Ga naar inhoud

Audacity metertje loopt niet


Aanbevolen berichten

Als ik Audacity start, en ik wil mijn opname starten, dan blijft het verticale lijntje van het geluid, dat als het goed is naar rechts moet bewegen hangen en gaat een beetje knipperen, net alsof je op \'play\' hebt geklikt terwijl de pauze-knop nog aan staat. Dat is niet het geval. Ook de balk van het geluid reageert niet. Hier zie je het ingekomen geluid en kun je zien of ze apart van elkaar bewegen (stereo) of samen gelijk (mono)\r\nHerinstallatie heeft niet geholpen en daarna moest ik door een irritante enquête alvorens het opnieuw te kunnen installeren.
Link naar reactie
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=Bert P;652382]staat vet volume wel hoog genoeg ?\r\nZit het stekkertje goed in de juiste uitgang/ingang ?\r\nStaat de juiste opnameapp b.v. \"StereoMix\"geselecteerd ? \r\nZit er wel geluid in de weergever ?\r\n....Bert P[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb het programma gewoon een paar maanden niet gebruikt. Ook als je niks aansluit, en alleen maar het programma laat lopen, moet het streepje gaan lopen, dus dat maakt niks uit. In Ubuntu loopt het streepje trouwens wel, maar dat besturingssysteem werkt heel anders in Audacity.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;652387]Speel je misschien een lang nummer af welke je te ver hebt ingezoomd?\r\n\r\nAls ik het reconstrueer met een song van ?Johnny Cash dan krijg ik op een bepaald moment met zoomen hetzelfde effect wat je beschrijft een trillende lijn aan het begin.[/QUOTE]\r\n\r\nNee, ik kan het programma starten, maar als ik op \'Record\' klik, dan beweegt het metertje überhaupt niet, dus ik KAN niet eens opnemen!! Het enige dat hij doet is een beetje flikkeren, alsof de pausetoets erop staat. Maar op \'Pause\' klikken helpt helemaal niet! :mad:
Link naar reactie
Waarom download je niet [URL=\"http://www.k-litecodec.com/\"]K-Lite Codec Pack (x64)[/URL] met alle codecs die je nodig hebt. Audacity en EZ vinyl/tape converter is eigenlijk dubbel op.\nDe platenspeler en/of het tapedeck in combinatie met[URL=\"http://audacity.sourceforge.net/?lang=nl\"] Audacity[/URL] of [URL=\"http://www.ionaudio.com/ezvc/\"]EZ vinyl/tape convertor [/URL]is de oplossing dus verwijder een van beide.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;652493]Waarom download je niet [URL=\"http://www.k-litecodec.com/\"]K-Lite Codec Pack (x64)[/URL] met alle codecs die je nodig hebt. Audacity en EZ vinyl/tape converter is eigenlijk dubbel op.\r\nDe platenspeler en/of het tapedeck in combinatie met[URL=\"http://audacity.sourceforge.net/?lang=nl\"] Audacity[/URL] of [URL=\"http://www.ionaudio.com/ezvc/\"]EZ vinyl/tape convertor [/URL]is de oplossing dus verwijder een van beide.[/QUOTE]\r\n\r\nVreemd.. :confused: Ik heb maandenlang probleemloos deze 2 programma\'s op de computer gehad, omdat EZ eveneens cassettetapes kan overzetten op de computer. Ze zijn dus niet identiek, het zijn immers geen virusscanners. Wel heb ik laatst een boel extra beveiligingsprogramma\'s verwijderd; die gaven nogal vaak valse beveiligingswaarschuwingen. Ik heb Audacity en EZ natuurlijk niet gelijktijdig laten draaien, mocht je dat bedoelen.
Link naar reactie
[QUOTE=Johannes1903;652510]K-lite heb ik trouwens al gedownload. Audacity werkte ook niet toen ik de EZ nog niet had geïnstalleerd.[/QUOTE]\r\n\r\nEven beginnen bij het begin, is de invoer en uitvoer van het geluid goed: plaatjes,\r\n\r\n\r\nStaat de juiste bron aan microfoon\r\nStaat de juiste uitgang aan Speakers/koptelefoon\r\nEn staan verder alle uit en ingangen in de volumemixer aangegeven.\r\nEn kun je in geluid beheer de Windows geluiden horen zoals het Windows opstart geluid.\r\n\r\nAls dit allemaal goed staat en werkt en je Windows geluid recorder aan en werkt deze.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE=stroke33;652493]Waarom download je niet [URL=\"http://www.k-litecodec.com/\"]K-Lite Codec Pack (x64)[/URL] met alle codecs die je nodig hebt. Audacity en EZ vinyl/tape converter is eigenlijk dubbel op.\nDe platenspeler en/of het tapedeck in combinatie met[URL=\"http://audacity.sourceforge.net/?lang=nl\"] Audacity[/URL] of [URL=\"http://www.ionaudio.com/ezvc/\"]EZ vinyl/tape convertor [/URL]is de oplossing dus verwijder een van beide.[/QUOTE]\n\nOf dit allemaal goed staat, maakt natuurlijk niet uit of het streepje nu loopt of niet :p Het metertje (schuifje, lijntje) wil wel, maar lijkt tegengehouden te worden. Dit is op mijn 32-bit Vista laptop. Herinstallatie werkt niet.\nOp mijn Windows 7 64-bit echter, lijkt de geluidskaart overstuurd te zijn. Ik begrijp dat Audacity een 32-bits programma is, maar de tips van de Faq-man daarover werken niet. Hoe kun je de geluidskaart configureren? De \'normale\' tips van de Audacity help-site, werken niet. Schuifjes teruggezet, alle geluid dat eruit komt is als een radio die te hard staat net naast de goede zender. \nOp Ubuntu, weet ik niet hoe Audacity werkt, omdat de rij onder het controlepaneel er gewoon niet is. Dus daar waar \'voorkeuren\' zit, weet ik niet.
Link naar reactie
Windows player werkt wel? en de geluid opnemer van Windows.\n\n[COLOR=\"Red\"]Haal de laatste drivers van beide geluidskaarten op en installeer deze.\n\nKijk alle kabels na op breuken of slechte connectors gebruik eens een andere ingang microfoon ofzo.[/COLOR]\nHeb je 1 of meerdere katten in huis zo niet misschien muizen.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;653034]Windows player werkt wel? en de geluid opnemer van Windows.\r\n\r\n[COLOR=\"Red\"]Haal de laatste drivers van beide geluidskaarten op en installeer deze.\r\n\r\nKijk alle kabels na op breuken of slechte connectors gebruik eens een andere ingang microfoon ofzo.[/COLOR]\r\nHeb je 1 of meerdere katten in huis zo niet misschien muizen.[/QUOTE]\r\n\r\nWindows Media Player werkt prima, de geluidsopnemer doet het de ene keer op de microfoon goed, maar de andere keer hoor ik ook via die microfooningang weer die \'radio\' die heel hard staat net naast de goede zender.\r\nInmiddels heb ik alle drivers geüpdate, maar nog niet het geluid weer opnieuw getest. Het lijkt erop dat het ligt aan het 32-bits zijn van Audacity op een 64-bits computer.\r\nOp de laptop wil het streepje niet lopen; er lijkt wat met de pauze-toets van Audacity te zijn, want op de Windows 7 doet hij het ook niet, alleen gaat hij daar direct lopen, op de pauzetoets klikken helpt niks. Ik kan het pas stoppen als ik op \'stop\' klik. Ik vermoed dat het aan Audacity zelf ligt. Ik ga eens een oudere versie erop zetten.\r\nEn ja, we hebben een jonge kat. Maar de kabel die ik gebruik, heb ik gisteren gekocht!
Link naar reactie
[QUOTE=Johannes1903;653038]\r\nEn ja, we hebben een jonge kat. [/QUOTE]\r\n\r\nIk ook 2 sinds één jaar 1 en een halfjaar 2 en ik heb samen met mij zoon 6 Koptelefoons, 8 paar in oortjes en enkele usb kabels weg kunnen gooien en van de 6 koptelefoons omdat het zulke beste zijn de kabels kunnen repareren met behulp van nieuwe kabel en losse connectors, het word met dat zij ouder worden beter. [QUOTE]Windows Media Player werkt prima, de geluidsopnemer doet het de ene keer op de microfoon goed[/QUOTE] het lijkt mij dus een Windows probleem, ik heb nooit op geen van mijn Windows PC\'s problemen gehad met Audacity, met geen van de versies vanaf Windows 95 en zelfs nu niet met Windows 8.1 waar ik overigens vanmiddag een Lacie externe floppydrive aan hing die meteen werkte.\r\nProbeer eens een andere IDE Audio insteek kaart.\r\n\r\nOverigens als je aan de achterkant en andersom een geluid/microfoon plug in steekt dan werkt een van beide dus niet, audio plug in de voorkant dan werkt de achterkant niet, gebruik je een USB geluidaansluiting dan werken geen van de audiopoorten vaak niet.
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;652495]Neemt de windows sound recorder wel op?\r\nVerder geen problemen met geluid?\r\nGeen fouten in apparatenbeheer?[/QUOTE]\r\n\r\nGeluidsrecorder geeft een foutmelding, zie ook geen streepje lopen. WMP wil het ook niet afspelen. Gewone mp3\'tjes van gedownloade of eerder opgenomen songs, speelt hij echter probleemloos af. Ik zie verder geen kruisjes op apparaten in apparaatbeheer, dus eigenlijk had de microfoon het gewoon moeten doen. :confused:
Link naar reactie
[QUOTE]Geluidsrecorder geeft een foutmelding[/QUOTE] Ik begin te twijfelen aan je geluidskaart. heb je daar de juiste drivers voor geïnstalleerd? Verwijder bij apparaten de geluidskaart en start de computer opnieuw op Windows zal nu de kaart vinden en de drivers opnieuw installeren.\nAls dit niet werkt koop dan een simpele geluidskaart en plaats deze in je PC en installeer de drivers die erbij zitten en kijk meteen op internet of er nieuwere drivers zijn uitgebracht.\n[COLOR=\"Red\"][B]Bijvoorbeeld[/B][/COLOR] [URL=\"http://www.kieskeurig.nl/geluidskaart/sweex/sound_card_adapter_usb/prijzen/bezorgen/1030428#prijzen\"]zoiets[/URL] met nadruk op bijvoorbeeld want er zijn tig geluidskaarten te koop, van 5 euro tot enkele honderden euro\'s.\nMaar voor een test en zonder dat je hem in de kast hoeft te leggen na gebruik zou ik voor deze gaan.\nWerkt het niet dan heb je een MB probleem en dat is erger, afspelen gaat met bijna alle geluidskaarten meestal altijd wel , het opnemen geeft vaak problemen omdat veel microfoons en andere geluid invoer apparaten steevast oversturen en dus de kaart aan de invoerkant vernielen.\nIk heb hier nog een geluidskaart liggen van Creatief van 10 jaar oud de output werkt perfect maar de ingang was na de tweede dag al kaduuk het spul teruggebracht en niet meer geprobeerd op te nemen wat betekende dat die keer dat ik het wel weer probeerde de boel weer kapot ging en dus buiten de garantie viel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...