Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

aangezien ik graag een game speel wou ik een goeie computer,ik heb een intel 3000 mhz gekocht omdat die momenteel het snelst is (als ik alle informatie moet geloven....toms hardware site ed) ik ben er nog van overtuigd dat hij razend snel moet zijn. intel pentium hyper treading 3000 (800 mhz) mobo...p4c800 radeon 9800 pro 2 keer 512 mb ddr harddisk 40 gb direct9x ik ging eens benchmarken(2003) en wow wat een ongelofelijke score maar liefst 5749(om te huilen toch) ik vond dit heeeel weinig en besloot om eens in de bios te duiken,en ja hoor ik kon het hele zooitje jumperfree overclocken. ik dee om te beginnen 5 procent en ging maar liefst naar 5761(zo ongelofelijk mike) later 10 procent overclocken en ik viel terug naar in de 5400 benchmark score)klop toch geen ass van? ,liet het maar staan op 5 procent en besloot om dat hyper treading uit te zetten en dat leverde me echt niks op. waar ligt het nu aan? ik heb toch good stuf? mischien dat m,n harddisk te klein is (40 gb) na het instaleren van xp en de nodige software hou ik 23 gb over. kan iemand mij vertellen waarom its runs like crap? :evil:
Link naar reactie
ach nightfire, wordt vanzelf wel verplaats ik denk dat het een hele normale score is. ik weet niet of je de videokaart hebt overklokt, maar processor overklokken helpt weinig bij 3d mark 2003. heb je wel de nieuwste drivers zie faq van videokaarten. daar staan trouwens ook wat tools voor het overklokken van je videokaart dan nog iets over je computer. want het is inderdaad een snelle pc, maar als je nou nog een 40 GB koopt en die RAID aansluit, is tie weer een stuk sneller. maar ook dit heeft geen nut voor je score (denk ik) oja post ff je score, dan kunnen wij hem bekijken
Link naar reactie
Prima score hoor zonder het overklokken van je videokaart. RD (de mod hier) scoort: 3dmark '03 6126 en dat is met alles maximaal overgeklokt. Denk dat je in de war bent met een 3dmark 2001 score :lol: ps. vindt je wel een zeikerd zeg. Flikkert daar een lading geld over de balk en verwacht gelijk een score van 7000 ofzo? Nee, zo werkt het niet mannetje :roll: ;) En ga lekker spelletjes spelen met zo'n game machine, boeit die hele 3dmark onzin nu, het is niet eens interaktief. Oh, en aan die 40 GB zou ik ook wat doen, een paar spellen installeren en je vrije ruimte gaat al rap achter uit 8)
Link naar reactie
Ik heb zonder overklokken 4300 punten, een P4, met 2.4 ghz. Een Ati Radeon 9700 TX met 128 mb geheugen, 512ddr 333, en 1*60 gb en 1*30 gb @7200 r/pm. Met overklokken (zonder zalman extra koeler erop of wat) 4640 ofzow dat was t. Je geeft overigens wel een hoop geld uit aan zo'n ding maar ach. Merk je nou echt veel verschil met gta vc ofzow tussen jouw pc en de mijne? Ik speel gta vc op 1280*1024, 8* aniso en 4* fsaa en ziet er gelikt uit.
Link naar reactie
Voor een niet overgeklokt systeem heb je een normale score, niets om Moedeloos van te worden. Ik snap niet dat je zo loopt te klachen, je hebt een dijk van een PC en je bent treurig dat je 3dmark '03 score maar 5700 is met standaard waardes. :roll: Buiten dat 3dmark' 03 helemaal niets boeiends verteld over de algehele prestatie van je pc heb je ook nog eens een gezonde score voor jou pc. Als je hoger wilt halen moet je de FAQ lezen van het videokaarten forum voor het tweaken en overklokken van je videokaart. je kan ook nog je CPU overklokken. dat heeft weinig effect op je 3dmark '03 score maar wel op de algehele prestatie in game's en dergelijke. Ik vind dat je een beetje zielig doet, je hebt een pracht pc waar iedereen jaloers op kan worden en dan word je moedeloos van een hele hoge 3dmark '03 score. Als je games nu brak liepen of dat er wat anders aan de hand was dan had ik je topic/post nog terecht gevonden maar nu vind ik het gewoon overdereven geklaag. Net zoiets als, " he me Ferrari Enzo wil niet sneller dan 280 km/uur!! :x "
Link naar reactie
Lijkt me een mooie score voor 3dmarks 2003! Dat bij 10% overclocken de score omlaag gaat, betekent misschien dat je systeem niet meer stabiel was. Misschien hoger CPU-voltage nodig. Het kan ook zijn dat je onbewust bepaalde parameters verkeerd hebt ingesteld. Maar waarom overclocken? Ik vraag me trouwens af hoe serieus je bericht is; het neigt een beetje naar opschepperij. 8)
Link naar reactie
Of die score goed is of niet weet ik niet, zelf draai ik nooit benchmarks en speel ik geen spellen. Zoals door anderen gezegd, als je spel soepeltjes draait zou ik me nergens zorgen over maken. [quote:b1409f0c6d="swatmember"]ik dee om te beginnen 5 procent en ging maar liefst naar 5761(zo ongelofelijk mike)[/quote:b1409f0c6d]Als 5% overklokken niet 5% verbetering geeft, zit je bottleneck ergens anders. Lijkt mij althans een logische conclusie. [quote:b1409f0c6d="swatmember"]later 10 procent overclocken en ik viel terug naar in de 5400 benchmark score)klop toch geen ass van?[/quote:b1409f0c6d]Die Intels schakelen toch een stapje terug als ze te warm worden? Dus het zou wel eens kunnen kloppen dat je score dan terugvalt (overklokken is meer warmte). [quote:b1409f0c6d="swatmember"]mischien dat m,n harddisk te klein is (40 gb) na het instaleren van xp en de nodige software hou ik 23 gb over.[/quote:b1409f0c6d]Gosh, echt weinig 8) Daar ligt het dus niet aan. Kan hooguit de snelheid van je HD zijn (5400 RPM?).
Link naar reactie
okee dit is de derde keer dat ik een reactie plaats. kijk het loopt allemaal wel lekker over m,n monitor heen maar:als ik soms wel een zie van die gasten die een score hebben van 6000/6500 of meer dan klopt er toch iets niet.(aangezien ik er 1800 euro tegen aan heb gegooid) maar okee het zal allemaal wel goed zijn.
Link naar reactie
Ge-wel-dig, je koopt een pc van een paar duizend euro, om vervolgens pissig te worden dat je niet genoeg kunt opscheppen met de scores uit 3d mark. Zoals nightfire al zegt, dit forum is niet echt een betrouwbaar als het gaat om vergelijkingen van 3d markpunten.. de mensen die een link in hun sig hebben staan, hebben meestal lopen flashen en overklokken.. Dus je weet wat je te doen staat. [size=10:95cce093ab] Enne RD; [/size:95cce093ab] [quote:95cce093ab][size=10:95cce093ab]Net zoiets als, " he me Ferrari Enzo wil niet sneller dan 280 km/uur :x !! "[/size:95cce093ab][/quote:95cce093ab] [size=10:95cce093ab] Sommige dingen zou ik dus wel een wezenlijk probleem vinden :wink: [/size:95cce093ab]
Link naar reactie
zoals die ene"elgerv" zij dat ik er een hoop geld tegen aan heb gegooid om alleen maar een hoge benchmark te krijgen is niet echt waar,kijk ik zal het niet ontkennen dat ik het leuk zou vinden om een hoge benchmark te verkrijgen. mischien moet ik zoals de meeste zeggen niet zeike daarover en gewoon blij zijn met wat ik heb. ik weet nu ook dat het allemaal wel snor zit dankzij alle reacties. hiebij wil ik het voor mij zelf afluiten. greetz enrico no money no honey,a honey no money.
Link naar reactie
/swatmember: stichting correlatie bellen zolang het nog kan :wink: Ik vind het een hardstikke mooi systeem en het is natuurlijk een leuke sport om je systeem zover mogelijk te oc'en. Ik zou dus gewoon de videokaart gaan oc'en, zoals al eerder voorgesteld, in het moederborden forum kunnen ze je vast verder helpen met het oc'en van je cpu.
Link naar reactie
/swatmember: stichting correlatie bellen zolang het nog kan :wink: Ik vind het een hardstikke mooi systeem en het is natuurlijk een leuke sport om je systeem zover mogelijk te oc'en. Ik zou dus gewoon de videokaart gaan oc'en, zoals al eerder voorgesteld, in het moederborden forum kunnen ze je vast verder helpen met het oc'en van je cpu.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...