Ga naar inhoud

Netwerk wijst geen netwerkadres toe aan comp.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=qpc;480902]Weet je wel zeker dat die vierde kabel goed is????[/QUOTE]\r\n\r\nJa dat weet ik zeker! Ik heb namelijk met een laptop (met draadloos uit) geprobeerd, en dan werkt die kabel wel gewoon!\r\n\r\nDaarnaast heb ik dezelfde kabel gebruikt voor de hub aansluiting met de pc die het met het draadloze modem niet doet. Toen had ik wel gewoon internet!
Link naar reactie
Ik zal het voor de duidelijkheid nog even schetsen:\r\n[IMG]http://www.brandweermarken.com/comp/1.bmp[/IMG]\r\nDit is de situatie waar PC4 het niet in doet. Dit is eigenlijk de situatie zoals ik het hebben wil!\r\n\r\n[IMG]http://www.brandweermarken.com/comp/2.bmp[/IMG]\r\nDit is de oude situatie. Alles werkt hier prima!\r\n\r\n[IMG]http://www.brandweermarken.com/comp/3.bmp[/IMG]\r\nEen bijkomstigheid is dat deze situatie wel werkt. Het probleem is dan alleen dat ik met m\'n draadloze laptops en m\'n PC4 niet kan printen op de printer die aangesloten staat op PC1.\r\n\r\nIk hoop dat dit alles een beetje duidelijker maakt. Wat kan ik nu nog doen?!
Link naar reactie
[QUOTE=dennis.boes;480958]Ik zal het voor de duidelijkheid nog even schetsen:\r\n[IMG]http://www.brandweermarken.com/comp/1.bmp[/IMG]\r\nDit is de situatie waar PC4 het niet in doet. Dit is eigenlijk de situatie zoals ik het hebben wil!\r\n\r\n[IMG]http://www.brandweermarken.com/comp/2.bmp[/IMG]\r\nDit is de oude situatie. Alles werkt hier prima!\r\n\r\n[IMG]http://www.brandweermarken.com/comp/3.bmp[/IMG]\r\nEen bijkomstigheid is dat deze situatie wel werkt. Het probleem is dan alleen dat ik met m\'n draadloze laptops en m\'n PC4 niet kan printen op de printer die aangesloten staat op PC1.\r\n\r\nIk hoop dat dit alles een beetje duidelijker maakt. Wat kan ik nu nog doen?![/QUOTE]\r\n\r\nNogmaals.........Doe nou gewoon eens een firmware update van de router en reset deze na de update naar fabrieksinstellingen, stel hem opnieuw in enprobeer het nog eens.....\r\n\r\nHet is niet logisch dat lan poort 4 alleen problemen geeft........
Link naar reactie
Bij die eerste optie waar de 4e PC niet werkt zou je toch eens de netwerkkaartdriver kunnen verwijderen en die na een reboot herinstalleren.\r\n\r\nVoor de zekerheid toch maar eens een andere kabel proberen of omruilen met een andere.\r\n\r\nHet is vreemd dat het het wel in situatie 3 werkt en daar wel een netwerkadres wordt verkregen.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;480994]Maar wordt daar dezelfde- of een andere poort op de router gebruikt ?[/QUOTE]\r\nSnap niet wat je bedoeld.:confused:\r\n\r\nHet is wel zo dat het modem ook een DHCP server heeft anders krijgen de PC\'s geen IP adres in situatie 2 en 3.\r\n\r\nMogelijke oorzaak is dat in situatie 1 de gebruikte kabel een crosskabel is en bij de andere 3 niet, tegenwoordig is vaak alles wel auto-sense maar zit er daardoor een kink in de kabel.:p
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;481001]PC 4 zit in situatie 3 toch bedraad op een router poort ?\r\nIk vroeg mij af of het dezelfde poort was als in situatie 1.[/QUOTE]\r\n\r\nJa exact dezelfde poort. Het firmware van het modem updaten geeft problemen, hij start en dan stopt hij ermee en geeft de melding dat de webpagina niet kan worden weergegeven en dat de DNS server tijdelijk niet beschikbaar is. Ik heb het vanaf alle computers geprobeerd, maar werkt dus mooi niet (helaas niet!)!\r\n\r\nResetten van het modem heb ik ook al meerdere malen geprobeerd, werkt ook niet!\r\n\r\nIk weet het zo langzamerhand niet meer:confused:
Link naar reactie
[QUOTE=dennis.boes;481011]Ja exact dezelfde poort. Het firmware van het modem updaten geeft problemen, hij start en dan stopt hij ermee en geeft de melding dat de webpagina niet kan worden weergegeven en dat de DNS server tijdelijk niet beschikbaar is. Ik heb het vanaf alle computers geprobeerd, maar werkt dus mooi niet[/QUOTE]\r\nHo, ho.... nu hebben alle PC\'s problemen ? :confused:
Link naar reactie
[QUOTE=dennis.boes;481011]Ja exact dezelfde poort. Het firmware van het modem updaten geeft problemen, hij start en dan stopt hij ermee en geeft de melding dat de webpagina niet kan worden weergegeven en dat de DNS server tijdelijk niet beschikbaar is. Ik heb het vanaf alle computers geprobeerd, maar werkt dus mooi niet (helaas niet!)!\r\n\r\nResetten van het modem heb ik ook al meerdere malen geprobeerd, werkt ook niet!\r\n\r\nIk weet het zo langzamerhand niet meer:confused:[/QUOTE]\r\n\r\nOp zich is dat normaal hoor.... Het modem leest eerst het firmwarebestand in, installeert dit en reset zichzelf daarna. Dit kan voor ongeveer 1 soms 2 minuten betekenen dat je niet in het modem kan komen.\r\n\r\nAls je zeker bent dat het firmwarebestand de juiste is en je weet zeker dat het modem het firmware niet wil accepteren vanaf meerdere pc\'s, dan blijft er voor mij nog maar 1 conclusie over, het modem is defect.....
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;481018]Op zich is dat normaal hoor.... Het modem leest eerst het firmwarebestand in, installeert dit en reset zichzelf daarna. Dit kan voor ongeveer 1 soms 2 minuten betekenen dat je niet in het modem kan komen.\r\n\r\nAls je zeker bent dat het firmwarebestand de juiste is en je weet zeker dat het modem het firmware niet wil accepteren vanaf meerdere pc\'s, dan blijft er voor mij nog maar 1 conclusie over, het modem is defect.....[/QUOTE]\r\n\r\nKlopt maar in het begin zie je eerst een status balkje, en er onderstaat dat als de installatie compleet is dat hij zich zelf dan reset. Nu valt ie al halverwege uit.\r\n\r\nIk denk dat ik maar een nieuw modem ga kopen idd. Zijn er nog aanbeveleingen op die twee modems van een eerder bericht na? €120,- is het budget. De situatie kennen jullie nu wel geloof ik:p\r\n\r\nNogmaals bedankt voor alle reacties!
Link naar reactie
[QUOTE=dennis.boes;481126]Klopt maar in het begin zie je eerst een status balkje, en er onderstaat dat als de installatie compleet is dat hij zich zelf dan reset. Nu valt ie al halverwege uit.\r\n\r\nIk denk dat ik maar een nieuw modem ga kopen idd. Zijn er nog aanbeveleingen op die twee modems van een eerder bericht na? €120,- is het budget. De situatie kennen jullie nu wel geloof ik:p\r\n\r\nNogmaals bedankt voor alle reacties![/QUOTE]\r\n\r\nSpeedtouch modems zijn gewoon goed en vallen vaak in jouw prijsklasse.\r\nWil je toch beter, dan zal je de FritzBox moeten nemen, maar die is een stuk duurder.\r\nIn mijn ogen wel dat hogere bedrag waard, maar ik hoef de keuze ook niet te maken.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;481139]Speedtouch modems zijn gewoon goed en vallen vaak in jouw prijsklasse.\r\nWil je toch beter, dan zal je de FritzBox moeten nemen, maar die is een stuk duurder.\r\nIn mijn ogen wel dat hogere bedrag waard, maar ik hoef de keuze ook niet te maken.[/QUOTE]\r\n\r\nOf je neemt een Router/Modem in 1......Bijvoorbeeld de Belkin N1 Vision.\r\n\r\n[URL=\"http://www.belkin.com/au/IWCatProductPage.process?Product_Id=452188\"]http://www.belkin.com/au/IWCatProductPage.process?Product_Id=452188[/URL]
Link naar reactie
Heren,\r\n\r\nIk heb zojuist een nieuwe router gekocht, dit maal een sitecom. Met goede hoop sloot ik alles aan, maar helaas weer geen resultaat.\r\n\r\nNu heb ik voor de grap deze opstelling is geprobeerd:\r\n[IMG]http://www.brandweermarken.com/comp/4.bmp[/IMG]\r\nWat blijkt nou, nu heb ik op PC4 wel internet. Iemand enig iedee hoe dit kan??\r\n\r\nHet enige verschil met alle andere pc\'s is dat PC4 een langere netwerkt kabel heeft (staat verder weg). Maakt dit wat uit?\r\n\r\nIs er misschien een manier om PC4 vaste instellingen te geven en deze vervolgens ook in de router te zetten zodat alles wel werkt?! Ik begin nu namelijk een beetje moedeloos te worden.
Link naar reactie
Welk type Speedtouch is het modem?\r\n\r\nJe kunt in die router een range aangeven voor de dhcp server en wat ernaast valt kun je gebruiken voor vaste ip adressen, wel het ip adres van de router gebruiken voor de dns server en gateway.\r\n\r\nOverigens denk ik nog steeds dat het modem ook een werkende dhcp server heeft maar waarom PC 4 nu wel werkt en de rest niet ontgaat mij ook.
Link naar reactie
Bericht #1....\n[QUOTE=dennis.boes;480813]De resultaten van het uitvoeren van de cmd->ipconfig:\nIP-adres: [B]169.254.132.90[/B]\nSubnetmasker: 255.255.0.0\nStandaardgateway: [B]169.254.132.90[/B]\n\nvervolgens gepingt, resultaat\nwel ping van <1 ms \n\nIk heb het vergeleken met mijn andere dekstop die wel werkt:\nDan is het ip adres [B]192.168.1.101[/B]\nsubjetmask 255.255.255.0\nstandaard gateway [B]192.168.1.1[/B] [/QUOTE]\nDe Standaard Gateway heeft hetzelfde IP als de PC die niet werkt.\n\nOnder TCP/IP protocol bij je netwerkkaart, staat \"[I]IP automatisch verkrijgen[/I]\" toch wel aangevinkt ?\n\nWil je bij [I]beide[/I] situaties (met- en zonder die hub, dus niet- en wel werkend) nog eens die IPCONFIG /ALL output hier neerzetten ?
Link naar reactie
@erik\r\n\r\n169.254.???.??? is het nood adres als er geen ip wordt verkregen\r\n\r\nen dan word het ip adres van de machine gelijk aan de gateway gestelt\r\n\r\ner zit iets fout met of de bekabeling of de netwerk kaart of met de poort van de router\r\n\r\nen zijn antwoorden geeft aan dat alles goed is. maar volgens mij is er een van de drie die fout is
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...