Ga naar inhoud

Pentium II 350mhz??


Aanbevolen berichten

Hallo Luitjes, Ik ben in het bezit van een chaintech 6ltm moederbord met daarop een pentium II 233 mhz processor. Nu wil ik graag een wat snellere processor. Mijn voorkeur gaat uit naar een pentium II 333 mhz, maar deze lijkt nergens meer te koop (weet iemand nog een adresje?). Ik vraag me nu af of ik ongestraft een pentium II 350 mhz kan plaatsen en deze als 333 mhz laten draaien. De 6ltm is een 66 mhz mb en de pentium II 350 is oorspronkelijk bedoeld voor de 100 mhz bus. Is er iemand die hier iets van weet en/of ervaring mee heeft??

Bvd en groetjes van Henk Junge.

Link naar reactie
Als systeembeheerder raad ik je af om geen PII350 te gaan gebruiken als jouw mobo geen 100 MHz frontside bus ondersteund. Ik heb namelijk zelf een PII350 en mijn mobo draait onder de 100 MHz mode. In jouw geval zou ik de documentatie er op na slaan. Ik durf jouw niets aan te smeren. Ik ken jouw mobo niet. De PII300 is de snelste variant die op de 66,6 MHz FSB gekoppeld kan worden. Je kunt ook een Celeron kopen. Die zijn vet overklokbaar.

Ik geef je een gouden raad: Weet wel wat je doet, dubbelcheck alle jumpers en gebruik een zware koeling zoals zij (de PII CPU's) in boxed uitvoering worden geleverd.

Succes

Link naar reactie
Bedankt voor de reakties, Femme kwam met het zinnigste argument waarom het niet kan. Toch zoek ik nog even verder naar een "echte" P2 voordat ik een celeron ga kopen. Ik heb op het net nog een firma gevonden waar hij nog te bestellen is. Nogmaals bedankt voor de reakties.

Groeten Henk Junge.

Link naar reactie
  • 3 jaren later...
Is het inderdaad geen id om even door te sparen? Er een nieuwe mobo in te drukken en dan een xp 1700 of een duron ofzo? Ik weet natuurlijk niet wat je ermee van plan bent en weet niet wat voor kast je hebt. MAar als je wil gaan upgraden en die upgrade bestaat uit een pentium 350 begin in een beetje te twijfelen :S Ten op zichte van nieuwere software zal je snelheid er namelijk niet merkbaar op vooruit gaan Grtz
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...