Ga naar inhoud

Samsung warmtepompdroger valt steeds uit


Aanbevolen berichten

Hey Hallo,

Onze Samsung warmtepomp droger valt steeds uit op random momenten uit. Het gaat om model dv70f5e0hgw.

Als we de machine aanzetten staan er kort 2 foutmeldingen in beeld.  Een filter icoontje en een bakje met druppel. De filters zijn schoon, en de bak is leeg (de slang hiervan is door de vorige eigenaar losgetrokken uit de bak zelf en aangesloten op de afvoer). Die foutmelding icoontjes verdwijnen vervolgens als een programma draait.

Maar, als hij eenmaal draait valt ie op random momenten uit. De stekker erin/uit helpt eventjes maar niet permament. 

In eerdere posts op dit forum heb ik al gelezen over de thermische link die wellicht het probleem is. Wie kan mij vertellen hoe ik er achter kom of dit bij ons ook het geval is, en hoe dat vervolgens kan worden opgelost?

Als er nog meer info nodig is, hoor ik 't graag

Groet Martin

IMG_9333.JPG

aangepast door martinmartinmartin
Link naar reactie

Ik denk dat er meerdere problemen spelen.

Voor de alarmen zal er een grote schoonmaak plaats moet vinden.

Alle filters in een badje azijn.

Alle kanalen uitsoppen en spoelen

Ook de condensor schoon spuiten met warm sop en de pomp en vlotterkamer reinigen.

De verbinding tussen condensopvang en pompruimte uitspoelen en met natzuiger uitzuigen.

Als dat gebeurd is, dan zullen de alarmen wel wegblijven.

Wat betreft de uitval van de LNK het is een bekend euvel dat of de temperatuurbeveiliging te vroeg aanspreekt, maar dan komt de spanning na afkoeling weer terug. 

Dat is een traag proces.

Maar er is ook de mogelijkheid dat de spanning alleen even "hikt" en het display heel even donker wordt en de machine naar de beginstand springt en start gereedkomt.

Dan zal de LNK vervangen moeten worden.

Als je geen soldeer ervaring hebt met dit soort klein werk begin er dan niet aan en zoek iemand die dit wel kan of zoek een printplaatreparateur.

In de voedingslijn zit een laag ohmige weerstand verhoog deze weerstand een stap in de reeks.

Meestal zijn ze 47 ohm, zet er dan een 100 ohm in.

 

Kun je eens een foto maken van de print?

 

image3.jpeg.50cb7b8330647ab1f01641ec2c0d183b.jpeg

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 5 weken later...
  • Lampje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...