Ga naar inhoud

Audacity metertje loopt niet


Aanbevolen berichten

Ben nog eventjes gaan zoeken op een ingeving, en vond dit:\n\n[url]http://wiki.audacityteam.org/index.php?title=Audacity_Preferences#Preferences_persist_by_default_after_uninstall_or_reinstall[/url]\n\nProbeer het eens, en mocht het Engels niet lukken vertel dat dan even:\n\n==================================================\n\n\" Preferences persist by default after uninstall or reinstall\n\nAlthough users normally change preferences in the program itself, the actual settings are stored outside the directory containing the Audacity program, in the locations described below. [B]These settings remain[/B] by default, [B]even after uninstalling or reinstalling Audacity[/B]. This allows users upgrading from a previous Audacity version to retain their old preferences in many cases. \n\nAudacity Preferences are stored in a configuration file called [B]audacity.cfg[/B] in the Audacity settings folder:\n\n* Windows 2000/XP[B]:[/B][COLOR=\"White\"]...[/COLOR] Documents and Settings\\\\Application Data\\Audacity\n* Windows Vista/Windows 7/Windows 8[B]:[/B][COLOR=\"White\"]...[/COLOR] Users\\\\AppData\\Roaming\\Audacity \n\n[B]Resetting preferences to factory defaults[/B] by editing audacity.cfg can sometimes fix freezes, crashes or unexplained behavior.\n\n* Exit Audacity.\n* Open audacity.cfg in a text editor such as Notepad and remove all the content [B]except[/B] the line [B]NewPrefsInitialized=1[/B].\n* Save the changes to audacity.cfg and restart Audacity. \"\n\n=================================================\n\nWat hier staat is dat audacity zijn configuratiebestand behoudt na een herinstallatie of upgrade, zuiver om jouw instellingen te bewaren. Maar mocht daar dus een instelling in staan welke je niet doorgrondt, of welke corrupt is, dan kan je dat bestand beter terug op defaults zetten, en dat doe je door (met Kladblok) alleen de regel [B]NewPrefsInitialized=1[/B] in het bestand [B]audacity.cfg[/B] te laten staan.\nWel eerst Audacity afsluiten.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb het gevonden, en ik kan het bestand lezen, maar ik weet niet goed hoe ik het moet opslaan. Ik heb een apart tekstbestand opgeslagen, maar het bestand audacity.cfg houdt gewoon al zijn informatie als ik het afsluit. Is dat goed zo?\n\nIk had FileOpener gedownload, maar met Kladblok kan ik het gelukkig wel opslaan! In orde dus. :)
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;653772]Maar heb je nu wat je wilde ? Werkt Audacity nu naar behoren ? :)[/QUOTE]\n\nNee, helaas... :( Hij \'ziet\' de opname-apparatuur niet, zelfs al koppel ik de platenspeler met de USB-stekker (dit keer op Vista) En dat terwijl in Configuratiescherm -> Geluid gewoon de \'microfoon\' ingeschakeld staat... Ik krijg nu een foutmelding als ik het opname-balkje wil klaarzetten... :confused::confused::confused:\n\nHet veldje blijft dus leeg bij \'Voorkeuren\'..., bij opname-apparaten. En ik heb nog wel alle vinkjes aanstaan bij \'uitgeschakelde en niet uitgeschakelde apparaten weergeven\'....
Link naar reactie
Ik dacht even mijn microfoon uit te schakelen om te zien of ik dezelfde weergave kreeg als jij in je plaatje van #46, maar dat liep eerst even niet goed af.... Ik schakelde hem namelijk uit, en de vermelding (het plaatje wat je selecteert, en dan de knop \'Eigenschappen\' onderaan) verdween gewoon, dus daarna kon ik dat plaatje niet weer selecteren en hem weer inschakelen !\nBeetje raar. Overal gezocht naar de microfoon, in de interface voor de geluidsadapter (Soundmax bij mij), in Windows Apparaatbeheer, maar geen microfoon te vinden die ik weer in kan schakelen. Erg onvriendelijk.\n\nVeel later kwam ik er achter dan je op een willekeurig invoerapparaat in dat boxje kan rechtsklikken, en voor \'[I]Uitgeschakelde apparaten weergeven[/I]\' kan kiezen, en meer opties daar, waaronder in- en uitschakelen. Toen zag ik mijn microfoon pas weer vermeld, en kon ik er op rechtsklikken en hem inschakelen.\n[ATTACH]18041[/ATTACH]\nDaarom, als eerste even proberen op de microfoon in dat plaatje rechtsklikken, en voor \'[I]Inschakelen[/I]\' kiezen.\n\nAlgemeen:\n[QUOTE=stroke33;653793]\nRechtsklikken op het speaker icoon en kiezen voor Opnameapparaten![/QUOTE]\nEn daarna op \'een\' opname-apparaat rechtsklikken, en voor \'[I]Uitgeschakelde apparaten weergeven[/I]\' kiezen, en dan het uitgeschakelde apparaat in de lijst rechtsklikken en voor \'[I]Inschakelen[/I]\' kiezen. \n\n\nIn Help en ondersteuning kan je \'[I]microfoon[/I]\' invoeren, en kiezen voor \'[I]De probleemoplosser voor het opnemen van geluid openen[/I]\', dan kom je misschien ook verder.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Pff, ik heb de laptop weer aangesloten aan de USB-kabel van de platenspeler, en toen het programma gestart. Daarna heb ik de laptop weer afgesloten en herstart, met de kabel er nog aan. En toen.... toen deed hij het weer!!! :D Wel deed hij het ietsje anders dan dat ik gewend was, ik hoorde bv geen geluid uit de platenspeler zelf of door de koptelefoon. Er is waarschijnlijk iets met de geluidsweergave. Door de software playthrough aan te zetten kon ik via de laptop luisteren.
Link naar reactie
[URL=\"http://www.ionaudio.com/usb-turntable-and-cassette-faq#Playback_and_Recording\"]Read this en weep [/URL] Ik weet natuurlijk niet of je het boekje erbij hebt zo ja waarom heb je daar in eerste instantie niet de oplossing gezocht, nu moet je eigenlijk alsnog het boekje lezen \"zie link\" om te constateren dat er een simpele oplossing is die via de links op deze site. [QUOTE]How much free space should I have on my iOS device prior to recording?\r\nMy sound is distorted or does not sound right. How can I fix this?\r\nI have no sound. How can I fix this?\r\nThe software is unable to connect to the audio device. What should I do?\r\nWhy does my record or tape player work on one USB port and not another?\r\nI cannot hear my record/tape while recording. What should I do?\r\nWhen I plug in my Turntable/Tape Player I have no sound on my computer. What should I do?[/QUOTE]
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;654538]Maar het werkte toch wel op een andere computer ? Want je wekt nu de indruk dat het de platenspeler is ?[/QUOTE]\r\n\r\nNee, Windows 7 klonk overstuurd. Dat kreeg ik binnen de tijd die ik ervoor wou nemen niet voor elkaar. Ik ben niet iemand die eindeloos boven op zijn zoldertje maar door kan gaan.\r\nEr waren dus 2 verschillende problemen. Audacity doet het nu op de Vista-laptop weer, maar dat geluid zelf is een platenspeler-probleem, want hij geeft ook geen geluid zonder computer. Ik heb de stekkers er maar uitgetrokken, net als bij de box van de televisie... Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, geen zin..
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[QUOTE=Johannes1903;653000]\nOp mijn Windows 7 64-bit echter, lijkt de geluidskaart overstuurd te zijn\n.....\nSchuifjes teruggezet, alle geluid dat eruit komt is als een radio die te hard staat net naast de goede zender. \n[/QUOTE]\nIk heb een Soundmax adapter op een Asus P5B moederbord, en Audacity + Skype onder Windows 7 32bit.\n\nDat oversturen, dat kwam ik ook een paar keer tegen, maar kon het niet vatten voor het weer weg was (zie #21). Het was een constant uitslaan van de input VU-meters, en een gierend overstuurd geluid wat niet te verstaan was.\nMaar dat was soms in Audacity....\n\nNu heb ik een paar maal met Skype gebeld op mijn nieuwe W7 systeem, en dat ging prima, net als vroeger op XP. \nEchter, een paar dagen geleden kon \'de andere kant\' mij opeens niet horen, terwijl ik mijzelf wel heel netjes terug hoorde via de hoofdtelefoon.\nEven de Skype test service gebeld, en terughorend hoorde ik exact hetzelfde als in Audacity... gierend overstuurd :o\n\nZonder de instellingen te veranderen heb ik Audacity gestart, en ja, ook daar weer hetzelfde effect, wat ik een maand of langer niet kon reproduceren.\n\nWat was de (tijdelijke) oplossing ? \nNiet alleen het input volume van de microfoon laag houden (ik mag vaak niet boven [B]0,08 ofwel 8%[/B][B] ![/B]) maar zeker het [I]weergavevolume[/I] van de microfoon laag houden, zo niet naar nul regelen. Telkens wanneer ik het weergavevolume boven een bepaald punt zet is het hel qua opname, of voor degene aan de andere kant met Skype,[B] terwijl mijn hoofdtelefoon doet alsof er niets aan de hand is[/B].\nHet kritieke punt van de Soundmax microfoon weergaveregelaar wordt bij op-regelen vanaf 0 ingeluid met een tik, en zit op ongeveer 12%, maar helaas hebben ze onder de W7 driver de weergave van de getallen wegbezuinigd, dus preciezer kan ik het niet zeggen.\n\n[ATTACH]18110[/ATTACH]\n\nAls ik de regelaars voor de microfoon hoger zet als hierboven getoond, kan ik niet opnemen in Audacity want de VU-meters slaan dol, en ik kan niet verstaanbaar Skypen.\nDe opnameregelaar is [I]wel[/I] goed te gebruiken, als ik de weergaveregelaar naar 0% regel.\n\nWat ik heb gemerkt met Skype is nog iets om op te letten en dat is de [I]automatische aanpassing van het microfoonvolume[/I] door Skype:\nals de regelaars nogal kritiek staan, dus op het randje van genereren (oversturen door het genereren van lawaai), dan trekt Skype soms het volume van de microfoon automatisch dat gebied van plotse oversturing binnen, en gaat de regelaar vanzelf steeds hoger, soms zelfs tot 90%. Dit komt dan omdat Skype geen extreme stemgeluiden tussen dat gegier opmerkt, en dan blijkbaar concludeert dat het inputvolume te laag staat.\n\nBij mij is het bijna zeker hardware gerelateerd, want ik had onder XP vergelijkbare problemen, alhoewel toch anders. Daar vond het plaats op hogere standen van de regelaars, ik meen 82%. Voordeel toen was dat er een rood \'lampje\' op de interface zat, wat oversturing meldde, maar ook dat hebben ze onder de W7 driver wegbezuinigd.\n\n\n@ Johannes1903:\nik lees even de laatste reacties hier boven, maar weet eigenlijk niet of het probleem van oversturing nog jouw probleem is.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...