Ga naar inhoud

Bestanden delen in thuisnetwerk werkt op 1 computer?


Boshond

Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerk met 3 computers: CompA, CompB en CompC. Op alle 3 de systemen draait Windows 10, op CompA W10 Pro, CompB en CompC Win10 Home, allen legale versies en geheel up-to-date (1803). Op alle 3 heb ik ingesteld via Netwerkcentrum, geavanceerde instellingen: Netwerk detectie inschakelen, Bestands en printerdeling inschakelen (bij openbaar zijn die uiteraard uitgeschakeld), bij Alle netwerken is Openbare mappen delen uitgeschakeld, 128 bits beveiliging staat aan, met wachtwoord beveiligen staat uit. Verder hebben alle computers een Werkgroep naam die hetzelfde is en hebben de computers allen een verschillende Computernaam. Via de verkenner heb ik schijven gedeeld: reschts kliken op de schijf, Toegang verlenen tot, Geavanceerd delen, Geavanceerd delen, Deze map delen staat aan, er is een sharenaam en de machtigingen staan op Wijzigen en Lezen toestaan. Nu komt het. Vanaf computer B kan ik de schijven zien en bestanden op A en C wijzigen en opslaan. Vanaf computer A kan ik de schijven van B en C niet zien en ook vanaf computer C kan ik de schijven van A en B niet zien. Met Pingen kan ik vanaf alle 3 computers alle andere twee computers bereiken. Wat kan hier aan de hand zijn??
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Na lang zoeken gevonden! Hiermee wordt het delen van bestanden in Windows 10 1803 weer mogelijk. Typ in zoekvenster "services.msc", open Services, zoek naar de optie Function Discovery Resource Publication en zet het Opstart type op Automatisch. Doe dit bij alle computers in het netwerk. Herstart de computer(s) en bestanden kunnen weer als vanouds worden gedeeld. Ik zag overigens na een automatische update van Windows dat die Function Discovery Resource Publication was gestopt! Wees daar dus bedacht op en mocht het delen van bestanden plotseling niet meer werken, kijk dan weer even of de functie wellicht moet worden gestart.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...