Ga naar inhoud

Aanvullingen op de FAQ in dit topic melden svp.


Aanbevolen berichten

[quote:90f32a6f5b="Red Dragon"] Omdat de GeForce 4 ti 4x00 een DirectX 8.0 Compliant kaart is kan hij de DirectX 9 test (game test 4) niet uitvoeren, hierdoor mist hij dus in ieder geval al ¼ van het aantal te behalen punten. [/quote:90f32a6f5b] Uit Futuremark's [url=http://www.futuremark.com/companyinfo/3dmark03_whitepaper.pdf]Whitepaper[/url] pagina 20: Each of four game tests generates a frame-rate (in frames per second) that is used to calculate the overall score. The formula for calculating the overall 3DMark03 score is: 3DMark03 score = (Game Test 1 frame-rate x 7.3) + (Game Test 2 frame-rate x 37) + (Game Test 3 frame-rate x 47.1) + (Game Test 4 frame-rate x 38.7) This formula has been obtained by running the benchmark on a number of high-end systems. The results for each system are weighted such that game test 4 gives 20% of the total score and game tests 1, 2 and 3 are equally weighted to give the remaining 80%. Hence, game test 1, 2 and 3 each give 26.6% of the total score. The weights are averaged across all the systems used to generate the weights in the formula. Note that this weighting can be very different on low-end systems. --- Dus Game 4 test geeft 1/5 van de punten op een gemiddeld systeem en niet 1/4 zoals je zonder een beetje na te denken zou zeggen...NOFI... 8) Ik kom trouwens op 38,7/(7,3 + 37 + 47,1 + 38,7)= 29,7% van de punten maar dit komt waarschijnlijk doordat ik hier vanuit ga dat het gemiddelde aantal FPS per game hetzelfde is. Ze hebben de ratings zodanig gemaakt dat er toch zo rond de 20% invloed van game 4 uitkomt. Een low-end systeem haalt overal erg weinig FPS (door niet-GPU gerelateerde bottlenecks) en dan zijn de verhoudingen zoals door Futumark aangegeven anders.
Link naar reactie
  • Reacties 340
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    341

  • 2 weken later...
[url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?p=460289#460289]FAQ[/url] Update: Versie [b:70954bfafb]2.5.2[/b:70954bfafb] * V&A toegevoegd: "[i:70954bfafb]Ik heb een moederbord welke een 1,5 volt videokaart vereist, welke kaarten komen in aanmerking?[/i:70954bfafb]" * Link toegevoegd tbv WinXP drivers voor Voodoo kaarten * Radeon 9200-9600-9800 en GeForce FX 5200-5600 toegevoegd aan videokaarten lijst.
Link naar reactie
Misschien als aanvulling TV-out te gebruiken: ik ben gisteren effe bezig geweest met de GeForce4 MX440 en zijn TV-out en kwam er achter dat wanneer een MX440 is voorzien van 2x een monitor-aansluiting en 1x een TV-out dat het erg lastig is om voor Clone te kiezen wanneer je wilt werken met een televisie en een monitor. De optie Clone is niet te selecteren en ik heb het uiteindelijk alleen aan de praat gekregen door TVTool te gebruiken. Wanneer ik echter gebruik maak van een GeForce4 MX440 met 1x een monitor-aansluiting en TV-out dan is de Clone optie wel meteen te selecteren bij de nView instellingen van nVidia. Dit is zowel onder XP als onder W2000 getest. Het probleem dat Clone niet te selecteren was kwam ik trouwens ook tegen bij een GeForce4 Ti4600 met 3 uitgangen (2x monitor en 1x TV-out). Kort samengevat: Om voor Clone mode te kiezen in combinatie met een monitor en televisie: - GeForce4 MX440 met 2x monitor aansluiting en TV-out: alleen mogelijk met TVTool. - GeForce4 MX440 met 1x monitor aansluiting en TV-out: gewoon mogelijk met de drivers van nVidia. Hetzelfde geldt dus waarschijnlijk ook voor de GeForce4 Ti serie en alle andere GeForce4 MX varianten.
Link naar reactie
[url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?p=460289#460289]FAQ[/url] Update: Versie [b:9e24ac4646]2.6.1[/b:9e24ac4646] * Rivatuner 2 RC 12.3 is uit!. dit heugelijke feit toegevoegd aan de FAQ. deze nieuwe rivatuner kan ook gebruikt worden om van je Radeon 9500 een 9800 e.d. te maken.: [quote:9e24ac4646]Updated SoftR9x00 scripts for both Windows 9x/ME and Windows 2000/XP. Now the scripts are tested and certified for use with Catalyst 2.0 - 3.2 (both beta and release versions) and allow you to force RADEON 9800PRO PCI DeviceID as well as RADEON 9500 and RADEON 9700PRO PCI DeviceIDs.[/quote:9e24ac4646]
Link naar reactie
Reacite FAQ: Misschien moet je eerst even uitleggen wat een videokaart is en waarvoor het dient. Dan in wat voor soorten je hebt. Dan wat voor software er voor gebruikt wordt. Leg ook ff uit waarvoor direct x dient. Verder n beetje onoverzichtelijmk door dik kleur grootte lettertype maar misschien ben ik de enige die hier zo over denkt. Verder goed Groeten Ruurd
Link naar reactie
[quote:9daacc38b1="ruurdfeitsma"]Reacite FAQ: Misschien moet je eerst even uitleggen wat een videokaart is en waarvoor het dient. Dan in wat voor soorten je hebt. Dan wat voor software er voor gebruikt wordt. Leg ook ff uit waarvoor direct x dient. Verder n beetje onoverzichtelijmk door dik kleur grootte lettertype maar misschien ben ik de enige die hier zo over denkt. Verder goed Groeten Ruurd[/quote:9daacc38b1] Dat de FAQ lang en uitgebreid is komt doordat we alleen UBB kunnen gebruiken en geen HTML. Wat de basics betreft van een videokaart. Daar wordt aangewerkt middels een glossary. Maar hiervoor moet je ff geduld hebben totdat ik tijd heb om het af te maken... Wanneer?? (when it's done....) ;) Om uit te leggen wat een videokaart is gaat me eigenlijk iets te ver... Als je de verschillende topics hier leest dan zul je het antwoord ook wel vinden.
Link naar reactie
[quote:c64f0c3a0c="ruurdfeitsma"]Reacite FAQ: Misschien moet je eerst even uitleggen wat een videokaart is en waarvoor het dient.[/quote:c64f0c3a0c] Ik ken niemand die niet weet waar een videokaart voor dient. zelfs mijn vriendin weet dat. het is dan ook geen veel gevraagde vraag, het is tenslotte een FAQ (Frequently Asked Question). [quote:c64f0c3a0c] Dan in wat voor soorten je hebt. Dan wat voor software er voor gebruikt wordt. Leg ook ff uit waarvoor direct x dient.[/quote:c64f0c3a0c] De meest voorkomende soorten staan er duidelijk in. van ATI en nVidia. een complete lijst is enorm groot, onoverzichtelijk en overbodig. vragen over videokaarten die niet in de FAQ staan kunnen gewoon in het forum worden gesteld. Wat DirectX is heeft ook nog nooit iemand gevraagd. dus wederom een niet veel gestelde vraag dus niet voor in de FAQ maar gewoon om te stellen op het forum zelf. [quote:c64f0c3a0c] Verder n beetje onoverzichtelijmk door dik kleur grootte lettertype maar misschien ben ik de enige die hier zo over denkt. Verder goed Groeten Ruurd[/quote:c64f0c3a0c] De grote en of dikke letters en kleuren worden enkel gebruikt om verschillende zaken juist te verduidelijken. ik zal kijken of ik hier het een en ander aan kan verbeteren
Link naar reactie
RED, je moet de Radeon 9800pro erin dauwen :P (in het stukje wat is het verschil tussen de Radeon 9xx etc.) review: http://www.computertotaal.nl/reviews/prog.cfm?id=102 :lol: Ook de BIOS voor de Radeon kaarten i.v.m. overklokken kun je hier krijgen: http://www.3dchipset.com/bios/index.php Deze BIOS werkt (persoonlijk getest) op : Radeon 9500pro: Gigabyte, Hercules en Sapphire.
Link naar reactie
Is goed. ik zal het in een van de volgende update's doen. ik had de radeon 9600 en 9800 er nog niet in gezet omdat deze nog neit te koop zijn. Ik heb ook een bios voor mijn radeon 9700 gebruikt. geen idee waar ik die vandaan had. maar goed. ik zal een [i:c884c8c409]"Hoe kan ik mijn radeon 9500/9700 overklokken?" [/i:c884c8c409]vraag toevoegen met een bios flash verhaal erin.
Link naar reactie
[url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?p=460289#460289]FAQ[/url] Update: Versie [b:1b7d68b614]2.7[/b:1b7d68b614] * Official nVidia [b:1b7d68b614]43.45 [/b:1b7d68b614]drivers voor Win 9x/ME en Win XP/2K toegevoegd * Link naar Computer! Totaal Radeon 9800 PRO review toegevoegd * V&A toegevoegd mbt het overklokken van de radeon 9500/9700 en de Bios flash die daarvoor plaats moet vinden. * verder nog wat kleine aanpassingen.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?p=460289#460289]FAQ[/url] Update: Versie [b:6c6aa7c983]2.7.1[/b:6c6aa7c983] * De nieuwe Rage 3d Tweaker 3.8C toegevoegd * punt wat "gewoon iemand van 15" aan gedragen heeft aangepast * ATI Omega drivers toegevoegd. * verder nog wat kleine aanpassingen.
Link naar reactie
[url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?p=460289#460289]FAQ[/url] Update: Versie [b:1c5581e1bb]2.7.2[/b:1c5581e1bb] * De nieuwe Matrox Parhelia Windows2K/XP driver 1.04.00.078. (17-4-2003) toegevoegd * Nieuwe Powerstrip 3.31 Beta build [i:1c5581e1bb]385[/i:1c5581e1bb] toegevoegd * verder nog wat kleine aanpassingen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...