Ga naar inhoud

ASUS Z84J CPU fan replacement


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik ben nu ruim een jaar in het bezit van een ASUS Z84J laptop en de laatste week doet mijn CPU fan raar. Op zich is de koeling in orde, ik heb al het stof verwijderd en alles werkt prima, alleen maakt de fan een vreselijke herrie. Ik heb ASUS gemailed of ze mij een nieuwe fan kunnen verkopen, maar na zo'n 8 mailtjes heen en weer blijven ze strak en stijf volhouden dat de laptop terug moet voor reparatie en dat ze de fan niet kunnen leveren (hoewel deze op de amerikaanse store van ASUS gewoon te koop is). De laptop wegsturen voor reparatie is geen optie, ik reis constant en dit is momenteel mijn enige machine. Ik ben over 2 weken weer weg hier en als ik de laptop instuur is dat de minimale tijd dat ik 'm kwijt ben. Nu vroeg ik me af of iemand weet waar ik in Nederland terecht kan voor een replacement fan of hele CPU module. De fan is een Sunon MagLev GC056015VH-A en het hele onderdeel is, volgens de ASUS eStore, een 13GNJ15AM042-1. Ik heb al rondgezocht met google, op ebay en marktplaats, maar kan niets vinden. Misschien is het ook mogelijk om de fan te vervangen door een iets andere, maar ik zou niet weten welke fan compatible is met deze. Kan iemand hier me in de juiste richting wijzen?
Link naar reactie
Ja, inderdaad helemaal open. De garantie, voor zover nog aanwezig, is dus ook vervallen. Ik heb dit ok aan ASUS voorgelegd, maar die willen me nog steeds geen fan leveren en willen dat ik de laptop instuur. Volgens ASUS is de garantie namelijk NIET vervallen en kennelijk vervangen ze liever gratis die fan dan er een aan mij te verkopen. Onbegrijpelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...