Ga naar inhoud

Nieuwe setup Windows 7, enekel probleempjes


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote=Niekie30;558359]Volgens mij, rommel je te veel, om alles gelijk naar de zin te krijgen. Installeer gewoon W7 en de drivers en kijk het eens een paar dagen aan. \n\nNiek[/quote]\nDan heb je het fout Niek, juist nu niets gedaan, althans de gewone dingen zoals mail instellingen en bij die Internetopstellingen juist niets gedaan, vandaar dat ik vroeg hoe het zou moeten staan, om het een en ander te checken.\nEn gelijk een back-up gemaakt van de net kale installatie, kan ik zo naar terug.\nSysteemherstel heb ik wel uit gezet, dat gebruik ik eigenlijk nooit.:)\n\nHeb nog wel een dual boot met XP, ook kaal, om wat te kunnen vergelijken, zoals die resoluties.\n\nMet die driver zooi wil ik altijd zo min mogelijk mee installeren, zoals HP, als je die cd er eenmaal in hebt gedaan kom je weer allemaal HP dingen tegen terwijl ik alleen de printerdriver wil hebben.\nIk hoef die andere HP shit niet.\nHeeft ATI ook, allemaal extra zooi, ik hoef alleen de resolutie aan te passen, meer heb ik niet nodig. (ook geen uitbreiding naar een ander toestel)\ndat is wel fijn als een OS zelf de drivers heeft, die zijn meestal wat kaler, niet dan?
Link naar reactie
[quote=qpc;558362]Ik denk het ook, want dit zijn toch echt problemen die je normaal gesproken niet tegenkomt.[/quote]\nVoor moeders een nieuwe pc gekocht en daar ook Win7 op gezet, is vga aangesloten, wij hebben dezelfde monitor/tv.\nDat ging allemaal prima, staat ook Win7 op, geen enkel probleem me en zij gebruikt een resolutie van 1280.\nEn die staat elke dag opnieuw het zelfde, niks probleem mee.\nEn verleden week nog eens opnieuw een setup gedaan voor een goede backup, ging allemaal makkelijk hoor. :D
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;558367]\r\ndat is wel fijn als een OS zelf de drivers heeft, die zijn meestal wat kaler, niet dan?[/QUOTE]\r\n\r\nJawel, maar als ik de cd van mijn cannon printer pak en ik kies \"aangepaste installatie\" dan installeer ik de drivers en de cd label print en niets, wat ik niet wil. \r\nEn niets gedaan bij de IE instellingen? Ik lees hele discussie over 3 of 4 vinkjes hier of daar. Ik heb daar nog nooit echt naar gekeken. Hij onthoudt bij mij elk ww, zoals wel FF als IE en 1 keer per 2 weken draai ik ccleaner.\r\n\r\nDat draai ik omdat ik elke dag bezig ben met een ander z\'n/haar pc/laptop/schijf. Deze week heb ik o.a. 2 schijven gerecoverd. Hiervoor heb ik dus 6 verschillende recover programma\'s geïnstalleerd. Ik verwijder ze daarna op 1 na (de nmm beste) weer. \r\nZo maakte ik van de week voor het eerst op verzoek een film op dvd, van een groot aantal mpeg bestanden. (nog nooit wat mee gedaan dus)\r\n(zie ander topic). Ook daarvoor installeerde ik best wel veel converteer progs. Ze zijn er (op Windows Live Movie maker na) nu weer af. Daarna ccleaner om het register te schonen en hij is en blijft snel. \r\nIn IE wijzig ik helemaal niets. In FF voeg ik adblocker toe als add-on.\r\n\r\nNiek\r\n\r\nEdit: Ik zie dat je intussen al gereageerd had. Ja dan wordt het wel een raar verhaal, al zal jou hardware wat minder jong zijn. (Is het allebei Windows 7 64 Bit?)\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[quote=ricky1;558369]Staat er in het Configuratiescherm misschien een NVIDIA of ATI Control Panel, dat de resolutie \'corrigeert\' ?[/quote]\nIk heb ATI moeders heeft NVIDIA\nIk zou niet weten waar dat moet staan, daar kom ik helemaal nooit, alleen voor de resolutie instelling.\nIk zie daar ook niet iets staan van Auto aanpassen of zo,
Link naar reactie
[quote=Niekie30;558370]\n\nEdit: Ik zie dat je intussen al gereageerd had. Ja dan wordt het wel een raar verhaal, al zal jou hardware wat minder jong zijn. (Is het allebei Windows 7 64 Bit?)\n\nNiek[/quote]\nInderdaad, beide 64 bit.\nMijn hardware: zie onder de berichten.\nEnne; ik ga geen nieuwere hardware erin zetten :p:p
Link naar reactie
Ik kwam het programma DesktopOK tegen [URL]http://computertotaal.nl/article/1325/desktopok-1-41.html[/URL] versie 2.33 is ook nl.\ndeze onthoud de pictogrammen bij een bepaalde resolutie.\nHandig om achter de hand te hebben.\nHeb het nog niet uitgeprobeerd.\n\nHeb wel de ATI Catalyst driver van de 5770 kaart eraf gemikt om te kijken hoe dat gaat, of het van invloed is.\nDenk dat het verwijderen (de installeren met Your uninstaller) alleen niet zo werkt omdat ik nu wel een resolutie heb staan van 1900 waar het eerst zonder driver 1400 was.\n(Driver Cleaner gebruikt) Denk toch dat er resten achter blijven.
Link naar reactie
Your uninstaller, driver cleaner.....:rolleyes:\r\nIk gebruik nooit van dit soort programma\'s en ik heb nimmer problemen met het verwijderen van drivers en/of andere software.\r\nIk kan dan ook niet begrijpen waarom mensen dit soort programma\'s meteen al beginnen te gebruiken. Vaak zijn dit ook de mensen die registry boosters, registry cleaners, andere cleaners, tweak utils en nog veel meer van dit soort troep op de pc zetten en dan maar klagen dat het niet lekker loopt.......
Link naar reactie
[quote=qpc;558612]Your uninstaller, driver cleaner.....:rolleyes:\nIk gebruik nooit van dit soort programma\'s en ik heb nimmer problemen met het verwijderen van drivers en/of andere software.\nIk kan dan ook niet begrijpen waarom mensen dit soort programma\'s meteen al beginnen te gebruiken. Vaak zijn dit ook de mensen die registry boosters, registry cleaners, andere cleaners, tweak utils en nog veel meer van dit soort troep op de pc zetten en dan maar klagen dat het niet lekker loopt.......[/quote]\nLaat ik nu toevallig helemaal geen cleaners erop hebben staan.\nEerder gebruikte ik wel verschillende, maar was er wel achter gekomen dat er meer zooi wordt weggemikt dan nodig of wat je wilt.\nHeb nu geen Cleaners, maar veel mensen gebruiken toch wel CCleaner, dat kun je niet ontkennen, is een veel gebruikt iets, net als die programma\'s van Uniblue.\n\nEr zijn er zoveel, wordt je niet ggoed van en daardoor is het lastig om een goede te kiezen.\nHet weghalen van programma\'s is niet zo\'n probleem, maar de restanten soms wel en dan kun je mooi problemen krijgen, zoals een nieuwe versie welke dan niet is te installeren.\n\nHeb nu alleen een volledige AVG\nYoure Uninstaller staat er wel op, om programma\'s te verwijderen, dat gaat beter dan bij Software van Windows.\n\nEn Driver Cleaner er net op gezet omdat ATI Catalyst er niet af ging, staan nog dingen van op. :confused::confused:
Link naar reactie
je zal voor deel gelijk hebben. Ik ben nu zo\'n 5 jaar al m\'n vrije tijd met de meest verschillende pc\'s en Windows versies bezig. Ik deinstalleer altijd via het Configuratiescher.\r\n\r\nDe vraag is of je last van de restanden hebt. Een lege map van bijvoorbeeld Adobe heb ik niet zo\'n pijn aan. Staat me geheel uit de weg.:-)\r\n\r\nAlleen bij dat &^%$#( achtelijk, pc vertragende Norton, lukt het bijna nooit. Dan moet ik vaak een extra tool van Symetec gebruiken.\r\nCcleaner draai ik regelmatig.\r\n\r\nMaar goed zo doet een ieder zijn ding op zijn manier en zijn er meer wegen die naar Rome leiden. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[quote=Niekie30;558630]je zal voor deel gelijk hebben. Ik ben nu zo\'n 5 jaar al m\'n vrije tijd met de meest verschillende pc\'s en Windows versies bezig. Ik deinstalleer altijd via het Configuratiescher.\n\nDe vraag is of je last van de restanden hebt. Een lege map van bijvoorbeeld Adobe heb ik niet zo\'n pijn aan. Staat me geheel uit de weg.:-)\n\nAlleen bij dat &^%$#( achtelijk, pc vertragende Norton, lukt het bijna nooit. Dan moet ik vaak een extra tool van Symetec gebruiken.\nCcleaner draai ik regelmatig.\n\nMaar goed zo doet een ieder zijn ding op zijn manier en zijn er meer wegen die naar Rome leiden. \n\nNiek[/quote]\n\nInderdaad, maar als je een oud restant niet weg hebt, kun je mooi niets, Nero heeft ook zo\'n clean tool en er zijn er veel meer, die je niet alleen via software kunt verwijderen.\nSoms heb je nog de mazzel dat het lukt met een nieuwe installatie om de vorige te verwijderen, zoals Catalyst, maar een deel blijft toch echt ergens staan.\nMaar heb je dat vaak, blijf je toch een \"vieze\" pc houden? :shock:\nOf je er last van hebt is vers twee, maar je weet dan toch niet wát het doet.\nBlijft lastig, ik zou het liefst iets grondig willen verwijderen, en dan is Your uninstaller beter dan via Software in Windows, \"zeggen ze\" . Wat is een beter alternatief om iets te verwijderen? :confused:
Link naar reactie
Als ik iets verwijder via het config scherm, ga ik niet controleren of het ook echt helemaal weg is. \nEigenlijk interesseert me dat geen zier, zolang ik er geen last van heb.\nEn last zou ik al hebben, als dat ding hier wat minder snel zou worden, of een foutmelding zou geven. Geen van tweeën doet tie. \nOke ik draai Ccleaner op vast tijden.\nEn \"zeggen ze\" Ja ze zeggen zoveel. :-)\n\nNiek
Link naar reactie
[quote=dutch-online;558701]Als ik iets nodig heb om iets te verwijderen,\n\ndan gebruik ik de zoek functie van Reg Seeker die spoort dan alles wat bij die naam hoort op.\n\ndan zie je alle bestanden wie je kwijt wil.\n\n\n\n\nverder gebruik ik zelden een opschoon programma..;):D[/quote]\nIk heb hem eens laten scannen in het register.\nEen hele zooi met rode teksten, dat die bestanden niet bestaan enz.\nNou, weg dan met die handel, niet dan??\nGelijk computer niet meer op te starten, zwart scherm.\nBij reset gaat ie een Opstartherstel uitvoeren, duurt even.\nOpstarten, loopt weer vast in zwart scherm.\nDus dat is ook link.\nToevallige een volledige Backup Image van vannacht terug kunnen zetten, probleem weer opgelost. :p
Link naar reactie
[quote=Niekie30;558710]Als ik iets verwijder via het config scherm, ga ik niet controleren of het ook echt helemaal weg is. \nEigenlijk interesseert me dat geen zier, zolang ik er geen last van heb.\nEn last zou ik al hebben, als dat ding hier wat minder snel zou worden, of een foutmelding zou geven. Geen van tweeën doet tie. \nOke ik draai Ccleaner op vast tijden.\nEn \"zeggen ze\" Ja ze zeggen zoveel. :-)\n\nNiek[/quote]\n\nIk normaal ook niet altijd hoor, maar laatst kreeg ik die rommel van HP en Catalyst er niet af.\nVandaar, en Nero heb ik er ook op staan, maar dat weet ik nu.\nIk dacht trouwens dat Alcohol ook niet zomaar eraf gaat.\n\nDie CCleaner gebruike ik ook wel, niet recent, weet zo even niet waarom eigenlijk niet meer.\nNu gebruik ik soms dat tooltje van Youre Uninstaller : 1 click cleaning.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;558710]Als ik iets verwijder via het config scherm, ga ik niet controleren of het ook echt helemaal weg is. \r\nEigenlijk interesseert me dat geen zier, zolang ik er geen last van heb.\r\nEn last zou ik al hebben, als dat ding hier wat minder snel zou worden, of een foutmelding zou geven. Geen van tweeën doet tie. \r\nOke ik draai Ccleaner op vast tijden.\r\nEn \"zeggen ze\" Ja ze zeggen zoveel. :-)\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nVolledig mee eens, behalve dan CCleaner, zelfs die gebruik ik niet en ik heb nooit problemen met installeren, de-installeren, updaten and what so ever.....\r\nEn geloof me, ik probeer HEEL VEEL software uit op mijn pc!
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;558721]Ik heb hem eens laten scannen in het register.\r\nEen hele zooi met rode teksten, dat die bestanden niet bestaan enz.\r\nNou, weg dan met die handel, niet dan??\r\nGelijk computer niet meer op te starten, zwart scherm.\r\nBij reset gaat ie een Opstartherstel uitvoeren, duurt even.\r\nOpstarten, loopt weer vast in zwart scherm.\r\nDus dat is ook link.\r\nToevallige een volledige Backup Image van vannacht terug kunnen zetten, probleem weer opgelost. :p[/QUOTE]\r\n\r\nInderdaad, precies wat ik bedoel..... gewoon WEGBLIJVEN van dit soort programma\'s !!!
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;558738]En waarmee haal je dat dan weg, alleen via Software verwijderen in Windows?[/QUOTE]\r\n\r\nJa, gewoon met de unistaller die vaak bij een programma zit en anders via het config.scherm.\r\nAls er een nieuwe AMD Catalyst driver uit komt, dan verwijder ik eerst de map ATi op de c-schijf en installeer daarna gewoon de nieuwe er overheen. Nooit problemen mee gehad. Je kan die ATi map ook veilig laten staan, het doet verder niets, het zijn alleen de uitgepakte bestanden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...