Ga naar inhoud

zakelijke computer voor max €700 voor meubelmaker


Aanbevolen berichten

Even m'n ei kwijt hoor, Kan hij die hp niet inleveren? Merkpc's gaan (naar mijn ervaring) sneller kapot, en dan begint de ellende ook want is het ene opgelost dan begint het volgende alweer te haperen. Als ie dan kapot is en hij moet opgestuurt worden naar hp (anders verlies je de garantie?) dan ben je hem een tijd kwijt en dat kan je als bedrijf NIET gebruiken. Wordt er daaraantegen een samengesteld dan kies je ook voor een GOED moederbord (iets waar in merkpc's volgens mij op bespaard wordt) en kies je ook de andere componenten op betrouwbaarheid. Bovendien als er iets kapot gaat dan is reparatie/vervanging een stuk makkelijker doordat je de kapotte onderdelen zo in een winkel nieuw kan gaan halen. Ik zou als ik hem was dus kijken of hij die hp terug kan brengen en vervolgens een pc samen laten stellen.
Link naar reactie
[quote:3a7a54c59f="kid jansen"]Als die computer overigens terug zou gaan dan is het budget nog steeds niet heel erg hoog. Hij heeft namelijk sinds kort een nieuw pand en zwemt nu dus ff niet in het geld (anders ook niet, maar nu nog minder). Die €1600 kon voor hem wel, omdat hij pas in 2007 moet betalen.[/quote:3a7a54c59f] Beter 800 euro en betrouwbaarheid als 1600 euro en nog voordat je betaalt hebt in de ellende zitten imho...
Link naar reactie
Dat lijkt mij nou ook. Zeker als je hem dan ook als zakelijk koopt, want als je dan bijvoorbeeld €750 wil betalen, dan kan zo'n €900 uitgeven omdat hij belastingsaftrekbaar is. Ik neem in ieder geval contact met hem op. Sowieso is de hele situatie een beetje een puinzooi, maar ik ga jullie een lang verhaal besparen. Verder nog: ik had ook een everest-rapport aangemaakt van die PC met de nieuwste everest. En ik kwam er achter dat je ook nog enigszins genaaid wordt. Zo zit er bijvoorbeeld een MSI Geforce 6200 64-TC in, maar wordt verkocht als 256MB videogeheugen en 1024MB RAM (wordt toch iets dubbel geteld). Dit verhaal staat ook in de Computertotaal van juni 2005 (blz. 68: goedkoop gamen). En zo waren er nog wel een paar dingen. Jullie horen nog van me, en allemaal bedankt voor de reacties tot nu toe
Link naar reactie
Ik denk dat je het beste je handen er helemaal vanaf kunt trekken. Zo te merken heb je geen enkele invloed op wat hij doet, maar als je je ermee blijft bemoeien loop je wel risico dat hij je ervoor verantwoordelijk stelt als iets mis gaat. Klinkt hard, maar het is wel de realiteit. Overigens heb ik een paar jaar geleden een korte cursus AutoCAD 2000 oid gehad. Daar werkten we op sub-1GHz systemen. Maar inderdaad hangen de systeemeisen af van de specifieke software.
Link naar reactie
[quote:4ed2beac4a="egslim"]Ik denk dat je het beste je handen er helemaal vanaf kunt trekken. Zo te merken heb je geen enkele invloed op wat hij doet, maar als je je ermee blijft bemoeien loop je wel risico dat hij je ervoor verantwoordelijk stelt als iets mis gaat. Klinkt hard, maar het is wel de realiteit.[/quote:4ed2beac4a] Daar geef ik je helemaal gelijk in, laat hem maar lekker hp verantwoordelijk stellen als er iets mis gaat. (Krijgen die Pino's ook eens op hun donder :)) Als jij erop doorgaat kan het goed zijn dat als er problemen zijn dat hij bij jou een flink bedrag claimt (als schadeclaim). [quote:4ed2beac4a]Overigens heb ik een paar jaar geleden een korte cursus AutoCAD 2000 oid gehad. Daar werkten we op sub-1GHz systemen. Maar inderdaad hangen de systeemeisen af van de specifieke software.[/quote:4ed2beac4a] Draait 2004/2005 niet een stukje zwaarder? //edit: Misschien raar dat ik eerst zei dat hij het beter anders kon doen en dat ik nu Egslim gelijk geef, maar ik zei ook niet voor niks: [quote:4ed2beac4a="pcguy"]Even m'n ei kwijt hoor[/quote:4ed2beac4a]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...