Ga naar inhoud

AEG electrolux wasmachine L56840 stopt direct


Ga naar oplossing Opgelost door Lampje,

Aanbevolen berichten

 

Hallo,

AEG 56840 van kennissen was helemaal dood. Print was geschroeid bij de voeding, die heb ik opgestuurd naar Euromaxx. Herstelde print gemonteerd, er zit weer leven in. Als ik hem aanzet, willekeurig welk programma, pomp hij heel even en stopt dan. Het rode start/pauze lampje knippert dan weer. 

Pompje gecontroleerd en werkt goed. Alle leidingen zijn schoon. Waterdruk is goed. Koolborstels vervangen. Nog steeds hetzelfde gedrag.

Als ik de startknop en die ernaast samen indruk, komt er een foutcode: 3x oranje en 1x rood. Kan deze helemaal nergens vinden.

Wie heeft een idee?

Groeten, Bart

 

Link naar reactie
  • Oplossing

Dan heb je een probleem met je niveau meting, die geeft een waarde aan die niet klopt.

Alles even nalopen slangetje op verstopping, luchtkamer op vervuiling en eventueel de sensor vervangen.

De code is niet compleet de nummers na de / moeten ook genoemd worden.

Dit geeft juist de modificatie status aan.

Dit is juist het verschil tussen het wel - of niet passen van de onderdelen.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

 

Dank voor de reactie, en indicatie waar ik het zoeken moest.

Luchtkamer gereinigd, slang doorgeblazen. Geen resultaat.

Toen nog eens heel goed gekeken en bleek dat ik de druksensor (pressostaat) op de verkeerde plaats op de print had aangesloten. Gelukkig had ik foto's gemaakt.

Na dit hersteld te hebben werkt nu alles weer feilloos.

En met de nieuwe borstels zoemt hij voorlopig weer als een naaimachien.

Prettige avond!

 

Link naar reactie

Dat is mooi om te horen, en het blijkt ook hier maar weer, dat het maken van foto's echt noodzakelijk is, voordat je gaat sleutelen.

Want de stekkers hebben allemaal coderingen, dat ze maar op een plaats passen, maar de praktijk is vaak toch net even anders.

En dat is dan echt het verschil, tussen werken en niet werken.

Of nog erger, tussen tevreden nog jaren functioneren en de schroothoop.

Niet alleen jij en je kennissen zijn blij, maar ook ik, omdat we weer een machine van de schroothoop gered hebben.

Bedankt voor de terugkoppeling.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Lampje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...