Ga naar inhoud

Audacity metertje loopt niet


Aanbevolen berichten

Het rare is dat ik vorige week een aantal keren een vergelijkbaar probleem had met het programma. Maar ik kan mijn vinger er niet opleggen wat het veroorzaakte.\n\nHet deed het plots, kreeg er geen opname meer uit, en een paar pogingen later was het weer OK.\n\nBij mij sloeg het bovenste metertje trillend en constant uit tot ongeveer -24dB, en het onderste metertje tot -30 dB.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb net even zitten rommelen met een nieuwe koptelefoon met microfoon ineen en had geen geluid op de koptelefoon en op de microfoon. En er was ook geen uitgang of ingang te zien in het rijtje waar bij mij op het plaatje van Audacity SONY-TV staat en ernaast stond helemaal niets.\r\nVoor en achte aangesloten gehad, niets totdat ik een beetje ging uit en in schakelen in \r\nGeluid van Windows wat tevoorschijn komt als je rechts klikt op het luidsprekertje rechts onder in de werkbalk van Windows buroblad kwam op een bepaald moment en het geluid als de microfoon terug.\r\nDus ga even met Audacity AAN zitten rommelen met het geluid van Windows zie plaatjes.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;653218]Dus ga even met Audacity AAN zitten rommelen met het geluid van Windows zie plaatjes.[/QUOTE]\r\n\r\nDat heb ik natuurlijk allang gedaan! :-P\r\nHet gaat erom dat het programma wel start, maar hij wil niet lopen! (Dat streepje waarachter je dan die golfjes ziet verschijnen, wil niet naar rechts bewegen, hij staat alleen een beetje te knipperen, en géén golfjes erachter!, dus checken of hij überhaupt wel op stereo en zo staat, kan niet eens!)
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;652495]Neemt de windows sound recorder wel op?\r\nVerder geen problemen met geluid?\r\nGeen fouten in apparatenbeheer?[/QUOTE] Als Windows geluidrecorder niet werkt dan zie je dus plaatje 1 of 2 en werkt de ingang niet of het invoer apparaat bijvoorbeeld een microfoon welke aangesloten moet zitten aan de roze voor of achter geluidingang werkt deze wel dan krijg je de geluidrecorder van Windows te zien en kun je opnemen.\r\nzolang niet het juiste invoer apparaat zichtbaar is voor de geluidrecorder van Windows zal deze ook niet te voorschijn komen en zal Audacity ook niet werken je kunt dan alleen maar op de PC of andere directe media als CD, DVD, Harde schijf extern/intern kunnen afspelen en bewerken maar niet opnemen.\r\nDus ofwel je geluidskaart is defect of het apparaat wat het geluid naar de geluidskaart moet brengen zoals een microfoon of media player aangesloten op de geluidskaart of zelfs via een USB poort.\r\n\r\nDus test eerst je geluidingang met een simpele microfoon op de roze geluidspoort voor of achter op de PC in combinatie met de aloude Windows geluidsrecorder.\r\n\r\nDe bijgevoegde plaatjes krijg je in beeld als je rechts klikt op het luidsprekericoon in de buurt van de klok en je kiest voor opnameapparaten of afspeelapparaten.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;653321]Als Windows geluidrecorder niet werkt dan zie je dus plaatje 1 of 2 en werkt de ingang niet of het invoer apparaat bijvoorbeeld een microfoon welke aangesloten moet zitten aan de roze voor of achter geluidingang werkt deze wel dan krijg je de geluidrecorder van Windows te zien en kun je opnemen.\r\nzolang niet het juiste invoer apparaat zichtbaar is voor de geluidrecorder van Windows zal deze ook niet te voorschijn komen en zal Audacity ook niet werken je kunt dan alleen maar op de PC of andere directe media als CD, DVD, Harde schijf extern/intern kunnen afspelen en bewerken maar niet opnemen.\r\nDus ofwel je geluidskaart is defect of het apparaat wat het geluid naar de geluidskaart moet brengen zoals een microfoon of media player aangesloten op de geluidskaart of zelfs via een USB poort.\r\n\r\nDus test eerst je geluidingang met een simpele microfoon op de roze geluidspoort voor of achter op de PC in combinatie met de aloude Windows geluidsrecorder.\r\n\r\nDe bijgevoegde plaatjes krijg je in beeld als je rechts klikt op het luidsprekericoon in de buurt van de klok en je kiest voor opnameapparaten of afspeelapparaten.[/QUOTE]\r\n\r\nAls ik héél hard sla op de microfoon, dan slaat het icoontje van de microfoon uit tot 4 streepjes, maar opnemen doet hij niet. :( Snap je wel wat ik bedoel als ik zeg dat het streepje waarachter je die geluidsgolf krijgt, überhaupt niet van zijn plaats af wil als je hem aan wilt zetten?
Link naar reactie
Bij elke nieuwe opstart springt Audacity terug naar standaard instellingen. plaatje 1\r\n\r\nDe VU meter geeft standaard aan in in DB bij lineare instellingen is het opname niveau anders. plaatje 2 en 3.\r\n\r\nVerder kun je de geluidversterking onder het tabblad niveaus van eigenschappen voor microfoon welke in het in het geluidvenster bij eigenschappen van de (tab opnemen de mic met het groene vinkje) aangesloten microfoon staat. plaatje 4.\r\n\r\nDe lijn in de opnamegrafiek staat dus onder het rode pijltje bij markering 2 en de opnamesterkte staat bij markering 1 in Decibels.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;653326]Bij elke nieuwe opstart springt Audacity terug naar standaard instellingen. plaatje 1\r\n\r\nDe VU meter geeft standaard aan in in DB bij lineare instellingen is het opname niveau anders. plaatje 2 en 3.\r\n\r\nVerder kun je de geluidversterking onder het tabblad niveaus van eigenschappen voor microfoon welke in het in het geluidvenster bij eigenschappen van de (tab opnemen de mic met het groene vinkje) aangesloten microfoon staat. plaatje 4.\r\n\r\nDe lijn in de opnamegrafiek staat dus onder het rode pijltje bij markering 2 en de opnamesterkte staat bij markering 1 in Decibels.[/QUOTE]\r\n\r\nZo was het bij mij ook, maar ik weet niet of je het snapt, maar het lijntje waarachter die golfjes moeten komen, staat bevroren, knippert een beetje op 0.00.00, en beweegt niet naar rechts. Er vált helemaal niks in te stellen, hoe krijg ik het nu voor elkaar dat dat streepje weer naar rechts beweegt en ik weer een golf erachter krijg!! Het lijntje lijkt op zich wel te willen bewegen, maar het driehoekje erboven staat helemaal vast!!
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;653324]Let hier op, als ik mijn PC aan heb staan, en ik wissel van microfoon, dan krijg ik die microfoon [I]alleen[/I] werkend als ik mijn PC herstart. (En dat terwijl Jack Sensing uit staat)\n\nEn zorg dat microfoonversterking aan staat.\n[COLOR=\"White\"].\n[/COLOR][/QUOTE]\n\nZie bijlage. Streep bij pijl beweegt niet naar rechts. Lijkt wel te willen, maar driehoekje boven staat helemaal vast. Krijg niet meer dan dit. Als Audacity zo verbonden is met Windows, wat maakt dan dat het driehoekje bovenaan de streep helemaal bevroren staat??? Is er een registeredit voor??\n\nEn wat is Jack Sensing? (Ik heb er een USB-platenspeler aan, dus ik gebruik op zich geen microfoon.)
Link naar reactie
[QUOTE]En wat is Jack Sensing? (Ik heb er een USB-platenspeler aan, dus ik gebruik op zich geen microfoon.)[/QUOTE] Jack is plug, en sensing is detectie, \"aansluiting Detectie dus\" ofwel het moederbord in combi met Windows en Audacity detecteren de aansluiting zelf. ik heb er nu een duim camera aanzitten en die word ook herkent zie plaatje ingang2.\r\n\r\nEn dan gebeurt bij jou dus niet en moet je hem handmatig gaan instellen, je schrijft namelijk dat je een USB-platenspeler aan hebt hangen, maar op het plaatje staat nu als ingang zie plaatje highlite.\r\n\r\nZorg dus zonder Audacity maar met de geluidinstellingen dat Windows de USB-platenspeler als microfoon herkent, beter is om eerst de geluidinstellingen te testen met een simpele microfoon zodat je weet dat het spul werkt.\r\n[B]dus[/B] :?:\r\nDus van voren af aan beginnen met het aansluiten van een microfoon, dan kijken of deze zichtbaar is in Windows, zie vorige plaatjes is dit topic.\r\n\r\nIs de microfoon zichtbaar dan deze instellen als standaard en dan met de Windows geluid opnemer testen of je kunt opnemen. Je kunt overigens in het instellingsvenster al aan de streepjes er achter zien of de microfoon werkt ja of nee deze worden groen van onder naar boven naar gelang de sterkte van het geluid \"boe\" geeft minder streepjes dan [B][B][U]\"BOE\"[/U][/B][/B].\r\n[B]dan[/B] :confused:\r\nAls dit werkt dan haal je de microfoon los en sluit de USB-platenspeler aan welke in eerste instantie in de audio instellingen tevoorschijn moet komen als zijnde jou microfoon?! En dan ook in Audacity moet verschijnen waar ik de highlite heb gemaakt waarschijnlijk onder de naam\"GENERAL-AUDIO\" waar nu nog staat \"microfoon realtec\"\r\n\r\nNu zou het dus moeten werken!
Link naar reactie
Ik zal het proberen, alleen snap ik iets niet: Audacity zou toch gewoon überhaupt moeten gaan lopen, zonder al die franje? Toen ik voor het eerst Audacity installeerde, zonder dat ik wist hoe ik alles moest instellen, ging hij wel lopen, maar nam hij gewoon het omgevingsgeluid op. Nu staat de boel gewoon bevroren op 0.00.00!
Link naar reactie
[QUOTE=Johannes1903;653375]Ik zal het proberen, alleen snap ik iets niet: Audacity zou toch gewoon überhaupt moeten gaan lopen, zonder al die franje? Toen ik voor het eerst Audacity installeerde, zonder dat ik wist hoe ik alles moest instellen, ging hij wel lopen, maar nam hij gewoon het omgevingsgeluid op. Nu staat de boel gewoon bevroren op 0.00.00![/QUOTE] In principe bestaat jou probleem ook niet wat betreft Audacity, deze werkt gewoon.\r\nHet probleem zit hem in de herkenning van Windows/Computer van de \"microfoon\" wat in jou geval dus een USB-platenspeler is.\r\n\r\nOm dus de boel simpelweg te kunnen controleren is enkele stappen terug naar de basis voldoende om te bekijken of de geluid ingang van je Computer nog heel is en of \r\nWindows de Microfoon \"Ziet\".\r\n\r\nAls de microfoon werkt in Windows geluidopnemer dan is in elk geval je Windows/Computer/geluid ingang niet defect.\r\n\r\nDaarna ga je kijken naar de \"USB-platenspeler\" welke behoort te werken als een microfoon en ook als zo herkent word door Windows, werkt de USB-platenspeler überhaupt? Dus even testen op een andere PC/Laptop, het kan namelijk goed zijn dat je USB poort defect is of zelfs de geluidskaart op je moederbord,[QUOTE] alhoewel je dus bij #26 al schrijft dat als je heel hard op de microfoon slaat deze uit tot 4 streepjes (4 streepjes naast de microfoon in geluid tabblad \"opnemen\"(rechts klikken op het luidspreker icoontje bij de klok, kies opnemen) [/QUOTE]).\r\n\r\nJe schrijft ook al in het begin dat het wel heeft gewerkt, dus kan ook de USB poort of de (even verwisselen naar andere poort) USB-platenspeler zelf defect zijn.\r\nEventueel verwijder je in apparaat beheer alle USB poorten en start de PC opnieuw op, eventueel door gewoon de stekker er uit te halen of schakelaar omzetten of in eertse instantie de aan/uit knop zolang ingedrukt houden tot de PC uitgaat, nadat de PC herstart is vind Windows de poorten weer en hersteld deze.\r\n\r\nMaar probeer in elk geval eerst met een microfoon uit of je ingang het wel doet.
Link naar reactie
[QUOTE=Johannes1903;653375]Toen ik voor het eerst Audacity installeerde, zonder dat ik wist hoe ik alles moest instellen, ging hij wel lopen, maar nam hij gewoon het omgevingsgeluid op. Nu staat de boel gewoon bevroren op 0.00.00![/QUOTE]Volgens mij moet het ook lopen zonder dat er iets op de ingang staat.\r\n\r\nLet je op de knoppen, namelijk dat er in een versie een wisseling is geweest van de opdruk op de knoppen; daarmee is de opnameknop (en pause dacht ik) verplaatst naar de andere kant. \r\nIk heb zelf ook beide versies hier.
Link naar reactie
Audacity staat alleen in Vista bevroren, ook zonder de USB-platenspeler.\nIn Ubuntu gaat Audacity gewoon lopen. Dit op DEZELFDE laptop, met DEZELFDE hardware. Ik weet alleen niet goed hoe ik Audacity in Ubuntu moet bedienen, omdat de hele rij met instellingen onder het bedieningspaneel ontbreekt daar, en ik weet niet hoe ik het dan moet instellen. Ik wil gewoon alles op de standaarddingen staan, alleen dan wel gewoon cd/stereokwaliteit.\nMaar ik zal in ieder geval wel die USB-ingangen proberen, omdat de muis soms ook dienst weigert.\nDe USB-platenspeler werkt wel met een andere pc. Dat is echter een Windows 7 64-bit pc, en ik begrijp dat Audacity puur 32-bits is, want het klinkt daar verschrikkelijk overstuurd. Ik weet niet hoe ik dat daar oplos of dat het überhaupt opgelost kan worden op een 64-bits. Maar ook hier gaat hij gewoon draaien, een platenspeler hoeft toch niet aan de pc te zitten om te kunnen gebruiken?? Het is puur dat Audacity niet wil lopen! Maar ik kan me herinneren dat ik vaker iets gehad heb dat opgelost is door sommige grijze dingen in apparaatbeheer weg te halen, betwijfel echter of het hier wat mee te maken heeft. Anders zou Audacity het wel moeten doen zonder dat er een USB-ingang in gebruik is, lijkt me. *is leek*.\n\nDe microfoon zit echter in de microfoon-ingang. Hoe krijg ik die zichtbaar dan? Op de 7 staat wel \'microfoon aangesloten\', maar hier niet. Ik heb met een analoge platenspeler wel eens die ingang gebruikt om op te nemen, maar natuurlijk niet met de USB-platenspeler... Bovendien helpt dat niet veel als Audacity sowieso niet wil lopen.... :(
Link naar reactie
Je zult eerst het geluid in Windows goed moeten krijgen, en overigens als je in het begin had geschreven dat je met Windows Vista werkt had ik hetzelfde maar anders kunnen reageren zie nu de onderstaande link.\r\n\r\n\r\n[URL=\"http://marcoraaphorst.nl/15239/cassettes-digitaliseren-via-de-computer/\"][QUOTE]Audacity staat alleen in Vista bevroren, ook zonder de USB-platenspeler.[/QUOTE]\r\n[/URL]\r\n\r\nNergens spreek je over Vista, ja net nu in de voorlaatste opmerking. Vista was en is de meest erge Windows die ooit is gemaakt.\r\n\r\nSluit een microfoon aan en stel deze perfect af onder Vista.\r\nIk vermoed nu je schrijft over dat [QUOTE]Moet ik al die dingen onder Universal Serial Bus-Controllers even uitschakelen? (lijkt me beter dan verwijderen, ik zie allemaal verwijder-ellende voorbijkomen op Google, dus beter van niet...) Zie bijlage.[/QUOTE] dat je eerder al problemen hebt gehad en een virus wat is verwijdert, je kunt goed hiermee een Windows belangrijke DLL file hebben verwijdert ofwel laten verwijderen door je virusscanner zodat dit probleem tevoorschijn kwam.\r\n\r\nAdvies: safe alle belangrijke gegevens en doe een herstel van Vista of nog beter een herinstallatie incl alle updates vergeet daarbij niet ook al je drivers te updaten.\r\nWant als het ooit goed heeft gewerkt op Vista, dan is er iets gebeurt wat dit probleem heeft veroorzaakt en dat kan goed het verwijderen van een virus zijn geweest.\r\nAls er een virus in een programma word ontdekt en de virusscanner stelt voor om alles te verwijderen dan verwijdert het vaak ook, de door het programma gebruikte Windows dll files met soms grote gevolgen voor elk type Windows. Er worden overigens om die reden nog steeds virussen geschreven die dit doen, het pesten van Windows gebruikers is zo oud als Windows 3.0.\r\nAls je overigens de mogelijkheid hebt om Windows 8.1 in plaats van Vista te installeren dan zou ik dat doen, en Audacity werkt perfect op 64 bit Windows 7, 8 en 8.1.\r\n\r\nErik,\r\n\r\nAudacity zonder microfoon zie plaatje, geeft deze foutmelding.\r\n\r\nEn \"Een platenspeler hoeft toch niet aan de pc te zitten om te kunnen gebruiken??\" moet wel aan de pc te zitten want dat is dan je microfoon.
Link naar reactie
Is het niet handiger om gewoon dat .dll-bestandje toe te voegen, of kan dat niet? Het is toch wel ergens bekend hoe dat bestand heet??\n\nIk bedoel eigenlijk dat je een USB-platenspeler gewoon kunt gebruiken zonder computer, als gewone platenspeler, bedoel ik.\n\nAls ik Vista herinstalleer, verdwijnt Ubuntu dan ook? En bij het installeren van 8.1?\n\nAls Audacity wel werkt in Ubuntu, waar zet ik dan alle instellingen goed?\n\nWaarom klinkt Audacity dan zo overstuurd op Windows 7 64 bit als hij het wel gewoon zou doen? (Ook hier: hier werkt de pauzetoets helemaal niet, het lijntje begint meteen te lopen en valt niet te pauzeren...)
Link naar reactie
Ik lees veel angst in je laatste reactie.\ndll bestanden kun je niet maar zo in Windows terugzetten, dat moet gebeuren door het opnieuw installeren van het door de virusscanner verwijderde besmette (of alleen dacht de virusscanner alleen dat het een virus was, dat kan ook nog, en aan jou de keuze laat verwijderen of niet!) programma of door zoals ik al zij de herinstallatie van Vista.\nWat betreft Ubuntu, het ligt eraan hoe je de dualboot hebt gemaakt, daar zijn verschillende manieren voor, maar waarschijnlijk kun je het terug halen na een nieuwe installatie van Vista of Windows 8.1 met de DVD van Ubuntu.\nProbeer anders eerst met de originele Windows Vista DVD een herstel te doen van Windows Vista.\n\nWaarom bij jou Audacity \"overstuurd\" op Windows 7 64 bit begrijp ik niet, ik gebruik zelf Audacity al jaren op de verschillende Windows versies zonder problemen, waar ik het eerst aan denk is dat de geluidskaart gewoon niet goed meer is en misschien wel nooit geweest.\nMaar je kunt ook de geluid instellingen van de randapparatuur te hoog hebben ingesteld, in Audacity zet ik altijd de in/uitgangen zo laag mogelijk omdat ik soms over de luidsprekers werk dan weer over de koptelefoon of zelfs over mijn geluidsinstallatie, maar ook omdat de geluiden die ik bij video\'s voeg ook prettig moeten klinken bij een ander op de PC of DVD speler, het moet niet zo zijn dat als iemand een video afspeelt zij van schrik tegen het plafond vliegen omdat het geluid te hard staat.\n\nAls je de over sturing in het venster van Audacity bedoeld, dat is gewoon een kwestie van op het vergrootglas klikken om de gehele sinus vorm netjes ion het venster te krijgen. Verder is en blijft het gewoon zorgen dat de geluidsingangen van Windows juist staan ingesteld en eventueel en de laatste drivers voor de geluidskaart zijn geïnstalleerd.\n\nEen computer is eigenlijk alleen de reken processor in combinatie met een stuk sturingshardware N & Z brug genoemd welke de rest van de apparaten aanstuurt en processor (computing) tijd geeft.\nDe rest is uit en invoer apparaten als muis, toetsenbord, geluidskaart met microfoon, luidsprekers, en andere audio uitgangern en ingangen monitoren enz, vandaar dat een USB invoer apparaat zoals USB-platenspeler door de sturingshardware door word gespeeld naar de geluidskaart als zijnde een ingang ofwel een microfoon. De software ofwel in eerste instantie het besturingssysteem zorgt dan weer dat de juiste in en uitvoer apparaten kunnen worden gebruikt door de geïnstalleerde software, en omdat elk geïnstalleerd programma is opgebouwd met bouwstenen van Windows o/a dll files, welke Microsoft voor het gemak maar ook voor zelf zorgzaamheid en binding van software programmeurs al heel veel heeft geplaatst in Windows met de installatie ervan, een programmeur hoeft enkel de juiste connecties te maken met o/a de juiste dll\'s en zijn programma loopt als een trein maar hij hoeft ook niet zoveel meer te programmeren, dit geld overigens voor alle besturingssystemen dus ook Linux en Apple men noemt de bouwstenen alleen anders, ofwel in principe is elk besturingssysteem hetzelfde, alleen de naam is anders (ja, maar bij Windows stikt van de virussen, dat heeft enkel en alleen te maken met de verspreiding van het besturingssysteem, er zijn nu eenmaal miljoenen MEER Windows systemen dan dat er Linux of Apple systemen zijn, dus is de markt voor virusschrijvers ook veel groter voor Windows.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik denk dat ik Audacity dan maar gebruik via Ubuntu. Het is me gelukt om dat werkpaneel bovenin ook te downloaden, alleen is nu het geluidsmetertje heel smal geworden, en ik weet niet hoe ik dat groter moet krijgen. Anders kon ik daarin goed zien of de boel stereo was, nu zie ik bijna niks meer. Of moet er weer wat bij gedownload worden? Aan de zijkant is nu een heel stuk vrij, dus ik snap niet waarom dat metertje zo klein moet zijn.\n\nWelk geld bedoel je? Dat geld of dat geldt, dat is een heel verschil. ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...