Ga naar inhoud

laptop terug gezet naar de fabrieks instelling


Aanbevolen berichten

ik krijg meldingen via internet edge. Dat mijn computer virussen heeft en dat mijn computer gehackt is. IK heb virus scanner gdata er op staan. ik heb zitten te googlen. Ik heb al internet edge op nieuw ingesteld.Weer terug gezet, ik heb de gechiedenis verwijdert en cc cleaner er over heen gegooid. IK hoop dat het geholpen heeft

Link naar reactie

Hi @bartrutten, fijn dat dit geholpen heeft zo. Wanneer je computer echt gehackt wordt raad ik je aan om je WiFi gelijk uit te schakelen. Hackers komen meestal via het internet namelijk. Daarnaast zou ik ook dan al je wachtwoorden aanpassen als dat nog lukt, zeker hierin een tweestapsverificatie instellen ook. dit is veel veiliger. Een ander belangrijk punt is ook om te kijken wat er precies gebeurd is. Was het een slechte software (malware)? Hebben ze onderdelen/gegevens van je laptop gehaald en willen ze hier geld voor (ransomware)? LET OP, hiervoor kan je aangifte doen. Daarnaast kan het ook gaan om phising.

Hiervoor geldt vooral, voorkomen is beter dan genezen. Zorg dus voor een goede antivirussoftware en let vooral goed op wat je downloadt, mailt en hoe je met je gegevens omgaat online. Bij twijfel altijd goed om te controleren of het niet te doen. 

Hopelijk blijft het bij jou bij dit ene geval ?!

Link naar reactie

Goedemorgen @bartrutten, dit kunnen meerdere dingen zijn. Zo kan het zijn dat er opeens dingen zijn veranderd zonder dat jij dit hebt gedaan, denk bijvoorbeeld aan een bericht plaatsen of andere profielfoto. Maar het kan ook zijn dat je opeens niet meer in je account komt, omdat je wachtwoord dus is gehackt en veranderd. Een rare betaling via jouw Paypal account bijvoorbeeld kan ook.

Een goede website om te controleren of je gehackt ben is ook https://haveibeenpwned.com/

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...