Ga naar inhoud

munt tussen trommel en rubber geschoten


Y.-Stin

Aanbevolen berichten

Bij het openen van de machine zag ik een 2 euro muntstuk tussen de trommel en de rubberrand liggen. Toen ik hem wilde pakken schoot hij naar onder en hoorde ik hem vallen. Ik heb de pomp aan de voorzijde van de machine al gecontroleerd maar daar zit hij niet. (De machine heb ik niet meer aangezet.) Ik heb een Nordland wasmachine type WA 8616 EL Wie weet hoe ik de munt kan verwijderen? Kan de rubberrand verwijderd worden bij deze machine,zo ja hoe moet dat??
Link naar reactie
Bij sommige merken kun je de was ribben uit de trommel schuiven weet niet of dat bij deze ook kan. Zo niet dan moet je het verwarmings element verwijderen, je kunt dan met een tangetje of pincet het muntstuk verwijderen. Beschadig de rubberen rand van het element of het montage vlak van de kuip niet, je zit dan straks met lekkage. De kans dat de munt via de pomp er uit gehaald kan worden is denk ik vrij klein, ik denk dat de munt groter is dan het gat aan de zijkant van de pomp.
Link naar reactie
De kans op verstopping kan ik niet inschatten omdat ik niet weet of dit een normale slang is tussen kuip en pomp of dat er in de slang een \"bal\" zit om wasmiddel te besparen. Het risico op schade aan de trommel/kuip/verwarming is echter wel groot. Als de munt recht op komt te staan heb je grote kans dat deze vastloopt tussen trommel en kuip en in 1 tik je element lek slaat. Bij sommige merken kun je de slang ook eenvoudig van de kuip los nemen. Door wassen is de slechtste keus....
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...