gebruikte gewoon de standaard XP driver. ik had deze driver gebruikt: [url]http://download.guru3d.com/pafiledb.php?action=file&id=638[/url] ik ben nu bezig met het downloaden van de driver van nvidia.com, ga het daar maar eens mee proberen. maar waarom deed mijn 44.22 driver het niet? (die ik dus probeerde te installeren)
Link naar reactie
ok, ik heb nu een 52.16 driver geïnstelleerd. Beeld is volgens mij niet sneller. Als ik kijk bij: rechtermuis bureaublad => eigenschappen => instellingen => geavanceerd dan staat daar geen NVidia tabblad (had ik wel), ook staat bij het tabblad 'adapter' geen NVidia driver, maar dezelfde standaard driver van voor deze installeeractie. Kortom, er is geen nieuwe driver geïnstalleerd. Wie kan mij helpen om een driver te installeren (liefst 44.22), maar een andere (werkende!) maakt mij ook erg blij.
Link naar reactie
[quote:284ee60d3f="RicardoS"]Heb je met behulp van idnr. gezocht naar een driver op de site van Medeon? En heb je de restanten van Nvidia met behulp van een "detonator destroyer" goed verwijderd?[/quote:284ee60d3f] op medion.com kon ik niets vinden. ik heb het gedaan zoals in de FAQ staat (configuratiescherm => software => verwijderen NVidia driver => opnieuw opstarten => drivers installeren => opnieuw opstarten dus geen destroyers, etc. Het vreemde is dat bij driverinstallatie wel wordt gemeld: installatie succesvol, drivers geïnstalleerd (of iets in die strekking). Maar na opstarten zie ik daar dus niets van terug.
Link naar reactie
NVidia website: [quote:2a4264d12d]GeForce2 Go and GeForce4 Go mobile processors are not supported in this driver. Please contact the notebook's manufacturer for graphics drivers for your notebook PC.[/quote:2a4264d12d] Die 5200FX Go wordt niet genoemd, maar in het lijstje "Products Supported" daarboven staat hij ook niet. Ik denk dat je echt via Medion die driver moet zoeken, en niet van een andere -zoals Compaq-. Een familielid van mij had laatst een nieuwe laptop gekregen, maar zonder driver voor zijn Radeon 9000 Mobility. Na wat rondkijken op de ATI website kwam ik dit tegen: [quote:2a4264d12d] The MOBILITY drivers supplied with a given laptop or notebook have been specially modified to work in conjunction with the flat panel display and any other graphics or video options installed in that specific computer. As a result of these modifications, ATI Customer Care is unable to make a "generic" MOBILITY driver available for download. You MUST use the drivers supplied with your laptop or notebook computer, or obtain a driver update from the manufacturer of your laptop or notebook computer. [/quote:2a4264d12d] [Kan ik dit onvertaald laten trouwens?] Of ze zeggen dit puur uit voorzorg "voor het geval dat" (ikheb weinig ervaring met laptops), maar mij lijkt het sowieso slim alleen een driver voor je laptop te installeren van het merk (of type) laptop zelf. De standaard XP driver wordt alleen wel gebruikt...hmm, dus correct me if 'm wrong met het bovenstaande! *edit* Medion website heeft echt bar weinig info, ja. Ik kom niet verder dan een PDF handleiding voor je laptop. Misschien een e-mail sturen naar Medion?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...