Ga naar inhoud

Nieuwe kast met hogere temps als eerst!!!


Aanbevolen berichten

Ik heb nu pas een nieuwe kast gekocht voor mijn PC. De chieftec DA-01BD leek mij na advies van jullie de beste keus. Nu heb ik er 4 casefans in draaien en hij wordt nog warmer dan eerst!!! In mijn oude kast (Codegen Midi) had ik 2 casefans (1voor op inblazen, 1 achter op uitblazen) en mijn casetemp was rond de 35 graden. Nu, met 4 casefans (2 voor, op uitblazen, 2 achter waarvan de onderste op uitblazen en een grotere boven de voeding op inblazen) en hij wordt af en toe meer als 40 graden!! Ligt het aan mijn keuze van in/uitblazen of meen ik dat maar. Weet iemand hoe ik deze 4 casefans het beste kan instellen??? Thnxx
Link naar reactie
[quote:9b2ef86cca="De Geest Van Oirlo"]Ik heb niks anders nieuws, het enige is dat ik 2 coolers heb bij geplaatst om de temp na beneden te brengen, dit heeft het tegenovergestelde effect.[/quote:9b2ef86cca] Ik heb ze ook voor op in en achter op uit staan. En je HD's waar zitten die nu gewoon voor de bovenste case fan aan de voorkant? Zou kunnen dat die nu goed gekoeld worden en de case temp daardoor iets stijgt, maar moet lager kunnen. Zelfde case met 2 fans voor en 2 achter (1x 80 en 1x 92mm) en de 2 fans van de PSU kom ik op 29gr
Link naar reactie
[quote:ae1954eafb="hankoe"]Ik wil niet zeuren, ben slechts een newbie, maar als je vorige case een temp aangaf van 35 c waarom in vredesnaam een nieuw case gekocht, en als de chieftec niet goed koelt, inruilen voor iets nuttigers. :wink:[/quote:ae1954eafb] Mijn casefans verplaatsen slechts 33 m3/u maar genoeg om mijn case op 29gr te houden. Is je omgevings temp toevallig erg omhoog gegaan??? Kan me haast niet voorstellen dat het aan Chieftec ligt want zijn heel veel mensen met zo'n toren never problems
Link naar reactie
Ik heb een nieuwe gekocht omdat de vorige bijna uit elkaar viel. De voeding was geen flikker waard en zo wel meer. Ik denk ook niet dat het aan chieftec ligt maar, nu heb ik de casefans ingesteld op voor inblazen en achter uitblazen. Dit heeft ook niet veel uitgehaald. Iedereen zijn temps zijn rond de 30 graden met zo'n kast, ik heb een iets minder kooler (ook goed getest in de Computer Totaal, Coolermaster) en ik zit op de 50 graden als ik een spel aan het doen ben. Terwijl ik er toch nog 4 casefans in heb. Ik snap er niks meer van!!! :roll: :cry:
Link naar reactie
ik volg het ook effe niet meer casetemp van 50 C neem aan dat je de processor temp bedoeld. en dan is dat op zich stressed een mooie temp iig ik heb verschillende 8x8 casefans erin en ook daarin zit een groot verschil qua luchtverplaatsing. 1 YS-tech verplaats 70 1 sunol iets van 30 bedoeling is dat er meer lucht uitgaat dan erin komt meestal is het voorin inblazen achterin bij processor uitblazen dus daar ook de "sterkste" coolers plaatsen.
Link naar reactie
Naar mijn idee is t nog steeds t beste om 1 fan te hebben die in blaast en 2 uit. ik heb er zelfs 3 uit tegen 1 in. Als je bijvoorbeeld onderin voor een case fan plaatst en achterin onder eentje dan heb je wel eengoede airflow maar t heeft geen nut je blaast er koude lucht in die er gelijk ook weer bijna even koud aan de andere kant weer uit gaat. Warme lucht wil omhoog he dus koude lucht naar binnen vanaf de voorkant onderin, en bovenin achter er weer uit. check ook ff je voedingen ik weet t klinkt raar maar er zijn ook voedingen waarvan de fan lucht naar binnen blaast. Heb je bij die nieuwe kast bv ide kabels enzo in de weg hangen die bij airflow in de weg zitten kan ook weer schelen.
Link naar reactie
[quote:f982584218="crazy J"] bedoeling is dat er meer lucht uitgaat dan erin komt meestal is het voorin inblazen achterin bij processor uitblazen dus daar ook de "sterkste" coolers plaatsen.[/quote:f982584218] Als er meer lucht uitgaat dan erin komt, neemt de druk in je kast af tot 'ie implodeert. Dat kan niet de bedoeling zijn ;-)
Link naar reactie
[quote:25e8983f89="Marcel de Reus"][quote:25e8983f89="De Geest Van Oirlo"]Als hij HALTs naar de CPU stuurt wordt hij dan niet trager??[/quote:25e8983f89] In principe eigenlijk wel. Want hij gebruikt maar minder van de proc kracht. Maar waarom wil je hem forced coolen? 50 graden is een prima stressed temp hoor.[/quote:25e8983f89] Nee, hij wordt niet trager, want het programma werkt met de idle time. dus stressed worden je temps net zo hoog. Ik werk met Rain (het meest simpele halt-progje) en de H'Oda progjes (shit ben de naam kwijt) welke dus op je mobo de HALT instructies echt aanzetten (wpcredit en wpset oid) en mijn idle temp van win98se is gelijk of soms zelfs onder de kasttemp zo rond de 30 graden. (en dat met een XP 1600+ @ 1900+ op 1.6 volt) Ik heb 2 casefans achter op inblazen (op 7volt) en alleen een voedingfan welke uitblaast (in de kast zorgen nog 3 fans voor wat circulatie, 2 boven de videokaart (7 volyt) en 1 ergens in het vooronder). Voor mijn part zet je alle fans op inblazen, de lucht stroomt echt de kast wel weer uit door de overdruk welke dan onstaat ;) Er moet gewoon lekker veel koele lucht naar binnen :D
Link naar reactie
[quote:f8d0d3f915="crazy J"]bedoeling is dat er meer lucht uitgaat dan erin komt meestal is het voorin inblazen achterin bij processor uitblazen dus daar ook de "sterkste" coolers plaatsen.[/quote:f8d0d3f915] Waarom is dat? er moet toch koele lucht naar binnen? Het vindt zijn weg vanzelf wel weer naar buiten lijkt mij ;) (als ik mijn hand voor de kast hou voel ik het daar wel wat tochten ;) )
Link naar reactie
pc / mobo / voeding genereert warmte dus warme lucht moet afgevoert worden en "koude" aan. Meest "koude" lucht onder normale omstandigheden is kamertemp. dus laten we zeggen 20 graden de bedoeling is een luchtstroom te krijgen, dus bv alles inblazen en zoals jij voorsteld, warme lucht vind vanzelf wel een uitweg, waarnaartoe dan ?moet je wel ergens gaten in je PC hebben en als je die bv onderin hebt duurt t effe voordat de warme lucht daar is (warme lucht stijgt nat. naar boven op) Dus logisch is er zelf voor te zorgen dat de lucht "weet" waar het erin en waar het weer eruit gaat
Link naar reactie
In de meeste kasten zitten wel wat gaten, bv aan de zijkant en zeker aan de achterkant. en dan heb je nog de openingen waar je cdroms e.d. geplaatst zijn en er is natuurlijk de voedingsfan, deze blaast natuurlijk wel naar buiten. Bij mij werkt het prima 2 fans op inblazen en de voeding op uitblazen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...