Ga naar inhoud

Nieuwe setup Windows 7, enekel probleempjes


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Bij nieuwe setup Windows 7 loop ik tegen een paar dingen aan waarvan de instellingen niet goed staan, al weet ik even niet waar het zit.\n\n--\nIk gebruik zowel Internet E 8, als de laatste Firefox.\nIn beide heb ik een stel ww laten opslaan, zoals altijd als ze het vragen.\nIn Firefox blijven ze bestaan maar in IE zijn ze weg.\n\nIk heb wel geschiedenis verwijderen aan staan, maar dat moet toch niets met elkaar te maken hebben.\n--\nIn Firefox kan ik niet op de site komen van Rapidshare.com krijg dan de melding dat ik een nieuwere Firefox moet installeren.\nOnzin, want de laatste staat erop.\nMaar ik ben niet eigenwijs, dus installeer hem nogmaals.\nMaar hetzelfde resultaat.\n!!!!\nMet IE geen probleem en op andere computer ook niet, met Firefox.\n--\nLinks boven onder Bestand heb je die pijltjes van vooruit en terug bladeren.\nBij mij is dat grijs en werkt dus niet, werkt alleen op websites, maar niet op mijn openstaande mappen/bestanden.\nOp andere computer werkt het weer wel.\nOm nu álle instellingen na te lopen is ook zo wat, als je niet weet wáár je moet zijn. :mrgreen:\n--\nDe resolutie blijft nu wel staan op die 1200, en alle mappen staan ook niet meer links in de rij, waarom dat was weet ik niet, want ik gebruik steeds vernieuwen en Uitlijnen op raster geprobeerd, zowel uit als aan.\nMaar toch staan vreemd genoeg die pictogrammen/mappen niet op dezelfde plaats als waar ze stonden bij afsluiten.\nHeel apart weer.\nOp andere computer staan ze wel steeds op dezelfde plek, terwijl de installatie met zelfde Windows is gedaan.\nWel verschi in computer uiteraard, die an mij is uitgebreider dan die va moeders :p\n--\nIk heb zo\'n losse USB3 PCI-e kaartje erin gestopt.\nNu heb ik nog niets om erop aan te sluiten :D:D maar vraag mij af of dat dan moet met een blauwe usb kabel, omdat een gewone ook past.\nHeeft een blauwe meer doorvoersnelheid?\nIk ga hem gebruiken op een Externe HD usb3, die ik nog niet heb, maar wil vast een kabeltje neerleggen met contra aan de andere kant op ooghoogte zodat ik daar iets op aan kan sluiten.\n--\nZou ik de Outlook E mails uit de OE Archiefmap kunnen importeren in Windows Mail (nee, géén LM) ?\nIk kan de Outlook E mails wel lezen met een extern progje, maar er zijn veel mails die ik gewoon weer kan beantwoorden met nieuwe tekst, dan kan geaddresseerde zien waar het ook al weer over ging, door oude mail mee te sturen.\nAnders moet ik toch XP er naast houden voor die dingen :confused:\n--\nBij het openen van de folders en andere dingen, kun je die grootte aanpassen door ze op de gewenste stand af te sluiten.\nSommige wil ik groter hebben dan anderen.\nDat lukt niet geheel.\nEn op die info aan de linkerkant - navgatievenster- zit ik ook niet te wachten bij alle mappen - \nUiteraard weet ik bij mapopties wel dat je het wel of niet op alle mappen kunt aan/uitzetten, maar je kunt elke map toch ook individueel aanpassen?\n--
Link naar reactie
  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je hebt ingesteld dat ook wachtwoorden uit IE8 moeten worden verwijderd, dan blijven die inderdaad niet behouden. Instelling is te vinden waar je ook dat vinkje hebt gezet voor het automatisch verwijderen.\n--\n--\n--\nPictogrammen op het bureaublad hebben inderdaad zo nu en dan de neiging om ergens anders te gaan staan.\n--\nOm usb 3 snelheid te halen heb je een usb 3 kabel nodig. \n--\nZou moeten kunnen. Volgens mij gebruiken Windows Mail en OE zelfs dezelfde soort bestanden, dus gewoon in de archiefmap van WM gooien zou genoeg kunnen zijn.\n--\nVolgens mij wordt maar één mapgrootte onthouden: de laatste.\nVoorbeeldvenster zou wel per map moeten worden onthouden, al gebruik ik dat hier nooit, dus heb eigenlijk geen idee. Als het weg is komt het in ieder geval niet terug. :)
Link naar reactie
[QUOTE]Ik gebruik zowel Internet E 8, als de laatste Firefox.\r\nIn beide heb ik een stel ww laten opslaan, zoals altijd als ze het vragen.\r\nIn Firefox blijven ze bestaan maar in IE zijn ze weg.\r\n\r\nIk heb wel geschiedenis verwijderen aan staan, maar dat moet toch niets met elkaar te maken hebben.\r\n--\r\nIn Firefox kan ik niet op de site komen van Rapidshare.com krijg dan de melding dat ik een nieuwere Firefox moet installeren.\r\nOnzin, want de laatste staat erop.\r\nMaar ik ben niet eigenwijs, dus installeer hem nogmaals.\r\nMaar hetzelfde resultaat.\r\n!!!!\r\nMet IE geen probleem en op andere computer ook niet, met Firefox.\r\nLinks boven onder Bestand heb je die pijltjes van vooruit en terug bladeren.\r\nBij mij is dat grijs en werkt dus niet, werkt alleen op websites, maar niet op mijn openstaande mappen/bestanden.\r\nOp andere computer werkt het weer wel.\r\nOm nu álle instellingen na te lopen is ook zo wat, als je niet weet wáár je moet zijn. :mrgreen:[/QUOTE]\r\n\r\nGeen idee, ik werk niet met Firefox.\r\n\r\n[QUOTE]De resolutie blijft nu wel staan op die 1200, en alle mappen staan ook niet meer links in de rij, waarom dat was weet ik niet, want ik gebruik steeds vernieuwen en Uitlijnen op raster geprobeerd, zowel uit als aan.\r\nMaar toch staan vreemd genoeg die pictogrammen/mappen niet op dezelfde plaats als waar ze stonden bij afsluiten.[/QUOTE]\r\n\r\nResolutie op 1200??? Bedoel je van de monitor? Wel raar dan, want dat is geen standaardresolutie.\r\n\r\n[QUOTE]Ik heb zo\'n losse USB3 PCI-e kaartje erin gestopt.\r\nNu heb ik nog niets om erop aan te sluiten :D:D maar vraag mij af of dat dan moet met een blauwe usb kabel, omdat een gewone ook past.\r\nHeeft een blauwe meer doorvoersnelheid?\r\nIk ga hem gebruiken op een Externe HD usb3, die ik nog niet heb, maar wil vast een kabeltje neerleggen met contra aan de andere kant op ooghoogte zodat ik daar iets op aan kan sluiten.[/QUOTE]\r\n\r\nDie blauwe kabel met die \'verdikking\' is inderdaad nodig om de USB 3.0 doorvoersnelheden te behalen. Gebruik je de standaard (USB 2.0) kabel, dan zal de snelheid ook niet hoger komen dan USB 2.0.\r\n\r\n[QUOTE]Zou ik de Outlook E mails uit de OE Archiefmap kunnen importeren in Windows Mail (nee, géén LM) ?[/QUOTE]\r\n\r\nJa, gewoon de hele map waar de mail instaat naar de nieuwe pc kopieren en dan vanuit Windows Mail (of live Mail) kiezen voor importeren.\r\n\r\n[QUOTE]Bij het openen van de folders en andere dingen, kun je die grootte aanpassen door ze op de gewenste stand af te sluiten.\r\nSommige wil ik groter hebben dan anderen.\r\nDat lukt niet geheel.[/QUOTE]\r\n\r\nVreemd.... is het niet een \'aangepaste\' versie van Windows? Als ik zo een paar van de problemen lees die jij hebt, lijkt het mij dat dit geen \'originele\' Windows is, of dat deze niet goed geinstalleerd is.
Link naar reactie
[QUOTE]Pictogrammen op het bureaublad hebben inderdaad zo nu en dan de neiging om ergens anders te gaan staan.[/QUOTE]\r\n\r\nmoet toch een oorzaak hebben, ik kom dat probleem namelijk sporadisch (bij anderen) tegen....\r\n\r\n[QUOTE]Volgens mij gebruiken Windows Mail en OE zelfs dezelfde soort bestanden, dus gewoon in de archiefmap van WM gooien zou genoeg kunnen zijn.[/QUOTE]\r\n\r\nNee, werkt niet op deze manier, ze gebruiken beiden een ander formaat. Zoals ik eerder beschreef is de enige goede manier.\r\n--\r\n[QUOTE]Volgens mij wordt maar één mapgrootte onthouden: de laatste.[/QUOTE]\r\n\r\nJa, maar wel PER map......\r\n\r\n[QUOTE]Voorbeeldvenster zou wel per map moeten worden onthouden, al gebruik ik dat hier nooit, dus heb eigenlijk geen idee. Als het weg is komt het in ieder geval niet terug. :)[/QUOTE]\r\n\r\nAls met voorbeeldvenster de linker kolom bedoelt wordt, is dat juist een instelling die op alle vensters toegepast wordt en niet per venster afzonderlijk.
Link naar reactie
Pfff, wie moet ik nu beantwoorden? ;)\n \nFooBar:\nqpc : \nmet resolutie 1200 bedoel ik uiteraard 1200 - zoveeeel\nIk hoef toch niet telkens te kijken wat het precies is?\nIk geef het even globaal aan om te laten weten waar hij ongeveer op staat, is verder in dit verband niet van belang.\nzo \n \nFirefox gebruik ik ook nog niet zo lang, altijd IE maar omdat verschillende mensen vinden dat Firefox beter is, ben ik daar mee aan de slag.\n \nAls je goed leest zie je dat de andere computer geen probleem geeft.\nMaar omdat ik het wat secuurder wilde hebben, verander je dingen die - achteraf - niet goed blijken te zijn.\nDat merk je eerst onderweg niet.\nGewoon stom alles installeren is natuurlijk geen kunst, ook niet voor mij, maar er is zoveel in te stellen, daar wordt ik echt niet goed van.\nDaarbij omt dat er dingen zijn die Microsoft gewoon anders noemt dan je zou verwachten.\n \nVan die kabel is goed om te weten.\n \nIs geen aangepaste versie, heb ik wel, maar deze niet.\nKomt van Microsoftsite. (tijd geleden)\n \nKomt meer omdat ik geen Win7 fan ben, is bekend, maar je moet eigenlijk wel ander loop je achter.\n \nIkweet hier al niet eens meer waar die ww staan aan of uitgevinkt, wordt weer zoeken.\nEen nieuwe setup gaat misschien sneller !!!!!!!\nIn XP is het een en ander toch wel makkelijker, daar blijf ik bij.\nHet is tegenwoordig te uitgebreiden je gebruikt er maar een fractie van.\nNet als Office, de versie maakt niet uit, maar Wordpad is mij bijna goed genoeg.:)\n \nAlleen Windows Mail heb ik erin gezet, is voor mij veel handiger in gebruik, werkt tot nu toe weer prima.\n \nEerder zat ik altijd in XP op C. en een dual boot met Vista/Win7 op D.\nWipte ik over\naf en toe even over naar D om weer snel terug te gaan naar C.\n \nNu de installatie omgedraait zodat Win7 als eerste OS gebruikt kan worden en af entoe naar XP als het nodig is voor de e-mail.\nMaar als ik het zo lees kan dat overgezet worden.\nGa ik maar eens met een kopie proberen.\nMaar hoe werkt het dan met losse emails die ik heb opgeslagen in Outlook E als: bestand opslaan als ...?\n \nDutch-online:\nGa ik maar niet op in, is toch doelloos :???:
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;557727]Ikweet hier al niet eens meer waar die ww staan aan of uitgevinkt, wordt weer zoeken.[/QUOTE]\r\n\r\nIn IE, ga naar Extra > Internetopties\r\nDan op het tabblad Algemeen staat het kopje Browsegeschiedenis met daaronder een knop Verwijderen...\r\nDaar kun je een en ander instellen.\r\n\r\nNu ik er nog een keer naar kijk zou de optie om automatisch te verwijderen ook gewoon altijd de hele rampestamp kunnen weggooien, ongeacht wat je instelt. In dat geval niet automatisch laten opruimen.\r\n\r\n\r\nWat betreft de email: OE slaat op in .dbx bestanden. Bekend verhaal? Dan direct naar WM en daar de importeer-optie erbij nemen om deze dbx bestanden te importeren.\r\nAnders even in WM kijken wat de import opties zijn en deze vergelijken met de export opties van OE en een formaat kiezen waar beide mee overweg kunnen.
Link naar reactie
[QUOTE]FooBar:\nqpc : \nmet resolutie 1200 bedoel ik uiteraard 1200 - zoveeeel\nIk hoef toch niet telkens te kijken wat het precies is?[/QUOTE]\n\nMoet ik dat kunnen ruiken dan :confused::confused:\n\n[QUOTE]Ik geef het even globaal aan om te laten weten waar hij ongeveer op staat, is verder in dit verband niet van belang.\nzo [/QUOTE]\n\nTuurlijk is dat van belang! De monitor zal zich namelijk gewoonlijk zo instellen, als deze volgens de fabrieksopgave hoort te zijn. Pas jij de resolutie dan aan, dan zullen de iconen op het buroblad ook een andere plaats krijgen, dar het oppervlakte van het buroblad veranderd wordt.\n[B]ZO![/B]\n \n[QUOTE]Firefox gebruik ik ook nog niet zo lang, altijd IE maar omdat verschillende mensen vinden dat Firefox beter is, ben ik daar mee aan de slag.[/QUOTE]\n\nJe moet dat gebruiken wat JIJ beter vind en niet wat anderen zeggen. Ik gebruik Google Chrome naast IE8 en dat bevalt me (vaak) goed. IE8 heeft nog wel mijn voorkeur.\n \n[QUOTE]Als je goed leest zie je dat de andere computer geen probleem geeft.\nMaar omdat ik het wat secuurder wilde hebben, verander je dingen die - achteraf - niet goed blijken te zijn.\nDat merk je eerst onderweg niet.[/QUOTE]\n\nDan ga je toch terug naar ene herstelpunt?\n\n[QUOTE]Gewoon stom alles installeren is natuurlijk geen kunst, ook niet voor mij, maar er is zoveel in te stellen, daar wordt ik echt niet goed van.[/QUOTE]\n\nBlijf er dan af als je er geen verstand van hebt.\n\n[QUOTE]Daarbij omt dat er dingen zijn die Microsoft gewoon anders noemt dan je zou verwachten.[/QUOTE]\n\nGeen probleem mee, is dus puur iets van [B]deze [/B]gebruiker......\n \n[QUOTE]Ikweet hier al niet eens meer waar die ww staan aan of uitgevinkt, wordt weer zoeken.\nEen nieuwe setup gaat misschien sneller !!!!!!!\nIn XP is het een en ander toch wel makkelijker, daar blijf ik bij.[/QUOTE]\n\nGrote onzin, zit in XP op dezelfde plaats als in Vista / Win7..... Heeft namelijk niets met Windows te maken, maar met de instellingen van Internet Explorer en die is in alle 3 genoemde versies hetzelfde.\n\n[QUOTE]Het is tegenwoordig te uitgebreiden je gebruikt er maar een fractie van.[/QUOTE]\n\nWat je niet gebruikt kan je toch links laten liggen?\n\nAlleen Windows Mail heb ik erin gezet, is voor mij veel handiger in gebruik, werkt tot nu toe weer prima.\n \n[QUOTE]Maar hoe werkt het dan met losse emails die ik heb opgeslagen in Outlook E als: bestand opslaan als ...?[/QUOTE]\n\nJa, is de makkelijkste manier, kun je ze later gewoon stuk voor stuk aanklikken als je er eentje nodig hebt en dan wordt ie automatisch geopend in jouw huidige mailclient.
Link naar reactie
[quote=FooBar;557728]In IE, ga naar Extra > Internetopties\nDan op het tabblad Algemeen staat het kopje Browsegeschiedenis met daaronder een knop Verwijderen...\nDaar kun je een en ander instellen.\n \nNu ik er nog een keer naar kijk zou de optie om automatisch te verwijderen ook gewoon altijd de hele rampestamp kunnen weggooien, ongeacht wat je instelt. In dat geval niet automatisch laten opruimen.\n \n \nWat betreft de email: OE slaat op in .dbx bestanden. Bekend verhaal? Dan direct naar WM en daar de importeer-optie erbij nemen om deze dbx bestanden te importeren.\nAnders even in WM kijken wat de import opties zijn en deze vergelijken met de export opties van OE en een formaat kiezen waar beide mee overweg kunnen.[/quote]\n \nBedankt.\nBij Verwijderen staan de bovenste 4 aangevinkt en de onderste 3 uitgevinkt.\nDe knop naast Verwijderen, Instellingen, daar staat het op auto.\n \nIk moest hier trouwens ook weer inloggen, maar kreeg nu niet de melding of het ww. opgeslagen moest worden !!!!!\n \nMappen/bestanden op/neer bladeren zie ik ook nog niet. < >
Link naar reactie
Ik heb een nieuwe volledige setup gedaan op een schone HD, dual boot met XP Maar gebruik dus Windows 7 als eerste.\nHeb nu onderweg extra opgelet, doe ik anders ook, maar toch.\nDit gaat sneller dan van alles uitproberen en veranderen (alhoewel ik er weer een halve dag mee zoet was.\nHet enige wat ik nu heb ingeschakeld is het verwijderen van de geschiedenis van Start-Documenten.\nDaar dus verder niets gedaan.\nBladerpijlen werken weer en Firefox pakt Rapidshare weer. Wachtwoorden worden daar onthouden.\nMaar NIET in IE8(64bit) daar zijn ze dus weer weg, terwijl het niet aangevinkt staat bij Internetopties - Verwijderen - daar staan nog steeds de bovenste 4 aangevinkt.\nHeeft dit toch iets met de cookies te maken, toch uitvinken?\nDan wordt het toch een zootje.\n\n----\naanvulling IE8 : voorkeur gegevens opgeslagen zoals zoeken op NL sites en aantal items, blijven ook niet staan zag ik, had het wel degelijk ingesteld\n----- \n\nNiek : \nDe buroblad pictogrammen stonden toch vandaag bij opstarten weer strak in het gelid aan de linkerkant en de resolutie stond weer op zijn hoogst en nu stond ook het buroblad gecentreerd.\nTerwijl dit gisteren allemaal goed bleef staan, ook na diverse resets, is toch wel vaag; buroblad stond op spreiden en uiteraard opgeslagen.\nIn XPbleef alles netjes staan, ook daar staat het op 1200 zoveel.\nWat je zei over die driver, heb ik gedaan.\nHet gekke is dat in XP er blijkbaar gelijk een driver wordt meegeïnstalleerd, want ik kreeg ook geen melding dat er nieuwe hardware was gevonden.\nResolutie stond dus onderweg al gelijk op 1900, gelijk weer lager gezet.\nMaar in Win7 stond hij op 1400. Daar was dus geen driver geïnstalleerd, tenminste wat iets met de 5770 kaart te maken heeft.\nNu kun je dus zeggen; als je toch zo laag zit kun je beter die kaart uitschakelen.\nMaar dat kan niet want dan heb ik uiterard minder beeld zoals screensavers 2/3D dingen en het traag en hakkelend slepen van mappen.\nIk had eerder verwacht dat Win7 de juiste driver had gevonden.\nBij XP staat overigens niet de naam 5770, maar dat maakt mij niet uit als het werkt :D\nKun je wat met deze info?\n\nDe leesbaarheid van de teksten is overigens gelijk goed geweest, dus waarom dat vorige keer niet zo was weet ik niet.
Link naar reactie
[QUOTE]Maar NIET in IE8(64bit) daar zijn ze dus weer weg, terwijl het niet aangevinkt staat bij Internetopties - Verwijderen - daar staan nog steeds de bovenste 4 aangevinkt.\r\nHeeft dit toch iets met de cookies te maken, toch uitvinken?\r\nDan wordt het toch een zootje.[/QUOTE]\r\n\r\nIk begrijp dus dat je cookies telkens verwijderd uit IE8? Als dat zo is, is het ook logisch dat er wachtwoorden en inlognamen verwijderd worden, want ook die worden vaak in cookies opgeslagen.\r\n\r\n[QUOTE]De leesbaarheid van de teksten is overigens gelijk goed geweest, dus waarom dat vorige keer niet zo was weet ik niet.[/QUOTE]\r\n\r\nBedoel je de leesbaarheid van de teksten in de resolutie van 1280? Kan me niet voorstellen dat die \'goed\' te noemen zijn. want je forceert de monitor op een heel andere resolutie dan waar deze voor bedoelt is. De monitor moet dus minder beeldpunten gebruiken om letters en pictogrammen weer te geven en doet dat door pixel te \'verzinnen\' waardoor het nog enigszins leesbaar word. Maar \'goed\' kan je dat niet noemen, het kan nimmer scherp zijn bij een plat scherm.
Link naar reactie
Burgkop...... \nIk verbaas me een beetje. \nEen schone installatie op een schone HD. ?\n\nDan begin ik met Windows 7.\nDaarna de drivers van het moederbord (de chipset zal Microsoft niet vaak vanzelf doen) , de videokaart en andere hardware zoals een webcam o.i.d. van de cd\'s van de betreffende hardware onderdelen, of ik zoek online, als die cd niet beschikbaar is.\nEen bios update. \nDan een anti virus prog.\nDaarna alle update van Windows 7 binnen halen die ik wil hebben.\nIk kijk of er een nieuwe Bios beschikbaar is en zet die er op als dat voordeel heeft.\nDaarna ga ik andere software installeren.\nTussendoor nog een schijf controle. \n\nIk ga dus niet zitten wachten tot Windows 7 toevallig een driver vindt voor m\'n videokaart.\nVaak wil Microsoft wel de door mij geïnstalleerde driver later vervangen, wat ik niet toe sta.\nOverigens heeft Nvidia en ook Asus (voor de Ati) een prima tool op de site staan, om je pc te laten onderzoeken op de juiste video driver.\n\nMaar dat W7 in het begin steekjes laat vallen bij de resolutie ben ik geheel met je eens. Ik heb er echter weinig last van, want ik heb die 24 inch op 1920x1080 en dat is wat de monitor graag wil en ik ook.\nMaar een andere resolutie moet zonder meer mogelijk zijn. maar geduld.... .....:-)\n\nNiek
Link naar reactie
[quote=Niekie30;558060]Burgkop...... \nIk verbaas me een beetje. \nEen schone installatie op een schone HD. ?\n\nDan begin ik met Windows 7.\nDaarna de drivers van het moederbord (de chipset zal Microsoft niet vaak vanzelf doen) , de videokaart en andere hardware zoals een webcam o.i.d. van de cd\'s van de betreffende hardware onderdelen, of ik zoek online, als die cd niet beschikbaar is.\nEen bios update. \nDan een anti virus prog.\nDaarna alle update van Windows 7 binnen halen die ik wil hebben.\nIk kijk of er een nieuwe Bios beschikbaar is en zet die er op als dat voordeel heeft.\nDaarna ga ik andere software installeren.\nTussendoor nog een schijf controle. \n\nIk ga dus niet zitten wachten tot Windows 7 toevallig een driver vindt voor m\'n videokaart.\nVaak wil Microsoft wel de door mij geïnstalleerde driver later vervangen, wat ik niet toe sta.\nOverigens heeft Nvidia en ook Asus (voor de Ati) een prima tool op de site staan, om je pc te laten onderzoeken op de juiste video driver.\n\nMaar dat W7 in het begin steekjes laat vallen bij de resolutie ben ik geheel met je eens. Ik heb er echter weinig last van, want ik heb die 24 inch op 1920x1080 en dat is wat de monitor graag wil en ik ook.\nMaar een andere resolutie moet zonder meer mogelijk zijn. maar geduld.... .....:-)\n\nNiek[/quote]\nInderdaad op een geformatteerde en nieuw ingedeelde HD is toch niet zo raar?\n\nIk begon met XP, maar ja dat heb je nu eenmaal als er 2 op komen. :p\n\nIk begin onderweg met de moederbord cd.\nVideokaart installeer ik als laatst met recente drivers, lijkt mij ook logisch, schreef ik ook ergens bij die wat vreemde letters.\nMaar je stelde zelf voor om windows eens zelf te laten installeren, wat dus geen optie was, vandaar weer de laatste drivers.\nIk gebruik wel de HP driver van Windows7, want vanaf de cd of lHP sit wordt er van alles mee geinstalleerd waarover je later weer allemaal meldingen krijgt.\nDat gebruik ik allemaal niet die zooi, ik doe het met Vuescan.\nBios toevallig nog een paar maanden terug gedaan, maar dar is eigenlijk een van die dingen die ik het minst doe.\n\nIk heb wel van die progjes, zoals Driverscanner en Driver genius, maar ik zou niet weten of dat aan te raden dingen zijn, ik denk altijd dat ze meer doen dan je ervan verwacht :rolleyes:\n\nAlle updates van Windows gaan vanzelf onderweg, staat op auto, dus die komen vanzelf binnen.\n;) Ja, Ja, ook de GWA installatie zit daar gezellig bij. ;)\n\nDus op zich gaat het heus wel goed, het gaat nu over het fine tunen, wat je nu precies wel en niet moet aanvinken.\nAls in die Cookies ook de wachtwoorden zitten - Die inlogcode van CID staat er overigens meestal wel in, dat is de enige die er het langst in blijft.\nMijn geschiedenis kan altijd weg, van de Websites dan, die ik jet meest gebrui doe ik met een snelkoppeling, maar ww moeten er wel in blijven staan.\n\nDat gaat dus in Firefox wel goed, het gaat om IE8/9\n\nDe resolutie van 1900 is mij veel te hoog, wil ik niet hoor, moet ieder voor zich weten. ik kan het nu goed lezen, heb resolutie op 1440 staan en Tekst op normaal.\nWil ik het scherm uitbreiden/clonen, dan moet ik weer terug naar 1280 want tv kan dat niet hoger aan op vga, Gebruik dat eigenlijk zelden.
Link naar reactie
[quote=qpc;557973]Ik begrijp dus dat je cookies telkens verwijderd uit IE8? Als dat zo is, is het ook logisch dat er wachtwoorden en inlognamen verwijderd worden, want ook die worden vaak in cookies opgeslagen.\n\n\n\nBedoel je de leesbaarheid van de teksten in de resolutie van 1280? Kan me niet voorstellen dat die \'goed\' te noemen zijn. want je forceert de monitor op een heel andere resolutie dan waar deze voor bedoelt is. De monitor moet dus minder beeldpunten gebruiken om letters en pictogrammen weer te geven en doet dat door pixel te \'verzinnen\' waardoor het nog enigszins leesbaar word. Maar \'goed\' kan je dat niet noemen, het kan nimmer scherp zijn bij een plat scherm.[/quote]\nDat was toch ook de vraag of die ww ook in die cookies staan?\nDus adn daar het vinkje weghalen?\nZegt een ander dat ik het waarschijnlijk weer niet moet doen.\n\nDe resolutie is natuurlijk naar wens in te stellen van een monitor of wat je er aan hebt hangen, dat moet bij verschillende instellingen uiteraard goed blijven.\nIk heb tenminste nog nooit gezien dat iets onleesbaar wordt of vervormd.\nNatuurlijk wel in de resolutie blijven die het scherm aan kan.\nEn ik noem het wel goed want de letters zijn perfect hoor.\n\nMaar van die cookies, wil ik er niet teveel hebben, veel hebben een vreemde naam en dan verwijder je er weer een en blijkt het weer de verkeerde te zijn.\nZag ik wel voor de nieuwe setup, hoeveel erin stonden.\nIs er geen progje wat vraagt Wilt u deze cookie opslaan?\nDie beveiliging van Windows vraagt of je het goed vind dat er veranderingen worden aangebracht op je computer, dan weet je ook niet wát die verandering is :D\nWaar CID ze opslaan weet ik niet, maar die gegevens zijn er eigenlijk altijd nog, zelden dat ik die weer moet invullen. :p
Link naar reactie
[quote=FooBar;557728]In IE, ga naar Extra > Internetopties\nDan op het tabblad Algemeen staat het kopje Browsegeschiedenis met daaronder een knop Verwijderen...\nDaar kun je een en ander instellen.\n\nNu ik er nog een keer naar kijk zou de optie om automatisch te verwijderen ook gewoon altijd de hele rampestamp kunnen weggooien, ongeacht wat je instelt. In dat geval niet automatisch laten opruimen.\n\n\nWat betreft de email: OE slaat op in .dbx bestanden. Bekend verhaal? Dan direct naar WM en daar de importeer-optie erbij nemen om deze dbx bestanden te importeren.\nAnders even in WM kijken wat de import opties zijn en deze vergelijken met de export opties van OE en een formaat kiezen waar beide mee overweg kunnen.[/quote]\n\nNu weet ik eigenlijk nog steeds niet hoe ze moeten staan, het staat wel op automatisch bij - Tijdelijke internetbestanden - en bij verwijderen staan de bovenste aangevinkt.\nBrowsergeschiedenis hoef ik niet te onthouden, alleen WW.:D\n\nHet importeren van Outlook ging eigenlijk wel makkelijk naar WM.:p
Link naar reactie
[QUOTE]Is er geen progje wat vraagt Wilt u deze cookie opslaan?[/QUOTE]\nKijk eens naar de Firefox ADD-on [B]CookieSafe[/B] : [url]https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/cookiesafe/[/url]\n\nVoor vertalingen : [B]ImTranslator [/B] - [url]https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/imtranslator/[/url]\n\nMeer tips ? [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=65292&highlight=favoriete+firefox+add-ons[/url]
Link naar reactie
[QUOTE]Dat was toch ook de vraag of die ww ook in die cookies staan?\r\nDus adn daar het vinkje weghalen?\r\nZegt een ander dat ik het waarschijnlijk weer niet moet doen.[/QUOTE]\r\n\r\nTja, dan moet je het zelf weten, ik geef alleen aan hoe cookies werken. Wat jij daar mee doet is jouw zaak......\r\n\r\n[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Cookie_(internet[/url])\r\n\r\n[QUOTE]De resolutie is natuurlijk naar wens in te stellen van een monitor of wat je er aan hebt hangen, dat moet bij verschillende instellingen uiteraard goed blijven.[/QUOTE]\r\n\r\nZo werkt het niet bij platte schermen...... Het is vergelijkbaar met digitale en analoge tv. Zie digitale tv als de resolutie waar de monitor voor bedoelt is en analoge tv als de resolutie die jij op die tv instelt. Zou je een ouderwetse monitor hebben, dan heb je geen last van die \'vervorming\'.\r\n\r\n[QUOTE]Ik heb tenminste nog nooit gezien dat iets onleesbaar wordt of vervormd.\r\nNatuurlijk wel in de resolutie blijven die het scherm aan kan.\r\nEn ik noem het wel goed want de letters zijn perfect hoor.[/QUOTE]\r\n\r\nAangezien dat technisch gewoonweg niet klopt, zijn er maar 2 mogelijkheden;\r\nA) jouw monitor is op de juiste resolutie dus gewoon al \'slecht\', of\r\nB) jouw ogen zijn zo slecht dat je het verschil niet ziet....\r\n\r\nHieronder legt men dat in een forum nog eens goed uit;\r\n\r\n[url]http://www.9lives.be/forum/hardware/264273-vraagje-ivm-resolutie-tft-scherm.html[/url]\r\n\r\n[QUOTE]Maar van die cookies, wil ik er niet teveel hebben, veel hebben een vreemde naam en dan verwijder je er weer een en blijkt het weer de verkeerde te zijn.\r\nZag ik wel voor de nieuwe setup, hoeveel erin stonden.[/QUOTE]\r\n\r\nIk ruim NOOIT cookies op en heb er nog NOOIT last van gehad.... Waarom wil je dat dan per se?\r\n\r\n[QUOTE]Is er geen progje wat vraagt Wilt u deze cookie opslaan?[/QUOTE]\r\n\r\nNee..... Dat zit standaard in je browser en vraagt IE zelf al als jij een gebruikersnaam en/of wachtwoord gebruikt op een site.\r\n\r\n[QUOTE]Die beveiliging van Windows vraagt of je het goed vind dat er veranderingen worden aangebracht op je computer, dan weet je ook niet wát die verandering is :D[/QUOTE]\r\n\r\n??? Je weet toch welke handeling je hebt verricht VOORDAT Windows dat vraagt???? Zo niet, dan weet je dat die verandering niet door jou wordt veroorzaakt en kan het een ongewenst programma zijn, dus werkt deze vorm van beveiliging perfect waarvoor deze bedoelt is.\r\n\r\n[QUOTE]Waar CID ze opslaan weet ik niet, maar die gegevens zijn er eigenlijk altijd nog, zelden dat ik die weer moet invullen. :p[/QUOTE]\r\n\r\nc:\\users\\jouw naam\\appdata\\local\\microsoft\\windows\\temperary internet files\\\r\n\r\nDe naam is cookie:naam@computeridee.nl
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;558076]Nu weet ik eigenlijk nog steeds niet hoe ze moeten staan, het staat wel op automatisch bij - Tijdelijke internetbestanden - en bij verwijderen staan de bovenste aangevinkt.\r\nBrowsergeschiedenis hoef ik niet te onthouden, alleen WW.:D\r\n\r\nHet importeren van Outlook ging eigenlijk wel makkelijk naar WM.:p[/QUOTE]\r\n\r\nTja, hoe ze je wilt hebben staan moet je zelf beslissen, daar ga ik niet over ;)\r\nStandaard staan alleen de laatste twee niet ingeschakeld.\r\n\r\nMaar nogmaals, het kan best dat de keuze voor \"automatisch verwijderen\" altijd alles weggooit en niet kijkt welke vinkjes je wel en niet hebt gezet. In dat geval gaat \"automatisch verwijderen\" en \"wachtwoorden wel onthouden\" gewoon niet samen. Niks aan te doen dan.\r\n\r\nOverigens ruim ik zelf nooit de internetgeschiedenis op. Er zit een maximum aan het aantal MB\'s dat bewaar wordt, dus het schuift vanzelf wel op. En cookies zijn alleen maar handig: hoef ik niet iedere keer overal in te loggen als ik heb gekozen om dat te onthouden.\r\n\r\nFijn dat het overzetten dan de email gelukt is :)
Link naar reactie
[quote=ricky1;558105]Zoals bijv. : [B]Intel® Driver Update Utility[/B] - [URL]http://www.intel.com/support/detect.htm?iid=dc_iduu[/URL]\n\nEchter, iedere Update betekent niet altijd een verbetering, oftewel : [B]IIWDFI [/B] - If It Works Don\'t Fix It.[/quote]\n\nKan ik met je eens zijn, maar ja wat moet je als je de oplossing niet weet voor: na een start de volgende dag staan de pictogrammen links weer in gelid, is de resolutie weer op maximum 1900 was 1400 en staat de screensaver weer uit.\nTerwijl dat niet zo was bij/vóór het afsluiten, diverse keren gereset, alles blijft staan.\nIk geef de schuld aan Win7, want in XP blijft het staan, HDMI aangesloten.\n\nDan kijk je ook naar de beeldscherm drivers, niet dan?
Link naar reactie
[quote=qpc;558093]Tja, dan moet je het zelf weten, ik geef alleen aan hoe cookies werken. Wat jij daar mee doet is jouw zaak......\n\n[URL=\"http://nl.wikipedia.org/wiki/Cookie_%28internet\"]http://nl.wikipedia.org/wiki/Cookie_(internet[/URL])\n\n\n\nZo werkt het niet bij platte schermen...... Het is vergelijkbaar met digitale en analoge tv. Zie digitale tv als de resolutie waar de monitor voor bedoelt is en analoge tv als de resolutie die jij op die tv instelt. Zou je een ouderwetse monitor hebben, dan heb je geen last van die \'vervorming\'.\n\n\n\nAangezien dat technisch gewoonweg niet klopt, zijn er maar 2 mogelijkheden;\nA) jouw monitor is op de juiste resolutie dus gewoon al \'slecht\', of\nB) jouw ogen zijn zo slecht dat je het verschil niet ziet....\n\nHieronder legt men dat in een forum nog eens goed uit;\n\n[URL]http://www.9lives.be/forum/hardware/264273-vraagje-ivm-resolutie-tft-scherm.html[/URL]\n\n\n\nIk ruim NOOIT cookies op en heb er nog NOOIT last van gehad.... Waarom wil je dat dan per se?\n\n\n\nNee..... Dat zit standaard in je browser en vraagt IE zelf al als jij een gebruikersnaam en/of wachtwoord gebruikt op een site.\n\n\n\n??? Je weet toch welke handeling je hebt verricht VOORDAT Windows dat vraagt???? Zo niet, dan weet je dat die verandering niet door jou wordt veroorzaakt en kan het een ongewenst programma zijn, dus werkt deze vorm van beveiliging perfect waarvoor deze bedoelt is.\n\n\n\nc:\\users\\jouw naam\\appdata\\local\\microsoft\\windows\\temperary internet files\\\n\nDe naam is cookie:naam@computeridee.nl[/quote]\n\nNou, ik heb niets met die cookies gedaan, althans met de instellingen.\nhet vervelende is dat het wel auto aangevinkt staat en de ww van de een er wel in blijft staan en van de ander niet.\n\nIk heb ook geen enkele verwijderd.\nIk vroeg het omdat ik onlangs eens naar schoenen keek en tot voor kort elke webpagina die ik opende werd voorzien van reclame van die schoenen, heel vervelend hoor.\nIE slaat meer op dan wij denken, denk ik.\nIn Firefox lijkt het allemaal wat beter te zijn.\n\nMijn letters zijn prima leesbaar, HDMI aangesloten, maar ik zie geen wezenlijk verschil met vga.\n\nBeduidend beter dan de teksten op tv, wel analoog of schotel.\nIs net als met gewone digitale tv denk ik, de één wil niet anders en de ander vind analoog goed genoeg. (zoals ik, want als ik digitaal zou moeten,heb ik heel wat decoders nodig, dus hoop ik maar dat UPC voorlopig analoog blijft :D:D)\n\nWaarom die resolutie steeds de volgende dag weer op zijn hoogst staat is mij een raadsel met alle pictogrammen weer in een strakke rij.\nschermbeveiliging is dan ook weer weg en onderin krijg je dan weer de thumbernails te zien ipv het tekststrookje.\nIn XP blijft alles wel goed staan, dat is het vreemde.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...