Ga naar inhoud

Hard Disk Problemen


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal, Een vriend van mij heeft al 3x gehad dat er "Bestandrecord Segmenten" beschadigd zijn. Nu zouden we dus voor de 3x z'n harddisk vervangen...... 1 schijf stuk kan gebeuren, een tweede (binnen een half jaar) wordt al zeer bedenkelijk, maar nu een derde schijf is ronduit verdacht. De betreffende schijf heb ik nu als secondaire schijf in mijn computer gemonteerd, gelukkig kwam bij na veel ratelen door de opstart procedure en nu ben ik de tweede schijf aan het Virusscannnen. Heeft iemand een suggestie wat ik nog meer er aan kan doen, behalve ook deze schijf in de vuilnisbak te gooien? Bijvoorbaat mijn hartelijke dank Jan Filarski
Link naar reactie
Welk besturingssysteem gebruik je? Zolang je niet zwiept met je systeemkast kan er heel weinig met een harde schijf gebeuren. In Windows 98 kun je schijfcontrole starten (Start>Progs>Bureau-Accessoires>Systeemwerkset>Schijfcontrole) In Windows XP start je het zo: Deze computer>rechtsklikken op de harde schijf>eigenschappen>extra>nu controleren (het station op fouten controleren. Nu moet het systeem opnieuw worden opgestart om fouten te controleren. Als dat niet werkt dan hebben harde schijf fabrikanten meestal wel tooltjes om hun harde schijf te fixen, daarnaast heb je op de meeste harde schijven wel een garantie van 3-5 jaar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...