Ga naar inhoud

Zanussi ZWG3143 werkt niet meer.


Aanbevolen berichten

Goedemiddag, ik heb een zanussi zwg3143 welke sinds paar dagen terug niet meer werkt. Als ik de machine aanzet begint het even te zoemen en daarna vult het met water. Vervolgens wil die meteen erg hard draaien waardoor die meteen blokkeert en het wasprogramma stopt. Als ik voor het programma afpompen of centrifugeren kies begint het met afpompen zonder te draaien, en begint vervolgens weer met het vullen van water, snel willen draaien en stoppen van het programma. Als ik de foutcode uitlees piept hij 5 keer waarbij eerst 2x start/pauze en einde gaat branden, en vervolgens 3 keer einde.

Weet iemand wat er aan de hand is en of dit probleem te verhelpen is? Alvast erg bedankt 

Link naar reactie

Hoewel ik nog steeds niet de juiste gegevens heb van de machine, ga ik er maar vanuit dat het hier om de foutcode E53 gaat.

En dat betekent dat de triac die het toerental moet regelen een kortsluiting heeft en de motor niet meer begrenst.

Dan slaat de motor op hol en zal vastlopen en verbranden, vandaar dat de bewaking ingrijpt.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...