Ga naar inhoud

IOmega HDD piept


Aanbevolen berichten

Ik heb een nogal groot probleem. Deze kerst heb ik een IOmega HDD harddisk van 400 gb aangeschaft. Ik heb vrijwel al mijn bestanden er op gezet. Ik heb hem eigenlijk nooit uit mijn computer gehaald, simpelweg omdat ik hem altijd nodig had. Vanochtend gebeurde er iets waardoor de harddisk van mijn computer viel (daar ligt ie meestal op als ie aan de achterkant is aangesloten). Er onder lag een opgevouwen hangmat, dus hij is niet op de grond gevallen of iets dergelijks, maar hierdoor is hij wél ge 'unplugged'. Leek me geen probleem, dus ik deed hem gewoon weer in mijn computer. Maar toen begon hij ineens irritant en zeurderig te piepen en kon mijn computer hem niet meer vinden. Iemand ervaring met dit probleem? Help!
Link naar reactie
[quote:b6c47b4f9e="ge-hakt-bal"][quote:b6c47b4f9e="Tirm"]Al geprobeerd 1 op eigen PC in een andere USB-poort? 2 op een andere PC?[/quote:b6c47b4f9e] Ja, heb ik al geprobeerd. Niks helpt.[/quote:b6c47b4f9e] Demonteerbaar model? In dat geval openmaken, SATA HDD eruithalen en die met een SATA kabeltje intern aan je moederbord hangen. Als 't dan nog niet werkt, dan denk ik dat hij is overleden. :?
Link naar reactie
Garantie geldt alleen voor fabrieksfouten. Niet voor externe oorzaken zoals "vallen". Zelfs al valt het onder garantie, dan is de TS eventuele data (die niet elders is opgeslagen) kwijt. [quote:857567ac43="ge-hakt-bal"]Maar toen begon hij ineens irritant en zeurderig te piepen en kon mijn computer hem niet meer vinden. [/quote:857567ac43] Wat versta je onder "kon mijn computer hem niet meer vinden."? Zie je 'm nadat je 'm hebt ingeplugd, niet (meer) in het Apparaatbeheer? Reageert/Reageren het/de lampje(s) van de externe HD nog wel? Als het Apparaatbeheer 'm nog wel ziet, zou je wellicht aan de slag kunnen met applicatie TestDisk. Waarvan enig uitleg staat op de site van computer idee http://www.computeridee.nl/downloads.jsp?rubriek=1620616&id=1831858
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...