Ga naar inhoud

Netwerk wijst geen netwerkadres toe aan comp.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste leden van het computer idee forum,\r\n\r\nIk zit met het volgende probleem. Ik heb een (oud) speedtoch modem met een liksys draadloze router. Het draadloze gebeuren werkt prima. Daarnaast heb ik 4 desktops op deze router aangesloten, 3 van de 4 werken....... De 4e PC geeft aan dat het netwerk geen netwerkadres toe kent.\r\n\r\nOmdat er al een aantal artikelen op dit forum te vinden zijn heb ik deze doorgelezen en de testjes uitgevoerd. \r\n\r\nDe resultaten van het uitvoeren van de cmd->ipconfig:\r\nIP-adres: 169.254.132.90\r\nSubnetmasker: 255.255.0.0\r\nStandaardgateway: 169.254.132.90\r\n\r\nvervolgens gepingt, resultaat\r\nwel ping van <1 ms \r\n\r\nIk heb het vergeleken met mijn andere dekstop die wel werkt:\r\nDan is het ip adres 192.168.1.101\r\nsubjetmask 255.255.255.0\r\nstandaard gateway 192.168.1.1 \r\n\r\nWat gaat er fout en hoe los ik dit op???? \r\n\r\nAlvast bedankt voor de moeite!\r\n\r\nMVG Dennis Boes
Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

auto ip is auto ip\r\n\r\nmoet je niet met een handmatige er tussen gaan zitten\r\n\r\nprobeer eens met een goede (die wel een ip krijgt) in de routerpoort van de foute (die geen ip krijgt) of dan die ook geen ip krijgt\r\n\r\nstop de foute ook eens in een routerpoort die wel een ip krijgt of deze dan wel een ip krijgt\r\n\r\nstaan er geen vraagtekens bij je hardware
Link naar reactie
[QUOTE=sjouwer;480823]auto ip is auto ip\r\n\r\nmoet je niet met een handmatige er tussen gaan zitten\r\n\r\nprobeer eens met een goede (die wel een ip krijgt) in de routerpoort van de foute (die geen ip krijgt) of dan die ook geen ip krijgt\r\n\r\nstop de foute ook eens in een routerpoort die wel een ip krijgt of deze dan wel een ip krijgt\r\n\r\nstaan er geen vraagtekens bij je hardware[/QUOTE]\r\n\r\nOok de stekkers heb ik omgedraaid. De pc\'s die het deden doen het nog steeds, en die pc die het niet deed doet het nog steeds niet!
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;480839]Heb je op die niet-werkende PC al eens geprobeerd handmatig een nieuw IP op te vragen?\r\nMet\r\n[code]ipconfig /release[/code]\r\nreset je eerst alle IP gegevens van de betreffende netwerkkaart, en dan kun je met\r\n[code]ipconfig /renew[/code]\r\nopdracht geven om een nieuw IP bij de DHCP server op te vragen (dat is dus je router).[/QUOTE]\r\n\r\nipconfig /release ging goed, geen problemen en alles stond op 0.\r\nVervolgens deed ik ipconfig /renew en kreeg ik het volgende:\r\n\"er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: Lanverbinding. Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.\"\r\n\r\nWat nu?
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;480851]Wat gebeurt er als je een vast ip instelt, buiten de range van de dhcp server?[/QUOTE]\r\n\r\nDe range van de dhcp server (dat is toch m\'n router??) loopt van:\r\n192 . 168 . 1 . 100 ~ 149 \r\n\r\nDus ik heb het volgende ingesteld:\r\nIP-adres: 192.168.1.200\r\nSubnet.:255.255.255.0\r\ngateway:192.168.1.1\r\n\r\nDNS heb ik leeg gelaten omdat ik niet ckr wist wat hier nou moet staan.\r\n\r\nAls ik dit doe lijkt het alsof hij verbonden is, maar ik heb nog steeds geen internet.\r\n\r\nTrouwens, alvast bedankt voor de moeite!
Link naar reactie
[QUOTE=sjouwer;480860]lijkt er veel op dat je lan kaart (in de computer) is overleden\r\n\r\nzal vermoedelijk een nieuwe kaart worden[/QUOTE]\r\n\r\nHoe weet ik dat zeker? Is daar een test voor? Want ik heb ook algeprobeerd de driver van m\'n lan kaart te updaten en dat gaf geen problemen. Ook als ik naar de status kijk van m\'n lankaart zegt ie dat ie gewoon goed functioneerd.\r\n\r\nMaar ik heb hier nog een kaart liggen dus ik ga het gewoon proberen!
Link naar reactie
[QUOTE=dennis.boes;480885]Ik heb nu de oude situatie weer hersteld, had hiervoor een hub liggen. Deze heb ik weer terug geplaatst en nu doet het internet het weer op alle pc\'s. Het probleem zit hem dus in mijn linksys router. Wat kan ik daar verkeerd gedaan hebben??[/QUOTE]\r\n\r\nDoe eens een firmware update van je router, Deze zijn te vinden op de Linksys site.
Link naar reactie
[QUOTE=dennis.boes;480893]Zit er nu sterk aan te denken om een andere router te kopen. Wat ik wil is een thuisnetwerk van 4 desktops en een draadloze mogelijkheid voor eventueel laptops. Aangezien ik veel online game zou ik graag een beetje snelheid willen behouden. Iemand suggesties?[/QUOTE]\r\n\r\n[URL=\"http://www.routershop.nl/products/router/draadloos-netwerk/eenvoudig/sitecom-wl-306-wireless-gigabit-router-300n-xr.htm\"]http://www.routershop.nl/products/router/draadloos-netwerk/eenvoudig/sitecom-wl-306-wireless-gigabit-router-300n-xr.htm[/URL]\r\n\r\n[URL=\"http://www.routershop.nl/products/router/draadloos-netwerk/multifunctioneel/sitecom-wl-308-wireless-300n-xr-gigabit-gaming-router.htm\"]http://www.routershop.nl/products/router/draadloos-netwerk/multifunctioneel/sitecom-wl-308-wireless-300n-xr-gigabit-gaming-router.htm[/URL]
Link naar reactie
[QUOTE=dennis.boes;480893]Zit er nu sterk aan te denken om een andere router te kopen. Wat ik wil is een thuisnetwerk van 4 desktops en een draadloze mogelijkheid voor eventueel laptops. Aangezien ik veel online game zou ik graag een beetje snelheid willen behouden. Iemand suggesties?[/QUOTE]\r\n\r\nWeet je wel zeker dat die vierde kabel goed is????
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...