Ga naar inhoud

Steeds vaker een Blauw Scherm (+afgesloten pc)


Aanbevolen berichten

Dan heb jij gelukkig je oplossing al Rudibu.\r\nDat deel van het geheugen wat je er uit gehaald hebt is niet meer in orde of is van een ander type/snelheid dan de andere geheugenbank die je er in hebt zitten. Dit komt vaker voor.\r\n\r\nAndere oorzaken zijn hoofdzakelijk warmteproblemen en HD of HD temperatuur problemen. Ook wil de voeding er wel eens oorzaak van zijn, maar dat komt minder voor.
Link naar reactie
Hallo,\r\n\r\n[quote=Rudibu]Kijk ook even naar je geheugen.[/quote]Mijn (eh.. die van de pc ;-)) geheugen is wel in orde, het lag bij mij toch echt aan de hd.\r\n\r\nIk heb een nieuwe hd erin gezet. Alleen wou hij niet opstarten met beide hd erin. Met alleen de nieuwe lukte het wel.\r\nNa effe zoeken had ik een opstartdiskette gevonden van (het bedrijf van) de hd. Via die diskette kon ik de hd testen. Hij gaf aan dat de hd beschadigd was. En raadde o.a. \'chkdsk\' aan.\r\nMaar voor ntfs-bestandssystemen zijn niet zo makkelijk opstartdiskettes te vinden. uiteindelijk heb ik er een gevonden: \'[url=http://www.datapol.de/dpe/recovery/ntfs/]ntfs4dos[/url]\'.\r\nDat programma heeft als standaard functie om hardeschijven te controleren (de index enzo). Nadat hij klaar was kon ik de pc gewoon opstarten met beide hardeschijven erin.\r\nIk heb nu dus 2 hd bij deze computer staan :-)\r\nEn ze werken (nog) perfect. Ik ben dus geen bestanden kwijtgeraakt enzo. Ik moet alleen alles weer opnieuw installeren en instellen omdat ik windows opnieuw had geinstalleerd.\r\nIedereen bedankt voor de tips.\r\nHopelijk heb ik nu geen problemen meer met de pc...\r\nAlhoewel..... ik heb er nog steeds ééntje:\r\n\r\nAls ik de pc uitzet, en dan binnen ong. 1 min. weer opstart dan gaat het scherm \'trillen\'. Dan moet ik weer de pc uitzetten en paar minuten wachten. En dan werkt de pc wel weer goed. Dat is een beetje lastig soms... \r\n\r\n\r\n@BlackTiger: (Geheugen &) Warmte problemen was het denk ik niet. De voeding zou een oorzaak kunnen zijn voor mijn 2e probleem, dat de videokaart de weinig stroom krijgt ofzo :roll: :-? (tenminste, dat zij een computer-winkel....)\r\n\r\nGroeten,\r\nPim
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote=pimspage]Hallo,\r\n\r\n[quote=Rudibu]Kijk ook even naar je geheugen.[/quote]Mijn (eh.. die van de pc ;-)) geheugen is wel in orde, het lag bij mij toch echt aan de hd.\r\n\r\nIk heb een nieuwe hd erin gezet. Alleen wou hij niet opstarten met beide hd erin. Met alleen de nieuwe lukte het wel.\r\nNa effe zoeken had ik een opstartdiskette gevonden van (het bedrijf van) de hd. Via die diskette kon ik de hd testen. Hij gaf aan dat de hd beschadigd was. En raadde o.a. \'chkdsk\' aan.\r\nMaar voor ntfs-bestandssystemen zijn niet zo makkelijk opstartdiskettes te vinden. uiteindelijk heb ik er een gevonden: \'[url=http://www.datapol.de/dpe/recovery/ntfs/]ntfs4dos[/url]\'.\r\nDat programma heeft als standaard functie om hardeschijven te controleren (de index enzo). Nadat hij klaar was kon ik de pc gewoon opstarten met beide hardeschijven erin.\r\nIk heb nu dus 2 hd bij deze computer staan :-)\r\nEn ze werken (nog) perfect. Ik ben dus geen bestanden kwijtgeraakt enzo. Ik moet alleen alles weer opnieuw installeren en instellen omdat ik windows opnieuw had geinstalleerd.\r\nIedereen bedankt voor de tips.\r\nHopelijk heb ik nu geen problemen meer met de pc...\r\nAlhoewel..... ik heb er nog steeds ééntje:\r\n\r\n[b]Als ik de pc uitzet, en dan binnen ong. 1 min. weer opstart dan gaat het scherm \'trillen\'.[/b] Dan moet ik weer de pc uitzetten en paar minuten wachten. En dan werkt de pc wel weer goed. Dat is een beetje lastig soms... \r\n\r\n\r\n@BlackTiger: (Geheugen &) Warmte problemen was het denk ik niet. [b]De voeding zou een oorzaak kunnen zijn voor mijn 2e probleem, dat de videokaart de weinig stroom krijgt ofzo :roll: :-?[/b] (tenminste, dat zij een computer-winkel....)\r\n\r\nGroeten,\r\nPim[/quote]\r\nklinkt als een zogeheten degauss, zo\'n demagnetisering functie van de monitor\r\n\r\ndat 2e, een voeding heeft volgens mij niet zo\'n effect op de videokaart. als een videokaar te weinig \"juice\" krijgt, dan geeft windows als het \"goed\" is een blauw schermpje.\r\nMaar om je voeding uit te sluiten, kijk eens in de bios wat voor waardes er staan, en daarna in windows onder het spelen van een (zwaar) spel. Voeding uitlezen kan wel met lavalys everest of zo.\r\n\r\nwat voor voeding is het eigenlijk?
Link naar reactie
[quote=willem1940][...] Voeding al eens inwendig gereinigd? [...][/quote]De voeding is inmiddels redelijk schoon aan de binnenkant, maar ik mag de voeding niet helemaal openmaken, vanwege de bekende \'if seald is broken...\' sticker. ;-)\r\n\'t heeft niet geholpen...\r\n\r\n[quote=bartgrefte]klinkt als een zogeheten degauss, zo\'n demagnetisering functie van de monitor[/quote]Lijkt het idd wel een beetje op, maar dit trilt gelukkig niet zó erg...\r\n\r\n[quote=bartgrefte]dat 2e, een voeding heeft volgens mij niet zo\'n effect op de videokaart. als een videokaar te weinig \"juice\" krijgt, dan geeft windows als het \"goed\" is een blauw schermpje.[/quote]Tja, ik krijg geen blauwe schermen te zien... Ik ga (zeer binnekort) nog wel ff proberen met een andere videokaart, dan is dat iig wel duidelijk of het daar aan ligt...\r\n\r\n[quote=bartgrefte]Maar om je voeding uit te sluiten, kijk eens in de bios wat voor waardes er staan, en daarna in windows onder het spelen van een (zwaar) spel. Voeding uitlezen kan wel met lavalys everest of zo.[/quote]Ok, zal ik proberen... (Wat bedoel je: in het bios kijken als het scherm het wel of niet \'goed\' doet? of beide? ;-))\r\n\r\n[quote=bartgrefte]wat voor voeding is het eigenlijk?[/quote]\r\nZal ik gelijk nog maar wat andere gegevens geven? :roll: \r\nNaam: Sky Blaster\r\n- Windows XP home SP2\r\n- Pentium 4, 2.4 ghz\r\n- NVIDIA GeForce4 MX 440\r\n- Samsung SyncMaster 753DFX\r\n- Voeding: ATX-1125 BTA
Link naar reactie
[quote=pimspage][quote=willem1940][...] Voeding al eens inwendig gereinigd? [...][/quote]De voeding is inmiddels redelijk schoon aan de binnenkant, maar ik mag de voeding niet helemaal openmaken, vanwege de bekende \'if seald is broken...\' sticker. ;-)\r\n\'t heeft niet geholpen...\r\n\r\n[quote=bartgrefte]klinkt als een zogeheten degauss, zo\'n demagnetisering functie van de monitor[/quote]Lijkt het idd wel een beetje op, maar dit trilt gelukkig niet zó erg...\r\n\r\n[quote=bartgrefte]dat 2e, een voeding heeft volgens mij niet zo\'n effect op de videokaart. als een videokaar te weinig \"juice\" krijgt, dan geeft windows als het \"goed\" is een blauw schermpje.[/quote]Tja, ik krijg geen blauwe schermen te zien... Ik ga (zeer binnekort) nog wel ff proberen met een andere videokaart, dan is dat iig wel duidelijk of het daar aan ligt...\r\n\r\n[quote=bartgrefte]Maar om je voeding uit te sluiten, kijk eens in de bios wat voor waardes er staan, en daarna in windows onder het spelen van een (zwaar) spel. Voeding uitlezen kan wel met lavalys everest of zo.[/quote][b]Ok, zal ik proberen... (Wat bedoel je: in het bios kijken als het scherm het wel of niet \'goed\' doet? of beide? ;-))[/b]\r\n\r\n[quote=bartgrefte]wat voor voeding is het eigenlijk?[/quote]\r\nZal ik gelijk nog maar wat andere gegevens geven? :roll: \r\nNaam: Sky Blaster\r\n- Windows XP home SP2\r\n- Pentium 4, 2.4 ghz\r\n- NVIDIA GeForce4 MX 440\r\n- Samsung SyncMaster 753DFX\r\n- Voeding: ATX-1125 BTA[/quote]\r\nATX-1125 BTA??? da\'s qtech, daar heb je je oorzaak, qtech is (N) , vooral als het om voedingen gaat. Je bent beter af met een coolermaster, of een tagan. die zijn kwalitatief veel beter. \r\n\r\nwat betreft die voedingswaardes, kijk maar wat lukt, dus in de bios, onder windows als jij (lees: de pc) niks doet, én als je een \"zwaar\" spel/programma hebt lopen. En als je in de bios kijkt, kijk dan óók of er waardes \"schommelen\".
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
[quote=bartgrefte]ATX-1125 BTA??? da\'s qtech, daar heb je je oorzaak, qtech is (N) , vooral als het om voedingen gaat. Je bent beter af met een coolermaster, of een tagan. die zijn kwalitatief veel beter. \r\n\r\nwat betreft die voedingswaardes, kijk maar wat lukt, dus in de bios, onder windows als jij (lees: de pc) niks doet, én als je een \"zwaar\" spel/programma hebt lopen. En als je in de bios kijkt, kijk dan óók of er waardes \"schommelen\".[/quote]Hm... ik dag toch echt dat ik hier al gereageerd had... vreemd... :-$\r\n\r\nVoeding slecht? Wat is er slecht aan dan? (Of wat zou er slecht aan kunnen zijn?) *-)\r\nNadat ik wat ram-geheugen, en een nieuwe videokaart heb gekocht, voor deze pc, zou ik eens denken aan een nieuwe voeding... [size=1](of een nieuwe pc :P)[/size]\r\n\r\n\r\nIk had al een paar weken geleden de videokaart eruit gehaald, en een andere (oude/slechte) er \'tijdelijk\' ingezet. Toen had ik geen last meer van trillingen van het scherm e.d. Het (dát) lag dus niet aan de voeding, maar aan de videokaart. Terwijl een nvidia mx440 toch nog niet zo slecht is, toch? :wink:\r\n\r\nNu (nog steeds) moet ik een nieuwe videokaart kopen (die ook geschikt is voor vista, zie andere topic), want die er nu inzit is (ook) (N)...\r\n\r\n\r\n[i]Maar iedereen bedankt voor de suggesties enzo (Y) :)[/i]
Link naar reactie
als je op de microsoft site zoekt met de foutmelding schijnt deze foutmelding voor windows 2000 te zijn.\r\nje hebt voor de fout ontstond andere hardware in de pc geplaatst.\r\nje moet die oude videokaart weer verwijderen en er een andere in plaatsen, grote kans dat deze de fout veroorzaakt.\r\nals de videokaart ouder is dan de vorige zou je in de bios eerst eens moeten checken of je apg instelling wel goed staan.\r\nals die te hoog staan voor de oudere videokaart kan je deze opblazen om het zo maar te zeggen.\r\nkijk in de bios en zoek de instellingen Graphics Aperture Size en Graphics Adapter priority.\r\nals de instelling Graphics Aperture Size te hoog staat zal de pc conflicten krijgen met de videokaart en zal windows om verdere schade te voorkomen afsluiten.\r\nik hoop voor je dat er geen schade is opgetreden.\r\nlag die oude videokaart al een tijdje en hoe heb je die opgeslagen gehad?
Link naar reactie
[quote=Stringai][...] je moet die oude videokaart weer verwijderen en er een andere in plaatsen, grote kans dat deze de fout veroorzaakt.\r\nals de videokaart ouder is dan de vorige zou je in de bios eerst eens moeten checken of je apg instelling wel goed staan.\r\nals die te hoog staan voor de oudere videokaart kan je deze opblazen om het zo maar te zeggen.\r\nkijk in de bios en zoek de instellingen Graphics Aperture Size en Graphics Adapter priority.\r\nals de instelling Graphics Aperture Size te hoog staat zal de pc conflicten krijgen met de videokaart en zal windows om verdere schade te voorkomen afsluiten.\r\nik hoop voor je dat er geen schade is opgetreden.\r\nlag die oude videokaart al een tijdje en hoe heb je die opgeslagen gehad?[/quote]\r\n@Stringai: eh... ik kan je even niet volgen... maar:\r\n[quote=pimspage, 11-08-2006]Ik had al een paar weken geleden de videokaart eruit gehaald, en een andere (oude/slechte) er \'tijdelijk\' ingezet. Toen had ik [i]geen[/i] last meer van trillingen van het scherm e.d. Het (dát) lag dus niet aan de voeding, maar aan de videokaart.[/quote]\r\nIk heb dus nu een andere videokaart [2] erin zitten dan dat er oorsprongkelijk[1] inzat.\r\n[1] werkte de afgelopen jaren goed tot perfect. Alleen enkele maanden geleden begon het scherm te trillen. Toen heb ik [2] erin geplaatst (een videokaart die ik nog had liggen). En toen had ik dus géén last meer van trillingen enzo. \r\nMaar omdat [2] geen goede videokaart is (te oud) moet ik nog een nieuwe kopen.\r\n\r\n\r\nEn die foutmelding:\r\n[quote=pimspage, op 01-05-2006]Via die diskette kon ik de hd testen. Hij gaf aan dat de hd beschadigd was. En raadde o.a. \'chkdsk\' aan.\r\nMaar voor ntfs-bestandssystemen zijn niet zo makkelijk opstartdiskettes te vinden. uiteindelijk heb ik er een gevonden: \'ntfs4dos\'.\r\nDat programma heeft als standaard functie om hardeschijven te controleren (de index enzo). Nadat hij klaar was kon ik de pc gewoon opstarten met beide hardeschijven erin.\r\nIk heb nu dus 2 hd bij deze computer staan Glimlach\r\nEn ze werken (nog) perfect. [/quote]Die is dus inmiddels al verholpen, door een \'simpele\' chkdsk...\r\n;-)
Link naar reactie
mooi dat het is opgelost en goed dat je het meld.\r\n\r\nen wat betreft die video kaart, de Graphics Aperture Size in de bios staat op een aantal MB\'s ingesteld.\r\nals die te hoog staan, meestal meer dan het dubbele, dan kan je problemen krijgen.\r\nals je bv een videokaart van 64 MB hebt mag deze instelling niet hoger staan dan 128 MB. het beste is dacht ik dat deze instelling dan gewoon op 64 MB staat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...