Ga naar inhoud

WOL en PME


Aanbevolen berichten

Thuis heb ik een netwerk tussen 2 pc's waarbij de ene dus als host en de andere als client dient. Nu was het altijd zo dat wanneer de client werd opgestart automatisch ook de host telkens werd opgestart (zonder software of i.d.). Nu wilde ik dat graag ongedaan maken, dus dacht ik dat het uitzetten van WOL op de host wel voldoende zou zijn. Maar dat was dus niet het geval. Alleen (heb alle mogelijkheden getest) het uitschakelen van zowel WOL als PME werkt. Dus nu vraag ik me af wat dat PME precies is en waardoor werkt alleen de combinatie van deze 2 bij het oplossen van dit probleem? Alleen PME of WOL werkt niet want dan gaat de host gewoon aan bij booten van de client.
Link naar reactie
Zowel WOL (Wake On Lan) als PME zorgen ervoor dat een computer opstart bij netwerkactiviteit. Dit houdt dus in dat zodra de andere computer een netwerksignaal geeft, er wordt opgestart. WOL is ervoor om de computer uit Stand By te halen als er netwerkverkeer plaatsvind, PME om de PC op te laten starten. Echter, de PC staat niet echt uit, maar in een soort veredelde slaapstand. Zodra er dus netwerkverkeer plaatsvind, komen beide systemen in actie.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...