Ga naar inhoud

dual CPU


Aanbevolen berichten

Uit een recente test uit de PCM :oops: bleek dat een dual amd athlon systeem met benchmarks nie zoveel snelheidswinst maakte. Intel's Xeon daarintegen deed het heel wat beter. Heb je wel twee processoren nodig? Als je veel autocad gebruikt of tekeningen rendert zou het misschien een uitkomst zijn. Anders zou ik een gewoon moederbord met een lekker snelle processor halen met aardig wat geheugen erop geprikt. Heb ie denk ik meer aan :wink: :evil: MajinBuu :evil:
Link naar reactie
Of dat handig is hangt er vooral af wat je ermee doet... Feit is dat het OS dual-proc moet ondersteunen en dat alleen enkele programma's dat ook doen. Photoshop is daar een voorbeeld van. Zware CAD/3d programma's kunnen het waarschijnlijk ook. Een normale toepassing gebruikt slechts 1 proc, ook al zitten er 2 in. Dus, wat ben je er mee van plan???
Link naar reactie
Ik heb 5 jaar geleden es met een dual Pentium II 400 systeem met wel 384 Mb geheugen mogen spelen (Computational Fluid Dynamics...). Als je dat ding niet liet ploeteren op code gecompileerd voor multi-proc NT, dan zat je gewoon bv een DOS venster uit te voeren met de 1e processor en de tweede processor zat dan te wachten tot je de muis bewoog. :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...