Ga naar inhoud

pentium 4 1,7ghz met rambus of amd athlon xp 1600met ddr , w


Aanbevolen berichten

quote:
Originally posted by rookie400: help met dit luxe probleem. Donderdag 03-01 ga ik op pad voor een nieuwe computer. De keuze die ik heb is of een pentium 4, 1.7 met 256 rambus geheugen of een amd athlon xp 1600+ met 256 ddr geheugen. Wat is sneller of beter?
heb je daar wel geld voor ???? gezondheidszorg ?????.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Joerij: De AMD Athlon XP is rekenkundig veel sneller dan de P4 1.7GHz, ik denk dat je ongeveer een P4 2.4GHz nodig hebt om de Athlon XP bij te houden in bv 3D-games. Wat beter is? Volgens mij de snelste, of niet? Wat betreft stabiliteit en levensduur maakt het volgens mij niet uit.

Joeri


Ik denk dat Joeri een beetje te optimistisch is, maar van de 2 combinaties die je noemt is de AMD/DDR veruit de snelste en daarbij ook nog eens de goedkoopste. Qua competabiliteit hoefje ook niks te vrezen. Ik zou dus voor de AMD gaan.

------------------ "Ik geloof niet in heksen!", zei ze, en ze stapte op haar bezem...

Link naar reactie
Ik was inderdaad iets te optimistisch over die 2.4GHz. Ik heb zelf een TB 1.4GHz, maar was even vergeten dat die op 1.6GHz loopt, zodat m'n benchmarks ook een tikkie hoger uitkomen. Maar ik zou, net als waarschijnlijk alle mensen met een gezond verstand, voor de AMD Ahlon XP gaan.

Veel plezier ermee, Joeri

Link naar reactie
Een normale Thunderbird 1400 is ongeveer evensnel als een P4 2.0 GHz, in de ene bench wint de ene, in de andere weer de andere.

Ik zou idd ook voor de XP 1600 gaan, die loopt op 1400 MHz, die is net iets sneller als een P4 2000 MHz, en nog goedkoper ook.

Dat hij sneller als een P4 2400 MHz zal zijn klopt niet, hij is iets sneller als de P4 2000, maar als je een P4 2400 zou hebben is die wel sneller :smile:

------------------ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A GF2 GTS (220@380) 3Dmark2001 fastest 3Dmark2000 fastest

[This message has been edited by BA (edited 02-01-2002).]

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...