Ga naar inhoud

Defecte droger Whirlpool 6th Sense AWZ 9788


Aanbevolen berichten

  • Lampje wijzigde de titel naar Defecte droger Whirlpool 6th Sense AWZ 9788

1207817239_bekendedefecten-pijl.thumb.jpg.5b55db6e524d967bdf0807f00f07a196.jpg

 

Je kunt ervan uitgaan, dat de voedingsomzetter voor de electronica defect is geraakt.

Daar jouw machine ruim 12,5 jaar oud is zijn er geen printen van dit type meer leverbaar.

Dan kun je 2 paden bewandelen, je repareert de printkaart zelf voor rond de 7 euro aan materiaal.

Als je geen ervaring hebt in het solderen van de kleine componenten begin er dan ook niet aan en stuur de print op naar een van de kleine reparatiebedrijfjes, voor zo rond de 60-70 euro.

Voor de onderdelen kun je hier terecht: 

Onderdelen Ik maak mijn witgoed zelf en bestel dan ook gelijk deze Soldeerfluxpasta  Mechanic MCN-UV80 .

Dat werkt zo fijn.

Zeker bij het solderen van de chip is dit eigenlijk noodzaak.

Verzwaar de veiligheidsweerstand naar de volgende hogere stap.

Bijv. als deze 47 ohm is, verhoog hem dan naar 100 ohm.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Lampje bedankt voor de genomen moeite. Ben nog wat verder gaan zoeken en de printplaat is inderdaad nog te leveren echter hier zit een levertijd op van 2-3 weken en de kosten zijn hiervoor €225(geprogrammeerd )Na meting was de print inderdaad kapot en we hebben besloten om een nieuwe wasdroger aan te schaffen gezien de leeftijd van de oude.

Link naar reactie

Ja dat is ook een optie.

Waar heb je die gevonden? Moet haast wel een winkeldochter van een klein bedrijfje zijn want ik heb bij de grote jongens gekeken, maar daar niets meer.

Maar neem dan wel een warmtepomp droger, dat scheelt je enorm veel aan energie.

Bedankt voor de terugkoppeling.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Lampje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...