Ga naar inhoud

Grafisch veel vragen doet PC vastlopen


Aanbevolen berichten

Als het een NVIDIA GeForce 8600 GT is met koelfan, zou ik dat zeker even doen. \nDe driver is inderdaad de laatste van Nvidia. \nIk had zelf een 9500GT ooit, die dezelfde meldingen gaf. Mijn systeem liep echter niet vast, alleen werd bijvoorbeeld het scherm van WLM daarna in zwart/wit weer gegeven. \nEerst van alles geprobeerd met drivers etc. \nNadat ik de kaart had vervangen, was het probleem over.\n\nNiek
Link naar reactie
  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=Niekie30;645612]Ik vraag me wat dingen af. Je post wel resultaten, maar niet wat je met de suggesties hier wel of niet doet.[/QUOTE] Zonder met de vinger te willen wijzen, dat is nu de hoofdreden waarom het niet verstandig is je vraag op meerdere fora tegelijk te laten behandelen, je verliest overzicht wat wel- en niet gedaan of gemeld is, en op welke forum het verzoek tot een handeling eigenlijk gesteld is. \nMaar dat terzijde.\n\n\nDe geheugentest zou je nog doen. Doen zou ik zeggen.\n\nStof OP de grafische kaart is minder een probleem, erger is het als de fan zoveel stof tegen het koelblokje (aluminium ribben achter de fan) heeft geblazen dat dat dichtgestoft zit.\n\nControleer op de nieuwste driver voor je netwerkadapter[B]; [/B]traditoneel bijna wordt er intern een IRQ gedeeld tussen de netwerkadapter en grafische kaart, er zijn dus gedeelde bronnen, wat vroeger wel eens voor conflicten zorgde met verouderde drivers.\n\nJe durft de grafische kaart niet te verwijderen. \nAha, [COLOR=\"white\"]..[/COLOR];- ) [COLOR=\"White\"]..[/COLOR] dan kan je dus ook nog niet gecheckt hebben of deze wel goed in het slot aangedrukt zit. \n\nVoor het verwijderen van de grafische kaart hoef je helemaal geen condensatoren aan te raken, of in ieder geval niet hardhandig. Waar je wel goed op moet letten is dat aan de achterkant van de kaart ter hoogte van het slot, een (zwarte ?) plastic hendel zit, welke je één kant op moet drukken (horizontaal over het moederbord slepend) om de kaart \'vrij\' te geven. Deze hendel kan je nét zover wegduwen dat je nét geen onderdeel in de buurt zal raken, en tegelijkertijd trek je de kaart er uit, te beginnen aan die kant van de hendel (eerst schroefje waarmee de hele kaart vastzit losdraaien uiteraard).\nBij het terugplaatsen hoef je niets speciaals te doen, het zaakje klikt vanzelf vast.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Nu dacht ik altijd dat het batterijtje er enkel was om het geheugen vast te houden maar vreemd genoeg was ik enkele weken terug bij iemand die ook op verschillende momenten een freeze had.\nZal je besparen wat ik uitgetest had maar een ander batterijtje bleek de oplossing.\nBegrijpen doe ik het niet helemaal maar het werkte.\n\nmaw, tis te proberen voor die paar dubbeltjes toch?
Link naar reactie
Het is wel een feit, dat Lange Pier niet meer reageert. Ik wilde hem nog vragen of hij zich beledigd voelt, maar hij heeft de mogelijkheden om hem een persoonlijk bericht te sturen dicht gezet.\r\nZoals gesteld: als ik ergens de oplossing samen met mensen vind of aangereikt krijgt door mensen die er wellicht al ervaring mee hebben deel ik het op alle fora waar mensen me geholpen hebben!\r\n\r\nDe reden dat ik niet iedere optie direct probeer is tweeledig: in de eerste plaats is het echt een kwestie van tijdgebrek. Ik ben ontzettend druk met werk, kindje, andere hobby\'s enz. En ja, dan kies ik voor de gemakkelijke weg: in plaats van te proberen zelf uit te vogelen wat er aan de hand is vragen aan mensen of ze er ervaring mee hebben.\r\nIn de tweede plaats (en dat is misschien ook niet helemaal netjes) kijk ik ook een beetje hoe de moeite die ik moet doen voor een test zich verhoudt tot mijn verwachting dat ik er wat aan heb. Als iemand mij aanraadt om de computer te herstarten (wat ik natuurlijk zelf als eerste probeer, maar goed) is dat een kleine moeite en ik verwacht dat de kans groot is dat dat het probleem wel oplost. Als iemand me aanraadt om mijn Windows opnieuw te installeren kijk ik inderdaad eerst even of ik eerst minder ingrijpende suggesties krijg. Eens te meer, omdat ik zelf al weet dat dit probleem over diverse installaties is blijven bestaan. Nogmaals: niet helemaal netjes om als vrager een keuze te maken tussen wat je wel en niet gaat proberen, maar soms krijg je adviezen dat je denkt:\"Tja...\" Ik denk dat we allemaal wel eens de ervaring hebben met het bellen van een helpdesk die je vervolgens moet uitleggen wat je allemaal al geprobeerd hebt, maar die maar niet van hun script willen afwijken! (Iets wat hier gelukkig niet het geval is overigens!)\r\n\r\nIk ben een ontzettende \"lijstjesman\"... ik hou overal van bij waar ik nog op moet reageren en wat ik nog moet doen. Dus een mailtje van één van de drie fora waar ik dit gepost heb dat er een nieuwe reactie is blijft net zo lang staan tot ik het afgehandeld heb!\r\n\r\nGoed.... al veel te veel gezegd over een non issue... (naar mijn idee :) )\r\n\r\nZojuist heb ik de grafische kaart eruit gehaald en helemaal gestofzuigd. Omdat ik daar toch mee bezig was ook maar even het moederbord helemaal gedaan.\r\nVoor de condensatoren was ik vooral bang als je met de stofzuiger aan de slag gaat: dan wil ie wel eens ineens \"vastschieten\".\r\nHet meeste stof heb ik wel weg gekregen, maar wat op de printplaat onder de koelveer (er zit zo\'n ronde koelveer om de fan heen) zat heb ik niet helemaal weg kunnen krijgen. Er zaten zelfs wat katten haren om die ronde koelribben... dus wellicht was het toch iets erger dan ik dacht! :(\r\n\r\nDe suggestie die Erik doet van de netwerkkaart vind ik wel een hele goede! De opnamen die ik afspeel bevinden zich veelal op een netwerklocatie. En ik heb wel eens het vermoeden dat de boel het moeilijk krijgt of vastloopt op het moment dat ik een mailtje binnenkrijg of op andere manier veel netwerkverkeer gegenereerd wordt.\r\n\r\nMaar ik ga eerst nu eens testen hoe de boel werkt nu alles goed is schoongemaakt en de grafische kaart er even helemaal uit geweest is.\r\n\r\nEdit: op één van de andere fora kreeg ik vanochtend nog de volgende reactie:\r\n[QUOTE]je vraagt erg veel van een processor die nogal verouderd is en niet de sterkste is/was in zijn tijd\r\n\r\n\r\n het vast lopen van windows kan ook op een brakke Voeding duiden\r\n test de pc met een andere voeding en kijk of het probleem zich blijft voor doen [/QUOTE]\r\nNu heb ik toevallig nog een voeding liggen, maar goed. Noem me maar arrogant, maar dan kies ik er liever eerst voor om Erik zijn suggestie te testen en de drivers van de netwerkkaart te controleren en wellicht te updaten.\r\nOp meerdere fora posten is in ieder geval niet bedoeld om fora tegen elkaar uit te spelen. Daar help je niemand mee.
Link naar reactie
En wat moet een gemiddelde computergebruiker dan met de andere 9 ?\n\n[quote=Plantje]Voor de condensatoren was ik vooral bang als je met de stofzuiger aan de slag gaat: dan wil ie wel eens ineens \"vastschieten\".[/quote]\nKlopt, een tegenmaatregel is de slang zo dicht mogelijk bij zijn opening vast te houden, dan heb je meer controle, of voor € 2,50 een plastic verlengslangetje kopen met een kleiner soepel uiteinde. Ook kan je de slang in een halve zuigstand zetten, waarbij een gaatje wordt geopend, en de zuigkracht vermindert.\nJe hoeft niet echt tegen onderdelen aan te komen met een slang, maar je gebruikt een[I] langharig kwastje[/I] om stof vanaf de onderdelen in de slang te \'scheppen\'. Daarmee kan je dieper tussen het spul vegen.\nLet daarbij ook op openingen in de kast (ook aan de buitenkant / achterkant) waarlangs lucht wordt ingezogen, maar vooral belangrijk zijn de aluminium koelblokken bij de twee fans, CPU en GPU. Een beetje stof daar kan, is eigenlijk altijd, maar als de luchtstroom echt geblokkeerd wordt is het niet goed.\n\n[url=http://nl.msi.com/product/mb/870A-G54.html#/?div=Driver&os=Win8%2032]Realtek PCI-E Ethernet Drivers ( W8 )\nOmschrijving [B]Network Driver Versie 8.19.726.2013[/B]\nType On-Board LAN Drivers Datum uitgifte 2013-10-09\nOS Win8.1 32, Win8.1 64, [B]Win8 32[/B], Win8 64\nDownloads realtek_pcielan_8_mb.zip Bestandsgrootte 5.75 MB\n[/url]\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[url]http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/accu-s-en-batterijen/a1001980584-strip-5x-gp-2032-cr2032-dl2032-3v-lithium-batterij.html?c=d97e27c274e75147b4afd0f5eb58c81b&previousPage=lr&casData=EjuiBbJSjW-locC-WdmbugO6Jt0rxqU4pfufsE7LeF6Vvps9SKSe2E6PIvTN2JH0q4zV2wXel8a4027IJFgNCmBXyL1os1BJhguk6crDc5jhS10ERLh7NyxwyWUFwRbO[/url]
Link naar reactie
Jeee... ik krijg nu net pas een mail met de mededeling dat er gereageerd is.\r\n\r\nHoe dan ook: de hele kast heb ik inderdaad ook even schoon gezogen. Ook de luchtinlaten (eigenlijk alle openingen naar buiten dus). Het koelblokje van de CPU kon ik inderdaad redelijk wat stof weghalen. Zelfs nog een beetje met een schroevendraaier moeten peuteren.\r\n\r\nNu weer op weg van werk naar huis. Vanavond thuis nog een beetje werken en dan zal ik het één en ander weer eens testen.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik had even het idee, dat het schoonmaken van de grafische kaart zin heeft gehad...\r\n\r\nVorige week was ik een bestand aan het omzetten naar .mp4 formaat en toen is de computer ook gecrashed. Ik deed dat met behulp van Windows Movie Maker en het crashen gebeurde tijdens het opslaan. Zou hij voor het opslaan ook de grafische kaart gebruiken? Anders kan ik dat wellicht buiten beschouwing gaan laten.\r\n\r\nIk heb zojuist ook even de netwerkkaartdrivers van Realtek zelf geïnstalleerd. Ook een suggestie van Erik een stuk terug. Dat is een kleine moeite om te doen, dus dat ging wel even tussendoor.\r\n\r\nIk zag dat er ook een Windows update voor mijn grafische kaart was, dus die is ook geïnstalleerd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...