Ga naar inhoud

Netwerk wijst geen netwerkadres toe aan comp.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=sjouwer;481461]@erik\n\n169.254.???.??? is het nood adres als er geen ip wordt verkregen\n\nen dan word het ip adres van de machine gelijk aan de gateway gestelt\n\ner zit iets fout met of de bekabeling of de netwerk kaart of met de poort van de router[/QUOTE]\nAh, dat IP komt dus van Windows zelf.\n\nMaar wel OK met de hub, da\'s wel vreemd.\n\nSlechte en goede PC fisiek op de kabel verwisselen zou meer info kunnen geven ?
Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=Lange Pier;481412]Welk type Speedtouch is het modem?\r\n\r\nJe kunt in die router een range aangeven voor de dhcp server en wat ernaast valt kun je gebruiken voor vaste ip adressen, wel het ip adres van de router gebruiken voor de dns server en gateway.\r\n\r\nOverigens denk ik nog steeds dat het modem ook een werkende dhcp server heeft maar waarom PC 4 nu wel werkt en de rest niet ontgaat mij ook.[/QUOTE]\r\n\r\nSpeedtouch 510
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;481416]Bericht #1....\r\n\r\nDe Standaard Gateway heeft hetzelfde IP als de PC die niet werkt.\r\n\r\nOnder TCP/IP protocol bij je netwerkkaart, staat \"[I]IP automatisch verkrijgen[/I]\" toch wel aangevinkt ?\r\n\r\nWil je bij [I]beide[/I] situaties (met- en zonder die hub, dus niet- en wel werkend) nog eens die IPCONFIG /ALL output hier neerzetten ?[/QUOTE]\r\n\r\nJa, nij het protocol staat idd alles op automatisch verkrijgen.\r\n\r\n[B]Uitkomst zonder hub[/B]:\r\nknooppunt type: onbekend\r\nip-routering ingeschakeld: nee\r\nwins-proxy ingeschakeld: nee\r\n\r\nDHCP ingeschakeld: ja\r\nAutom. configuratie ingeschakeld: ja\r\nautoconfiguratie ip-adres: 169.254.132.90\r\nsubnetmasker: 255.255.0.0\r\nstandaard gateway: 169.254.132.90\r\n\r\n[B]met HUB:[/B]\r\nknooppunt type: hybride\r\nip-routering ingeschakeld: nee\r\nwins-proxy ingeschakeld: nee\r\nDNS-achtervoegsel: sitecomwl306\r\n\r\nDHCP ingeschakeld: ja\r\nAutom. configuratie ingeschakeld: ja\r\nautoconfiguratie ip-adres: 192.168.0.100\r\nsubnetmasker: 255.255.255.0\r\nstandaard gateway: 192.168.0.1\r\nDHCP-server: 192.168.0.1\r\nDNS-server: 192.168.0.1\r\nprimaire WINS-server: 192.168.0.1
Link naar reactie
[QUOTE=sjouwer;481461]@erik\r\n\r\n169.254.???.??? is het nood adres als er geen ip wordt verkregen\r\n\r\nen dan word het ip adres van de machine gelijk aan de gateway gestelt\r\n\r\ner zit iets fout met of de bekabeling of de netwerk kaart of met de poort van de router\r\n\r\nen zijn antwoorden geeft aan dat alles goed is. maar volgens mij is er een van de drie die fout is[/QUOTE]\r\n\r\nnetwerkkaart lijkt me geen optie, werkt prima met de HUB ertussen i.p.v. de router. De poort van de router lijkt me sterk, heb de kabels verwisseld, gaf geen resultaat. Heb een nieuwe router gekocht, ook dat gaf geen resultaat.\r\n\r\nDe bekabeling zou kunnen, al vind ik het vreemd dat het wel werkt als er een hub tussen zit.\r\n\r\nIk ga morgen m\'n desktop naar benenden halen en er een ander snoer tussen zetten. Kijken of de desktop (PC4) het dan wel doet.
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;480995]Snap niet wat je bedoeld.:confused:\r\n\r\nHet is wel zo dat het modem ook een DHCP server heeft anders krijgen de PC\'s geen IP adres in situatie 2 en 3.\r\n\r\nMogelijke oorzaak is dat in situatie 1 de gebruikte kabel een crosskabel is en bij de andere 3 niet, tegenwoordig is vaak alles wel auto-sense maar zit er daardoor een kink in de kabel.:p[/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE=Lange Pier;481412]Welk type Speedtouch is het modem?\r\n\r\nJe kunt in die router een range aangeven voor de dhcp server en wat ernaast valt kun je gebruiken voor vaste ip adressen, wel het ip adres van de router gebruiken voor de dns server en gateway.\r\n\r\nOverigens denk ik nog steeds dat het modem ook een werkende dhcp server heeft maar waarom PC 4 nu wel werkt en de rest niet ontgaat mij ook.[/QUOTE]\r\n\r\nEn?\r\nNog niets over gelezen.
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;481519]En?\r\nNog niets over gelezen.[/QUOTE]\r\n\r\nDe range van de router loopt van 192.168.0.100 t/m 192.168.0.200. Dus als ik je goed begrijp moet ik bij m\'n netwerk kaart instellingen het volgende doen:\r\nIP: 192.168.0.210 (mag je zelf weten toch??!)\r\nSubnet: 255.255.255.0\r\ngateway: 192.168.0.1\r\nDNS: 192.168.0.1
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...