Ga naar inhoud

temperatuur AMD XP 2200 +


Aanbevolen berichten

vraagje: Wat is nou een gangbare temperatuur voor mijn processor ? Ik heb een MSI KT 3ultra 2 met een arctic cooling super-silent pro fan en een xp 2200+ en het scheelt nog al met mijn sidepanel erop of eraf. zonder is 50 C. en met al gauw 63 C. een dual fan 400 w. doet ook wel wat, maar ik heb geen zin om mijn nieuwe processor te frituren ( is gebeurt met mijn ouwe 2000 + ). Later :o
Link naar reactie
Zit er een casefan in de kast? Zo nee, dan zou je die nog kunnen proberen. Kan zo een paar graden schelen. Als je verder geen problemen hebt met het gebruik van software en zo, dan zou het allemaal net kunnen. Kijk of je de luchtstroming nog kan verbeteren. Ik vind een temperatuur verschil (kast open/dicht) van 13 graden veels te hoog. Dit verschil moet veel kleiner kunnen worden. Een kennis van mij zat wat betreft temperaturen betreft ook aan de hoge kant met een Athlon 1400. Maar niet boven de 60 graden overigens. Hij kon geen CD branden. Na een jaartje aanknoeien, zijn uiteindelijk deze zomer 2 casefans toegevoegd. Eentje voor en eentje achter om een luchtstroming te creëren. Dat hielp dus wel! De hulp van de computer leverancier, dat hielp absoluut niet! Gebruik dus gewoon je gezonde verstand.
Link naar reactie
[quote:955d6f18b2="scarry harry"]vraagje: Wat is nou een gangbare temperatuur voor mijn processor ? Ik heb een MSI KT 3ultra 2 met een arctic cooling super-silent pro fan en een xp 2200+ en het scheelt nog al met mijn sidepanel erop of eraf. zonder is 50 C. en met al gauw 63 C. een dual fan 400 w. doet ook wel wat, maar ik heb geen zin om mijn nieuwe processor te frituren ( is gebeurt met mijn ouwe 2000 + ). Later :o[/quote:955d6f18b2]Gebruik je wel warmtegeleidende pasta of een thermal pad?
Link naar reactie
er zit geen casefan in puur omdat er geen plaats is, het is wel een midi-tower van a-open maar dat ding is nog van pantserstaal en heb al aan het sidepanel een rij gaatjes geboord puur voor afvoer en daarom ook de dualfan omdat er een fan op de cooler van m'n cpu koelblok staat. Misschien toch maar een big-tower met case fan ?
Link naar reactie
[quote:7003fd5abd="Mnemonic"][quote:7003fd5abd="scarry harry"]vraagje: Wat is nou een gangbare temperatuur voor mijn processor ? Ik heb een MSI KT 3ultra 2 met een arctic cooling super-silent pro fan en een xp 2200+ en het scheelt nog al met mijn sidepanel erop of eraf. zonder is 50 C. en met al gauw 63 C. een dual fan 400 w. doet ook wel wat, maar ik heb geen zin om mijn nieuwe processor te frituren ( is gebeurt met mijn ouwe 2000 + ). Later :o[/quote:7003fd5abd]Gebruik je wel warmtegeleidende pasta of een thermal pad?[/quote:7003fd5abd] jazeker wel en heb zelfs geprobeerd een koper-spacer te plaatsen alleen reageerde de cpu er niet echt lekker op. Boot problemen
Link naar reactie
In idle-mode al 63 C. Zo rond de 50 C is toch echt beter. Dat moet gewoon koeler kunnen. Wat Hans.Vosman zegt: casefans installeren. Bij [url=shop.informatique.nl]Informatique[/url] bijvoorbeeld hebben ze van de 1500 rpm fans van Papst. Deze zijn stil (12dB) en hebben toch nog een redelijke luchtstroom (33 m3/h). Een normale casefan kan al gauw 30dB produceren. Dan kun je beter twee 12dB casefans installeren (12dB * 2 = 15dB, want logaritmische schaal) Succes ermee zou ik zeggen. De berichten gaan snel hier. Lees net dat je geen plek hebt voor casefans. Da's wel jammer. Misschien een andere kast... :(
Link naar reactie
Dat is idd zeer hoog. Ik haal(in de zomer) een 'stressed' temperatuur van 70 graden, met mijn Athlon TB 1400 :) Ik zou een Alpha PAL8045T kopen met een stille fan(Papst ;) ) Deze koelt zéér goed en is stil(kost wel 65 Euro exclusief verzendkosten :o ) [offtopic] Wat is btw het verschil tussen een 8045T en een 8942T? [/offtopic]
Link naar reactie
[quote:679f538ae5="DemK"]In idle-mode al 63 C. Zo rond de 50 C is toch echt beter. Dat moet gewoon koeler kunnen. Wat Hans.Vosman zegt: casefans installeren. Bij [url=shop.informatique.nl]Informatique[/url] bijvoorbeeld hebben ze van de 1500 rpm fans van Papst. Deze zijn stil (12dB) en hebben toch nog een redelijke luchtstroom (33 m3/h). Een normale casefan kan al gauw 30dB produceren. Dan kun je beter twee 12dB casefans installeren (12dB * 2 = 15dB, want logaritmische schaal) Succes ermee zou ik zeggen. De berichten gaan snel hier. Lees net dat je geen plek hebt voor casefans. Da's wel jammer. Misschien een andere kast... :([/quote:679f538ae5] ziter dik in nog bedankt alvast allemaal. groetjes :wink:
Link naar reactie
Ik had eerst ook een aopen midikast. Dat ding maakte een teringherrie en was aan de warme kant 72 graden celsius stressed. Ik toen een ANTEC kast gekocht . Daar zitten standaard 4 koelers in. 2 in voeding en 2 outtakefans. Voorts heb toen een zalman koeler genoemen. Nu stressed 57 graden en idle 49. En nog belangrijker lekker stil in vergelijking met de aopen kast. Ik had deze kast meteen moeten nemen. Aldoende leert men zal ik maar zeggen. :oops:
Link naar reactie
Eerst ff een vraag: wat bedoelen jullie met stressed? Wordt daar overklokken mee bedoeld, of het spelen van spellen? Mijn AXP2200+ wordt niet warmer dan 34C, na spelen 3D spel tot max. 41C. Ik heb een standaard ATX kast met 350 W voeding, een Spire Falconrock koeler op de CPU, 1 casefan, en dat alles nog vrij stil ook. Zelfs na overklokken wordt ie niet veel warmer.
Link naar reactie
[quote:7abc6f89ff="2FAST"]Die aopen kasten zijn een ramp, de 300w voedingen ervan zijn erg slecht (nou niet erg best) en zelfs met mijn vorige kast (HQ08 Big tower) was er totaal geen luchtstroming gevolg -> mobo temp 45 graden met de kast dicht.. :o Ik zou echt voor een andere kast gaan, een goede kast 'overleeft' je computer :)[/quote:7abc6f89ff] Ik wordt zo moe van deze zogenaamde "experts". Lees eens wat referenties en je zult lezen dat de voedingen van Aopen prima zijn. Ik heb net mijn Aopen HQ45A door een 300A vervangen, omdat ik wat ruimtegebrek had. Die HQ45A had een 250W voeding en kon prima mijn P4 2.4GHz, 3 HD's, DVD, CDRW, kaarten, USB modems, etc. voorzien. Alles top stabiel. Een intake fan aan de voorkant hield mijn P4 op 47 graden stressed en 35 Idle. Met de standaard Intel boxed cooler die trouwens lekker stil is. De H300A heeft een extra case fan standaard en houdt de boel op 30 gr idle en 44 stressed.
Link naar reactie
[quote:05bd6ebb99="Megafaz"][quote:05bd6ebb99="2FAST"]Die aopen kasten zijn een ramp, de 300w voedingen ervan zijn erg slecht (nou niet erg best) en zelfs met mijn vorige kast (HQ08 Big tower) was er totaal geen luchtstroming gevolg -> mobo temp 45 graden met de kast dicht.. :o Ik zou echt voor een andere kast gaan, een goede kast 'overleeft' je computer :)[/quote:05bd6ebb99] Ik wordt zo moe van deze zogenaamde "experts". Lees eens wat referenties en je zult lezen dat de voedingen van Aopen prima zijn. Ik heb net mijn Aopen HQ45A door een 300A vervangen, omdat ik wat ruimtegebrek had. Die HQ45A had een 250W voeding en kon prima mijn P4 2.4GHz, 3 HD's, DVD, CDRW, kaarten, USB modems, etc. voorzien. Alles top stabiel. Een intake fan aan de voorkant hield mijn P4 op 47 graden stressed en 35 Idle. Met de standaard Intel boxed cooler die trouwens lekker stil is. De H300A heeft een extra case fan standaard en houdt de boel op 30 gr idle en 44 stressed.[/quote:05bd6ebb99] Ik heb 2 HQ08 big-towers hier staan (1tje is inmiddels verkocht en gaat deze dagen de deur uit). De ene met een amd 1200 en de ander met een amd 1400. De 300w voedingen kunnen het werk maar net aan terwijl ik totaal geen extra onderdelen heb 1 HDD, 1 dvd-speler enz enz. De 5v lijn was bij beide pc's onder de 4.75v en dat is gewoon niet goed, als je meer onderdelen aan zou gaan slauiten zal die nog lager liggen. Het lijkt me sterk dat deze waarden álleen bij mijn 2 kasten zitten. :x (heb ze in het bios uitgelezen én met asus probe).. Verder is de voeding van die kast een echte herrieschopper! De T-bird 1200 Mhz pc heeft géén extra koeling (loopt helemaal standaard en toen der tijd waren case-fans lang niet zo standaard als nu). De cpu temp is daar ook 55graden idle en 65 stressed :o Niet dat het systeem onstabiel wordt, maar het is geen nette temp (zit een coolermaster koeler op tot 1400 Mhz). Jou ervaringen zijn duidelijk anders dan de mijne, maar dat wil niet zeggen dat die van mij niet kloppen, er zijn genoeg mensen op dit forum die ook niet erg positief zijn over deze kasten en voedingen. :-?
Link naar reactie
[quote:c6eceb93b9="scarry harry"]er zit geen casefan in puur omdat er geen plaats is, het is wel een midi-tower van a-open maar dat ding is nog van pantserstaal en heb al aan het sidepanel een rij gaatjes geboord puur voor afvoer en daarom ook de dualfan omdat er een fan op de cooler van m'n cpu koelblok staat. Misschien toch maar een big-tower met case fan ?[/quote:c6eceb93b9] Kun je in het sidepanel geen casefan plaatsen? Gewoon opening maken met Dremel en fan tegenschroeven. :-?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...