Ga naar inhoud

Zanussi wasmachine pakt water en pompt water gelijk weg


Aanbevolen berichten

Zanussi wasmachine pakt water en pomt water gelijk weg.

Zanussi Lion 1400 ZWF 1400

Type P6898645

Foutmelding (extra spoelen en start pauze ingedrukt houden) 6 keer knipperen en piepen start pauze en einde.

Kan iemand mij vertellen wat deze foutmelding is en hoe ik deze kan oplossen 

Link naar reactie
  • Lampje wijzigde de titel naar Zanussi wasmachine pakt water en pompt water gelijk weg

Dus Einde en Start/Pauze knipperen beide 6 keer?
Zo ja dan heb je foutcode E66.

Dit staat voor problemen met het verwarmingselement (aard sluiting in het element of de draden hier naar toe) of je hebt een probleem met de aansturing van het element door een los contact of gammel relais op de stuur print.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
19 uren geleden, Lampje zei:

Dus Einde en Start/Pauze knipperen beide 6 keer?
Zo ja dan heb je foutcode E66.

Dit staat voor problemen met het verwarmingselement (aard sluiting in het element of de draden hier naar toe) of je hebt een probleem met de aansturing van het element door een los contact of gammel relais op de stuur print.

Dan lijkt het aard sluiting, omdat tijdens mijn laatste wasbeurt de aardlekschakelaar is uitgevallen.

Nadat ik de was verwijderd had en het water wat nog in de wasmachine aanwezig was had afgetapt. Is de aardlekschakelaar niet meer uitgevallen.

Link naar reactie
47 minuten geleden, Lampje zei:

Lampje bedankt voor je reacties.

Maar dit is duurder dan wat ik 7 jaar geleden voor mijn tweedehands wasmachine heb betaald.

Ser. No. 543 00840 betekent toch bouwjaar 2005 week 43?

 

Nogmaals hartelijk dank

19 uren geleden, Lampje zei:

Dus Einde en Start/Pauze knipperen beide 6 keer?
Zo ja dan heb je foutcode E66.

Dit staat voor problemen met het verwarmingselement (aard sluiting in het element of de draden hier naar toe) of je hebt een probleem met de aansturing van het element door een los contact of gammel relais op de stuur print.

Dan lijkt het aard sluiting, omdat tijdens mijn laatste wasbeurt de aardlekschakelaar is uitgevallen.

Nadat ik de was verwijderd had en het water wat nog in de wasmachine aanwezig was had afgetapt. Is de aardlekschakelaar niet meer uitgevallen.

Link naar reactie

ja deze serie is vanaf 22-04-05 geproduceerd.

Maar ja voor dat bedrag heb je geen nieuwe machine.

Helaas zie je geen 2e hands onderdelen winkels meer.

Maar ik denk dat dit een kwestie van tijd is en men er weer brood in gaat zien om witgoed te demonteren, net zoals men dat bij auto's ook doet.

Want het is te gek voor woorden dat goede delen gewoon maar versnipperd worden, omdat er een klein onderdeel op een print van 22 cent is kapot gegaan.

Want het is gewoon zaak dat de ouderen die nog wel kunnen repareren, deze kennis zo spoedig mogelijk overdragen aan de jeugd.

Want ik wist het wel, als ik ergens in de 50 jaar en werkeloos was door bijv. een reorganisatie, dan ging ik de gratis krijgertjes van Marktplaats op halen en mijn eigen business van maken. En afhankelijk van het probleem voor de onderdelen demonteren of repareren, want met ouderwets repareren kost het bijna niets.

Mijn hele familie en kennissen zijn voorzien van wasdrogers die gratis op Marktplaats stonden aangeboden.

En na een goede reiniging en een paar goedkope onderdelen weer als nieuw functioneren.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
12 uren geleden, CeesvdBoom zei:

Dan lijkt het aard sluiting, omdat tijdens mijn laatste wasbeurt de aardlekschakelaar is uitgevallen.

Nadat ik de was verwijderd had en het water wat nog in de wasmachine aanwezig was had afgetapt. Is de aardlekschakelaar niet meer uitgevallen.

Als een aardlek er uit gaat, dan is er echt wat aan de hand, want dan zijn er dus verschilstromen.

Maar vergeet een ding niet, een aardlekschakelaar bewaakt vaak tot 4 groepen en is er toevallig een ander apparaat dat ook iets lekt, op dat moment, en niet is bijgeschakeld, dan zal de automaat niet trippen.

Er kunnen meerdere verschilstromen zijn, die samen de 30 mA grens overschrijden.

Ook de positie van de stekker in het wandcontact kan het verschil maken.

Als je het zeker wilt weten, dan moet je een megger gebruiken, die minstens met de een spanning meet, die het net ook heeft. Maar helaas, die zijn niet in de bouwmarkt of de Action, voor een paar euro te koop, zoals de multimeters, die hooguit op 9 volt werken .

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • Lampje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...