Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben pas 2 maanden lid van Computer totaal. Het bevalt me echt super. Ik ben zelf 15 jaar en wil waarscheindelijk volgend jaar verder naar ICT. IK zelf internet veel. Speel Games online en ik speel redelijk zware games. Hierbij moet je denken aan. Unreal 2004 valt nog mee maar ik wil het volgend jaar de nieuwe versie kopen. Age of empires 3, Gta 4+5. Maar helaas gebruik ik nu de computer van me ouders om dit te spelen. Win XP pro, P4 2,4 GH, 512 Ram geheugen, Nividia 64 MB, redelijke geluidskaart, dvd speler en CD brander, 120 GB Het is te slecht om een zware games mee te spelen. MIjn vragen zijn dus Wat is het verschil tussen AMD 64 of Pentium 4 en wat is beter. Dubbel Chancel AMD 64/pentium D? Verschil tussen DDR of DDR 2? Hoeveel Geheugen is verstandig? Weet uw een goede site om een computer op maat te maken?? en goedkoop? Budget 1500-2000 Euro Sjoerd
Link naar reactie
amd 64 en pentium 4 zijn gewoon 2 verschillende processor standaarden. amd 64 is van amd en pentium 4 van intel. Wat beter is hangt er van af welke processor je kiest. een pentium 4 @ 4 Ghz is natuurlijk beter dan een amd 64 3000+. Voor games is amd 64 over het algemeen beter. Welke je dan precies neemt hangt af van je budget, maar volgens mij heeft een amd 64 3500+ de beste kwaliteits/prijs verhouding. Wat je bedoelt met die 2e vraag snap ik niet. Het verschil tussen ddr en ddr2 kun je lezen in de laatste computer totaal (van december) Hoeveel geheugen is verstandig? Dat hangt van je budget af, is dat budget 1000 euro dan zou ik 1 gigabyte werkgeheugen nemen. Een goede site om een computer op maat te maken en goedkoop is www.alternate.nl . Ik heb er veel goede ervaringen mee gehad.
Link naar reactie
onderbouwing: het is teveel over 1 kam,, niet iedereen wilt exact hetzelfde,, veel beter is te kijken naar iemand specifieke eisen,, bijvoorbeeld ik heb een hekel aan intel,, no way dat intel doro mij ooit gekocht zal worden op desktop niveau,, ik vind het op tweakers teveel van je moet dit dit dit en dit nemen,, dan heb je geen miskoop,, ja prestaties zijn leuk,, PRIJS is veelste duur kan veel goedkoper volgens mij worden ze gesponserd door dat bedrijf ofzo,, veel belangrijker is wat wil je met de pc,, welke eisen zijn daarvoor nodig, hoelang moet de pc mee wat is je budget
Link naar reactie
Het zijn natuurlijk ook maar richtlijnen he. De componenten die zij kiezen hebben gewoon een goede prijs-kwaliteit verhouding. Als je kijkt naar Dell pc's, daar kun je toch ook niet precies kiezen wat je er in wilt hebben? Toch kopen genoeg mensen zo'n kant-en-klare pc hoor. Als iemand niet precies weet wat ie moet kopen kan ik me voorstellen dat zo'n Best-Buy guide heel erg zinvol is. Verplaats je eens in de mensen die niet weten welke videokaart je voor 300 euro kan kopen? Dan is zo'n guide hartstikke welkom.
Link naar reactie
wil je met monitor? ik ben uitgegaan van niet... je kan trouwens ook een systeem kopen van 1500 euro de graka eruit gooien ( die is meestal crap bij kant en klare systemen en dan een 6800GT of 7800GT erin stoppen+ oude graka verkopen :wink: ) @ alternate: Assemblagekosten: € 50,00 Processor: AMD Athlon64 3700+ (2.2 GHz) Processor koelers 1 x € 279,00 Moederbord: Abit AN8 SLI Netwerkkaart 1 x De-activeren € 139,00 Geheugen: Corsair ValueSelect DIMM 1 GB € 109,00 Behuizing: Casetek CS-1018 € 69,00 Voeding: CoolerMaster RealPower 450 € 85,00 Grafische kaart : Asus Extreme N7800GTX/2DHTV € 499,00 Harddisk (S-ATA): Hitachi Deskstar 7K250 € 99,00 DVD-brander : AOpen DUW1608A € 49,00 totaal: € 1.378,00 nou dik onder je budget :lol: maar hoe kom je aan €2000,- :-? zeker van de vrachtwagen gevallen ofzo :lol:
Link naar reactie
[quote:6e614b7be2="f.sjoerd"]Wat is het verschil tussen AMD 64 of Pentium 4 en wat is beter.[/quote:6e614b7be2]Voor games zonder meer een Athlon64 pakken. [quote:6e614b7be2="f.sjoerd"]Dubbel Chancel AMD 64/pentium D?[/quote:6e614b7be2]Dual core heeft nog weinig zin bij games, dus hou het nu gewoon bij een goedkope Athlon64, in de toekomst upgraden naar dual core kan altijd nog (voor stukkenb minder geld tegen die tijd). [quote:6e614b7be2="f.sjoerd"]Verschil tussen DDR of DDR 2?[/quote:6e614b7be2]Geheugenbandbreedte. DDR2 kan in principe sneller zijn, maar dan moet die extra bandbreedte t.o.v. DDR wel benut worden. Athlon64's ondersteunen alleen nog DDR-geheugen. [quote:6e614b7be2="f.sjoerd"]Hoeveel Geheugen is verstandig?[/quote:6e614b7be2]2x512MB in dual channel is meestal meer dan genoeg. En later kan er evt. nog altijd 2x512MB bij. [quote:6e614b7be2="f.sjoerd"]Weet uw een goede site om een computer op maat te maken??[/quote:6e614b7be2]Check de Pricewatch en Shopsurvey van Tweakers.net voor goede en goedkope shops. De bekende shops zijn Azerty, SallandAutomatisering, 4Launch, Cool-Prices, iComputers, etc. http://www.tweakers.net/shopsurvey [quote:6e614b7be2="f.sjoerd"]en goedkoop? Budget 1500-2000 Euro[/quote:6e614b7be2]Je kunt het goedkoop houden door de processor goedkoop te houden: Uit een onlangs uitgevoerde test door X-Bit Labs laat zien dat bij de moderne spellen de invloed van de processor niet eens zo groot is als men vaak denkt. Lees daarvoor ook dit topic met bijbehorend artikel door (Links te vinden in het topic zelf): http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=152799 Hieronder een voorbeeldje van Azerty.nl: Een modern gamesysteem is daarbij uitgerust met een stevige videokaart (XFX 7800GT), een voeding die dat trekt (400W of beter) en een mooie 19" monitor met snelle responstijd die dat allemaal mooi weergeeft (Samsung 930BF). Verder een separate Soundblaster Audigy 4 kaart voor de mooie EAX geluidseffecten in games en een goede game muis (Logitech MX 518). Speakerset zit er nog niet bij, die heb je nog in allerlei soorten en afmetingen. Maar misschien heb je wel een stereotorentje op je kamer waarop je 'm kunt aansluiten? Verder is de prijs incl. montage en testen, verzendkosten, maar excl. besturingssysteem. Behuizing en voeding: Antec SLK3800B 400 Watt, Zwart € 85,72 € 85,72 Processor: AMD Athlon 64 Venice (komt maandag 14 nov weer binnen) 3200+, Socket 939, OEM 122,69 122,69 Processorkoeler: Arctic Freezer 64 Pro 16,81 16,81 Geheugen: G.Skill Value DDR DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB) 73,11 73,11 Harde schijf: Hitachi Deskstar T7K250 160 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II 66,39 66,39 Moederbord: MSI K8N Neo4 FI 82,35 82,35 Videokaart: XFX GeForce 7800 GT 256 MB, PCI Express x16 343,70 343,70 Diskettestation: OEM 3,5 diskettestation Zwart 5,88 5,88 DVD-ROM speler: BenQ DVP-1650S 16x, 50x, Zwart, OEM 18,49 18,49 DVD-rewriter: BenQ DW1640 16 x, 6 x, 16 x, Zwart, OEM 36,98 36,98 Geluidskaart: Creative SoundBlaster Audigy 4 Bulk OEM 42,86 42,86 TFT-monitor: Samsung 930BF 19 inch, Zilver, Zwart 308,40 308,40 Toetsenbord: Logitech Media Keyboard Elite Zwart, Retail 19,33 19,33 Muis: Logitech MX518 Zwart, Retail 39,49 39,49 Montage volledig systeem 1 jaar garantie 29,41 Totaal bestelling € 1291,61 BTW 19% 245,41 Vaste verzendkosten 8,50 [b:6e614b7be2]Te betalen € 1545,52[/b:6e614b7be2]
Link naar reactie
[quote:c864e0e87f="Prin0096"][quote:c864e0e87f="Vandread"]Guide voor het bouwen van puike pc: http://tweakers.net/reviews/595/4[/quote:c864e0e87f] Absoluut een prachtige bak. Maar 1800 euro voor een 15 jarige?[/quote:c864e0e87f] yuch nederlandse bemoeizucht :roll: [quote:c864e0e87f="allcheats"]onderbouwing: het is teveel over 1 kam,, niet iedereen wilt exact hetzelfde,, veel beter is te kijken naar iemand specifieke eisen,, bijvoorbeeld ik heb een hekel aan intel,, no way dat intel doro mij ooit gekocht zal worden op desktop niveau,, ik vind het op tweakers teveel van je moet dit dit dit en dit nemen,, dan heb je geen miskoop,, ja prestaties zijn leuk,, PRIJS is veelste duur kan veel goedkoper volgens mij worden ze gesponserd door dat bedrijf ofzo,, veel belangrijker is wat wil je met de pc,, welke eisen zijn daarvoor nodig, hoelang moet de pc mee wat is je budget[/quote:c864e0e87f] Een guide is een gids / leidraad. Teveel over 1 kam? Tja het hele idee erachter is om een duidelijk geheel samen te stellen voor een doel met een bepaald budget. Je hebt een hekel aan intel? Waar ben je mee bezig, als iets de beste prijs/prestatie geeft waarom zou je het niet kopen? Jij bent dus een subjectieve/gevoels koper. Dan is advies van jou dus uitermate onbetrouwbaar. Nogmaals, ze zeggen niet dat je het MOET nemen. Te duur? Mafkees die prijzen komen direct uit de pricewatch :-? Gelukkig laat je zien dat je het niet helemaal snapt :roll: Andere guides: http://www.hardware.info/pcadvies.php Gelukkig is Obi weer zo geduldig om wat moois uit te vogelen ;)
Link naar reactie
[quote:b9715a5741="Vandread"][quote:b9715a5741="Prin0096"][quote:b9715a5741="Vandread"]Guide voor het bouwen van puike pc: http://tweakers.net/reviews/595/4[/quote:b9715a5741] Absoluut een prachtige bak. Maar 1800 euro voor een 15 jarige?[/quote:b9715a5741] yuch nederlandse bemoeizucht :roll: [quote:b9715a5741="allcheats"]onderbouwing: het is teveel over 1 kam,, niet iedereen wilt exact hetzelfde,, veel beter is te kijken naar iemand specifieke eisen,, bijvoorbeeld ik heb een hekel aan intel,, no way dat intel doro mij ooit gekocht zal worden op desktop niveau,, ik vind het op tweakers teveel van je moet dit dit dit en dit nemen,, dan heb je geen miskoop,, ja prestaties zijn leuk,, PRIJS is veelste duur kan veel goedkoper volgens mij worden ze gesponserd door dat bedrijf ofzo,, veel belangrijker is wat wil je met de pc,, welke eisen zijn daarvoor nodig, hoelang moet de pc mee wat is je budget[/quote:b9715a5741] Een guide is een gids / leidraad. Teveel over 1 kam? Tja het hele idee erachter is om een duidelijk geheel samen te stellen voor een doel met een bepaald budget. Je hebt een hekel aan intel? Waar ben je mee bezig, als iets de beste prijs/prestatie geeft waarom zou je het niet kopen? Jij bent dus een subjectieve/gevoels koper. Dan is advies van jou dus uitermate onbetrouwbaar. Nogmaals, ze zeggen niet dat je het MOET nemen. Te duur? Mafkees die prijzen komen direct uit de pricewatch :-? Gelukkig laat je zien dat je het niet helemaal snapt :roll: Andere guides: http://www.hardware.info/pcadvies.php Gelukkig is Obi weer zo geduldig om wat moois uit te vogelen ;)[/quote:b9715a5741] @vandread: helemaal mee eens. als iets op dat moment de beste prijs/prestatie geeft kan je dat het beste doen. tja.. als iemand anders dat niet doet , zijn zorg. maar laters niet gaan zeuren van; ik had beter..... zus kunnen doen... je bent gewaarschuuwd toen. :wink: . ( ik heb amd gekocht omdat dat toen het beste was, als intel over een tijdje weer meer voor het geld geeft doe ik dat uiteraard!)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...