Ga naar inhoud

Nwe instal W10 kan C schijf niet vinden?


johan3h

Aanbevolen berichten

Ik loop tegen het navolgende probleem aan bij het vers installeren van W10 op mijn Samsung SSD 850 EVO. In het BIOS wordt netjes de schijf herkent. Evenals de CD/DVD speler. Via F12 naar het bootmenu. Ook daar staat de SSD schijf maar die is leeg, dus je geeft aan dat er geboot moet worden van de W10 CD rom. Lukt allemaal prima. Duurt wat lang maar dan gaat het bekende proces zijn gang. Vraagt of er hersteld moet worden of dat er geïnstalleerd moet worden. Doe maar installeren. Vraagt om de productcode en krijgt die ook. Maar dan: Waar wilt u W10 installeren is de vraag. Normaal vind je dan C:. Nu helemaal niets, nakkes, blanco. En er wordt aangegeven "Er zijn geen stations gevonden. Klik op stuurprogramma laden als u een stuurprogramma voor opslag wilt downloaden." Als je dan gaat zoeken (bladeren) staat de C schijf (de SSD dus) er netjes bij alleen is hij leeg. Verder is er nergens een stuurprogramma te vinden voor de SSD 850 EVO. Weet iemand wat hier aan de hand is en...... wat de oplossing kan zijn. Ik heb de SATA kabels al in een andere poort. Andere harde schijf (die toevallig ook leeg is) er aan gehangen. Helaas allemaal met hetzelfde resultaat. W10 vind niets om op te installeren.
Link naar reactie
Dat van die drivers is een standaard tekst en hoeft niet op je harddisk te slaan. Zet de BIOS eens terug naar standaard instellingen. En kijk ook even naar de instellingen van de harddisk. Soms moet je even spelen met IDE, SATA of zo iets. Ik kom er even niet zo snel meer op. Hopelijk weet iemand anders wat ik bedoel en is zo vriendelijk dat hier onder te plaatsen....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...