bartrutten Geplaatst: 12 mei 2023 Delen Geplaatst: 12 mei 2023 ik krijg meldingen via internet edge. Dat mijn computer virussen heeft en dat mijn computer gehackt is. IK heb virus scanner gdata er op staan. ik heb zitten te googlen. Ik heb al internet edge op nieuw ingesteld.Weer terug gezet, ik heb de gechiedenis verwijdert en cc cleaner er over heen gegooid. IK hoop dat het geholpen heeft Quote Link naar reactie
Niels Geplaatst: 16 mei 2023 Delen Geplaatst: 16 mei 2023 Hi @bartrutten, heeft het op deze manier geholpen zo? Quote Link naar reactie
bartrutten Geplaatst: 18 mei 2023 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2023 het heeft geholpen en als mijn computer nu echt gehackt is. Wat moet ik dan doen? Quote Link naar reactie
Niels Geplaatst: 23 mei 2023 Delen Geplaatst: 23 mei 2023 Hi @bartrutten, fijn dat dit geholpen heeft zo. Wanneer je computer echt gehackt wordt raad ik je aan om je WiFi gelijk uit te schakelen. Hackers komen meestal via het internet namelijk. Daarnaast zou ik ook dan al je wachtwoorden aanpassen als dat nog lukt, zeker hierin een tweestapsverificatie instellen ook. dit is veel veiliger. Een ander belangrijk punt is ook om te kijken wat er precies gebeurd is. Was het een slechte software (malware)? Hebben ze onderdelen/gegevens van je laptop gehaald en willen ze hier geld voor (ransomware)? LET OP, hiervoor kan je aangifte doen. Daarnaast kan het ook gaan om phising. Hiervoor geldt vooral, voorkomen is beter dan genezen. Zorg dus voor een goede antivirussoftware en let vooral goed op wat je downloadt, mailt en hoe je met je gegevens omgaat online. Bij twijfel altijd goed om te controleren of het niet te doen. Hopelijk blijft het bij jou bij dit ene geval ?! Quote Link naar reactie
bartrutten Geplaatst: 29 mei 2023 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2023 hoe kom ik er achter als mijn laptop gehackt is? Quote Link naar reactie
Niels Geplaatst: 30 mei 2023 Delen Geplaatst: 30 mei 2023 Goedemorgen @bartrutten, dit kunnen meerdere dingen zijn. Zo kan het zijn dat er opeens dingen zijn veranderd zonder dat jij dit hebt gedaan, denk bijvoorbeeld aan een bericht plaatsen of andere profielfoto. Maar het kan ook zijn dat je opeens niet meer in je account komt, omdat je wachtwoord dus is gehackt en veranderd. Een rare betaling via jouw Paypal account bijvoorbeeld kan ook. Een goede website om te controleren of je gehackt ben is ook https://haveibeenpwned.com/. Quote Link naar reactie
bartrutten Geplaatst: 21 juni 2023 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2023 (aangepast) Ik heb de laptop terug gezet naar de fabieks instelling. Ik moest perse een pincode opgeven. vriendelijk groet bart 21 juni 2023 aangepast door Lampje Berichten samengevoegd anders wordt bericht onleesbaar 1 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen