Ga naar inhoud

Draadloos netwerk (+systeemherstel)werkt niet


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hi iedereen,\n\nHopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende; vanochtend startte ik zoals gewoonlijk mijn Windows XP laptop op, die ik de avond daarvoor normaal afgesloten had. Het is nu op de een of andere redenen niet mogelijk om verbinding te maken met het internet.\n\nVia apparaatbeheer zag ik ik een rood kruisje bij een netwerk kaart, de andere had een geel uitroepteken (de namen van deze netwerkkaarten zeggen me niets..). Beide heb ik ingeschakeld en/of opnieuw geïnstalleerd, nu geeft windows aan dat ze allemaal correct werken. Echter doet het internet het nog steeds niet.\n\nOok is het niet mogelijk om een systeemherstel uit te voeren (ook niet in veilige modus) Ik krijg de volgende foutmelding:\n\n\"De computer kan niet worden beveiligd met Systeemherstel. Start de computer opnieuw op en voer Systeemherstel vervolgens opnieuw uit\"\n\nDit heb ik meerdere malen geprobeerd, zonder resultaat..\n\nOok heb ik via Deze computer --> Eigenschappen --> Systeemherstel gecontroleerd of het niet uitgeschakeld was. Maar het staat wél aan.\n\n[IMG]http://i58.tinypic.com/2ufuc5x.jpg[/img]\n\nOp de achtergrond van de foto/bijlage is er te zien dat het netwerk niet werkt (hier stonden voorheen 3 netwerken, nu is het er één met een rode kruis)\n\n\n\nJullie begrijpen vast dat ik echt een amateur ben op het gebied van computers. Kan iemand me helpen??\nHoe kan ik ervoor zorgen dat mijn draadloos netwerk weer werkt? Is evt. mijn netwerkkaart kapot? Wifi werkt wel op andere apparaten.\n\nDank jullie wel!
Link naar reactie
[QUOTE=Arjan van de Wetering;651466]Ik zie ook geen draadloze netwerkkaart op het plaatje, daar staat alleen de (bekabelde) netwerkkaart. Kan het zijn dat er op jouw laptop (aan de voorkant of zijkant) een \"schuifje\" zit waarmee je de draadloze netwerkkaart kan uitzetten?[/QUOTE]\r\n\r\nKlopt inderdaad.\r\nIk heb een aan/uit knop voor WiFi, die staat aan..
Link naar reactie
[QUOTE=Arjan van de Wetering;651477]Tsjaa, dat ziet er prima uit.......\r\nJe zou in apparaatbeheer de Broadcom 802.11b/g Wlan nog een keer kunnen verwijderen en vervolgens de laptop een keer herstarten.\r\n\r\nIk begin bijna aan een virus te denken. Heb je de pc al een keer gescand met een virusscanner, of een virus-cd?[/QUOTE]\r\n\r\nIk zal het eens proberen; raak ik dan niets kwijt? Ik heb namelijk geen cd of iets dergelijks om het weer te installeren.\r\n\r\nDe computer heeft een virusscanner, geen melding van gehad. Toch even scannen.
Link naar reactie
Update: ik heb via apparaatbeheer gekozen voor de eigenschappen van \"Broadcom 802.11b/g Wlan\" en vanuit daar de \'vorige stuurprogramma\' herstelt. \r\n\r\nNu zie ik ze terug in mijn netwerkcentrum:\r\n\r\n[IMG]http://i57.tinypic.com/11rwswm.jpg[/IMG]\r\n\r\nMaar nog steeds geen verbinding (poging rechter klik op geselecteerde netwerk --> herstellen = geen resultaat)
Link naar reactie
Hij heeft er niet zoveel zin in vandaag..\r\n\r\nIk kreeg de melding dat ik de \"Wireless zero configuration service\" moest starten (gedaan via uitvoeren --> services.msc) bij het \'verbinding maken met een netwerk\' overzicht (zie rechts op de foto)\r\n\r\nNu ben ik weer een stap verder, echter staat er nu al enige tijd \"status: netwerkadres verkrijgen\". Heb daarom de laptop even opnieuw gestart, maar moest weer \'opnieuw\' beginnen; Wireless zero configuration starten -> Netwerk herstellen -> Status: netwerkadres verkrijgen.. (al 5-10 minuten)\r\n\r\n[IMG]http://i61.tinypic.com/2vv7syg.jpg[/IMG]
Link naar reactie
Zojuist geprobeerd.. Helaas hetzelfde verhaal.. Hij is nog steeds aan het \'zoeken\'. Andere laptop/mobiele apparaten hebben wel gewoon draadloos verbinding.\r\n\r\nIk heb even uitvoeren --> cmd --> ipconfig gedaan.\r\n\r\nHier staat:\r\n\r\n[I]Ethernet-Adapter LAN-verbinding\r\nStatus van medium .................. : medium ontkoppeld\r\n\r\nEthernet-Adapter LAN-verbinding 2\r\nStatus van medium .................. : medium ontkoppeld\r\n\r\nEthernet-Adapter Draadloze netwerkverbinding 2:\r\n\r\nVerbindingsspec. DNS-achtervoegsel:\r\nIP-adres : 0.0.0.0\r\nSubnetmasker: 0.0.0.0\r\nStandaardgateway: [/I]
Link naar reactie
Ik vermoed, dat er buiten de drivers ook een tooltje draait van de comp. fabrikant (Acer had ooit zo\'n irritant ding) wat de zaak in de war stuurt.\nBij de oude Acers heette dat \"netmanagement\". Verwijder dat ding eventueel eens bij de programma\'s in het configuratie scherm. \nStart opnieuw op en download bij de fabrikant van de laptop alleen de drivers van de wifi kaart en kies (als je de kans krijgt) voor \"Windows configuration.\"\n\nHet is een lastig probleem om op te lossen overigens.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;651507]Ik vermoed, dat er buiten de drivers ook een tooltje draait van de comp. fabrikant (Acer had ooit zo\'n irritant ding) wat de zaak in de war stuurt.\r\nBij de oude Acers heette dat \"netmanagement\". Verwijder dat ding eventueel eens bij de programma\'s in het configuratie scherm. \r\nStart opnieuw op en download bij de fabrikant van de laptop alleen de drivers van de wifi kaart en kies (als je de kans krijgt) voor \"Windows configuration.\"\r\n\r\nHet is een lastig probleem om op te lossen overigens.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHi Niek,\r\n\r\nVoorzover ik weet heeft mijn HP geen tooltje (iig nooit iets van gemerkt). Zal toch even een dubbel check doen, in de hoop dat ik niks belangrijks verwijder. \r\n\r\nHet probleem met het downloaden van drivers voor mijn wifi kaart is dat dit voor HP tegenwoordig niet meer kan zonder garantie (Ik heb mijn HP zelfs tweede hands gekocht).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...