Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

zjarl schreef[quote:3f8371e6a9]heb je nou al geprobeerd je videokaart te overklokken :roll: , dit schild namelijk wel veel. [/quote:3f8371e6a9] Het bios van de videokaart moet dan wel eerst geflashed worden. Is er al zo'n bios voor de radeon 9800 pro? Hé zjarl, leuke afbeelding van Commander Keen, man! Dat is echt jeugdsentiment voor me. Vrolijkt me elke keer weer op :)
Link naar reactie
standaard 5700 :o , dan kom je als je een beetje goed te oc'en kaart hebt ook wel tot die 6500 hoor :wink: . Ik scoor standaard 5000 en met oc'en 5900, denk dat die 6000 nog wel wilt want ik heb die test met 2x AA gedraaid. Die mensen die zulke hoge scores halen hebben vaak veel betere koeling dan luchtkoeling (al kom je met luchtkoeling ook al ver) en modden alles wat er te modden valt. Zo ben je zo een hoop geld meer kwijt (dan kom je er niet met die 1800 euro :wink: ). Het is eigenlijk ook niet echt slim het snelste van het snelste te kopen, want dan ben je heel erg duur uit, terwijl het over twee maandjes stukken goedkoper is. Maar goed, als je geld hebt, ga vooral je gang. Ik had twee jaar geleden een pc van 4500 gulden gekost (wist er toen vrijwel nix vanaf) en dat is zonde van het geld, want voor 3500 euro had ik een pc gehad waar ik evenveel aan had gehad. Maar je hebt een pracht-pc hoor :roll:
Link naar reactie
Ik vind het een hele goede standaardscore, ik had ook zoiets, de hoogste scores tot nu toe zijn 8000, maar dat zijn kaarten die op 550Mhz core draaien, dus ik zou niet ontevreden zijn. Ik heb een score van 6600, gewoon de kaart overklokken en je ziet je score vooruit gaan. Als je de core verhoogt naar 410-420 ga je makkelijk over de 6000 heen :wink:
Link naar reactie
maar als ik wil overclocken met mijn videokaart moet ik dat doen met een rivatuner of met een hercules 3d tweaker ? ik heb ze gedownload maar als ik het opend weet ik eigenlijk niet wat ik moet doen. ik weet wel van wat ik heb gelezen iets van 380 mhz op kunt laten lopen tot 460 mhz en de memory clock van 680 tot 730 mhz,maar ik ben bang dat ik m,n computer naar de kl#te helpt. ik kan met een computer overweg maar al die instellingen veranderen in de bios en je videokaart ed. dan moet je wel weten wat je doe. :oops: ik heb in totaal iets meer dan een jaar een computer daarvoor heb ik dus nooit een pc gehad (ja ik weet het ik loop achter,vandaar ik niet echt alles weet) kan iemand mij vertellen hoe ik m,n pc kan opvoeren met een rivatuner of die hercules 3d tweaker (of mischien wat anders) graag stap voor stap PLEASE kijk ik ga niet op vakantie dus of ik nou een vermogen uit geef aan een pc of je gaat op vakantie dan ben je ook het geld kwijt. (2 a3 weken vakantie je komt terug geld weg) computer heel het jaar plezier(ja toch)
Link naar reactie
Je kan het beste met RivaTuner werken vind ik. Wat je net zei over verhogen naar 460 moet je zeker niet doen, het is niet zeker dat je kaart zover komt, elke kaart is anders. Ik zelf heb toevallig een goede overklokker, ik kan 480Mhz op de core halen, maar het hoeft niet zo te zijn dat jij dat haalt. Je moet gewoon in kleine stapjes omhoog gaan, stapjes van 5 a 10Mhz. Zodra je witte puntjes begint te zien wordt je kaart te warm en moet je iets terug. Hoop dat het duidelijk voor je is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...