Ga naar inhoud

Processor te warm


Aanbevolen berichten

[quote:b1f72078d1="peterz"]Zoals je misschien wel in bovenstaande plaatje kan zien, loopt mn voltage op standaard ong. 1,75 V. Denk niet dat ik daar aan moet gaan klooien. Ik snap niet hoe ie zo warm word. Ik kan mn cpu koeler gewoon aanraken als er staat dattie 68 graden is.[/quote:b1f72078d1] elke nieuwe pc wordt gelevert met een casefan, loop snel naar de pc-boer en koop er een. Mijn temps waren ook 59 graden even de pc schoongemaakt en er niewe casefan ingezet, en tada 46 graden. Als je koeler niet heet is raat ik je aan koelpaste bij te smeren, en niet aan de 1,75 kllooien
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Als je koelblok koud aan voelt dan is dat niet zo goed want door de warmte van je processor moet je koelblok warm worden. Wanneer voeldje je aan het koelblok? toen je processor niets deed? dan zou het best kunnen dat je koelblok koud/lauwig aan voelt. Probeer dan je cpu ff flink te stressen en voel dan nog eens aan je koelblok nu zou die wel warm moeten zijn anders maakt deze niet goed contact met de processor.
Link naar reactie
[quote:248b94a6c0="peterz"]Zoals je misschien wel in bovenstaande plaatje kan zien, loopt mn voltage op standaard ong. 1,75 V. Denk niet dat ik daar aan moet gaan klooien. Ik snap niet hoe ie zo warm word. Ik kan mn cpu koeler gewoon aanraken als er staat dattie 68 graden is.[/quote:248b94a6c0] je koelblok koeller is niet zo heet als je procecor... Ik had er een tijdje geleden 4 casefans bijgezet, de CPU fan en de moederbord schoongemaakt, wen tada 25 graden naar bedenden. Staat nu op 40 graden, ik had dus eerst de zelfde temps als jou... Idd kan het zijn dat mijn sensors ook brak zijn (edit)koelblok
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Om maar eens oude koeien uit de sloot te halen. Heb een ronde IDE kabel gekocht... oke Heb ook een casefan gekocht (1tje). is het verstandig om deze voor, of achterin te plaatsen? en hoe sluit ik deze aan? Er zit een klein stekkertje aan en een, zou maar zeggen, vrouwtjes en mannetjesmolex aan. Welke moet ik gebruiken? Heb namelijk geen powerkabel met molex-aansluiting over.
Link naar reactie
Zo'n ronde ('rounded') harde schijf kabel scheelt ook iets in de airflow. Ik zou de koeler achterin zetten, en dat'ie de warme lucht naar buiten verplaatst. Ik zou dat stekkertje op je moederbord zetten, zeker als je geen molex-aansluiting meer vrij hebt. Zo'n stekkertje, heeft ook 3 pinnetjes, en heeft een wittig omhulsje. Meestal heb je er een stuk of 3/4 van. (als je er niet uitkom, kijk dan eens naar je cpu-koeler)
Link naar reactie
Heb compu even los gemaakt en gezocht, maar kan het niet vinden. Ik heb er 1tje gevonden, rechtsonderaan het moederbord. Die is duidelijkk voor de voorkant en die redt ik ook naar de achterkant toe (snoer te kort). Ik heb die van de processor natuurlijk ook gevonden. Maar voor de rest zie ik er geen één meer. Kent iemand dit moederbord? [img:61e8acc38a]http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7v333-x/a7v333-x_l.jpg[/img:61e8acc38a] a7v333-x
Link naar reactie
[quote:d0f98b374c="jayday"]Je kan anders je fans ook op een molex aansluiten, vaak zit er een verloopje bij het fannetje.. :wink: Verder verwijs ik je voor airflow e.d. naar Het Grote Koelingstopic.[/quote:d0f98b374c] Hmm, ik heb al 1 molex splitter er in zitten omdat ik anders te weinig had. Nog maar een splitter er in doen dan... :( edit: ah snap het nu, zit al een splitter op casefan, heb er nog 1tje bijgehaald, zo maar ff uitproberen. Idle komt mn case op 42graden, cpu-diode 59graden, cpu socket 61graden.
Link naar reactie
Als hij 68 graden aangeeft en je kunt de boel dan gewoon aanraken zonder dat je je vinger verbrand, dan is hij zeker geen 68 graden. Mijn beroep is kok en werk uiteraard dagelijks met ovens, pannen en potten etc. en dan is 68 graden zeker een waarde waar mee je rekening moet houden. Ik denk dan ook dat die 68 graden echt wel lager is. Een voorbeeld, water uit je heet water kraan is zo ongeveer 70 graden (gemiddeld) houd daar maar eens je vingers onder.... Maar je koelblok is natuurlijk nooit zo heet als de cpu dus... Plaats maar eens een 1 of tweetal casefans zal zeker schelen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...