Ga naar inhoud

CAD-programmatuur en videokaart: GF4 of ATi?


Aanbevolen berichten

[quote:07d9a8ba71="dagoose"]Vanwege (wat ze leveren bij) het bedrijf waar ik wil bestellen: ik heb die keuze min of meer al vaststaan i.v.m. goeie rating op Tweakers, zeer lage prijzen (top3) en vooral het feit dat ik er met de auto in 15 minuutjes ben wat altijd kan schelen als er nog problemen zijn. Als ik trouwens te rap reply is dat uit enthousiasme om een nieuwe PC te kopen :) :D![/quote:07d9a8ba71] Ok dat is begrijpelijk. Nou dan zou ik dus voor de Asus V9480 gaan. dat is de snelste Asus kaart die er tussen zit. Weet je zeker dat je geen Matrox Parhelia of Radeon 9700 wilt? Matrox Parhelia is een wereld ster in 2D en goed in 3D (openGL weet ik dus niet) De Radeon 9700 heeft weer DirectX 9 maar is weer minder in Open gl zoals je al aangaf. of toch de GeForce FX 5800 (non-ultra) Sorry, ik wil je niet op een dwaalspoor brengen :wink:
Link naar reactie
mbt de parhelia: die kwam R dus nie al te best af [quote:09a67656e5="dagoose"]"...en de Parhelia-512 maakt zelfs geen schijn van kans..."[/quote:09a67656e5] Ehhh... vanaf wanneer is die FX5800 een beetje betaalbaar :wink: ? Ik ga dr nog es ff een nachtje over slapen, heb ik de topic iig nog een beetje opgeleukt met een mooi plaatje vandaag!
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
en, wat is het geworden ? Ik zit nu inmiddels met hetzelfde probleem. Ik wil een dual-amd-processor systeem gaan bouwen, met gebruikmaking van allerlei ouwe zooi van m'n huidige computer. geluid, HD enzo. Autocad 2004 kan immers 2 processoren aan. maar ja, een Opengl-professionele kaart kost bijna evenveel als dat hele spul samen. Vandaar de vraag: wat is het geworden, bevalt het, en wat is er nieuws onder de zon ? :)
Link naar reactie
Fire GL is een erg dure kaart, lijkt me niet zo'n goed idee. Ik zou voor een GeForce FX 5900 Non-ultra gaan en deze via een Soft-mod om-tunen naar een Quadro kaartje. Dit kan ook met de GeForce ti 4 kaarten en de GeForce FX 5200/5600/5800. Dit doe je met rivatuner. De GeForce FX 5900 moet eind deze maand leverbaar zijn voor circa 400 Euro.
Link naar reactie
:D De nieuwe PC is inmiddels al weer een ruime tijd naar volle tevredenheid in gebruik! Naast 512 mb ram en 2,53 GHz proc heb ik uiteindelijk gekozen voor een Asus GF4 Ti4600 kaart, omdat ik aan de slag wilde en niet wilde wachten tot de introductie van de FX. Koop je nu een kaart dan is de GF FX lijkt mij iets meer voor de hand liggend. In zowel AutoCAD 2000 als 3dSMax 4 heb ik de OpenGL-hardware-acceleratie aanstaan, wat een fantastisch resultaat geeft tijdens het werken: zeker de moeite waard dus (ik werk m.n. met 3D-modellen en het navigeren gaat dan duidelijk een stuk soepeler). Enige bottleneck is eigenlijk de proc, maar als student had ik niet het geld voor een dualproc-systeem: dat komt na mijn afstuderen wel :D Kortom: (zie ook de eerdere berichten) voor dergelijke toepassingen is een OpenGL-gebaseerde kaart prima geschikt, voor 2D-toepassingen haal je ongetwijfeld een beter resultaat met andere kaarten. Uiteraard gaat het hier om de game-varianten van professionele grafische kaarten, dus aan de onderkant van die markt.
Link naar reactie
//Dagoose Misschien is het voor jou itteressant om de Quadro Softmod toe te passen. Met rivatuner kan je namelijk je Ti 4600 hacken naar een Quadro 4. download rivatuner eens. www.guru3d.com/rivatuner Je moet dan dus Sofquadro gebruiken: [list:6e8dd26051]SoftQuadro patch script. Are you going to turn your GeForce into a Quadro? Now you don't need to void your warranty by soldering your display adapter. SoftQuadro can unlock all the professional Quadro features on software level. [/list:u:6e8dd26051] Erg handig voor jou lijkt me.
Link naar reactie
:D Cewl! En dan ook nog overklokken :D Ga ik zekere naar kijken, maar wel pas na afronding van mijn project volgende week, mocht er iets niet helemaal goed lopen. Maar wel ff een vraagje: als je een Ti4600 softwarematig als een Quadrokaart laat werken, kost dat dan niet weer extra processortijd? (Zoals gezegd, ik ben me er nu nie in aan t verdiepen...) Zie mijn eerdere post dat dat momenteel bij mij de bottleneck is, niet de videokaart.
Link naar reactie
Geen flauw idee of dat extra CPU tijd kost. lees het een en ander door op die site, er is daar ook een FAQ over Rivatuner. Ik heb de softhack nog nooit gedaan omdat ikzelf en alle anderen waar ik een GeForce heb geinstaleerd geen Prof-3d bedoelingen hadden met de kaart. dus dan heeft het geen nut. Voor jou is het echter ideaal. Ik ben ook erg benieuwd naar je bevindingen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...