HND Geplaatst: 2 oktober 2021 Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 Goeiedag, Ik heb nu een probleem met een Zanussi vaatwasser bij mijn zoon thuis, dit apparaat is amper een half jaar oud, maar ja, was een showroommodel dus geen garantie, die helemaal niets meer doet, nog geen Lampje. De avond daarvoor bleef er water in staan, is de afvoer ontstopt, maar bleef de pomp nog uren draaien. De volgende ochtend deed het apparaat niets meer. Als ik hier op het forum wat rondlees, dan zou het zo'n weerstand kunnen zijn die ter beveiliging bij de electronica zit, of kent dit apparaat ook een zekering (dat hoop ik natuurlijk)? Dat eerder die pomp bleef draaien, zou dat aan een vervuilde sensor kunnen liggen? Groet, HandigeHarry Link naar reactie
Tukkertje Geplaatst: 2 oktober 2021 Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 Dag Harry. In de vaatwasser zit geen zekering. Je zal dus eerst het stopcontact moeten proberen of er nog spanning op staat. Als dat zo is sleutel je de printplaat er uit. Deze zit of onder het bedieningspaneel of rechtsonderin de vaatwasser. Plaats maar een paar fotos van de print, dan kijken we even mee Dat de pomp bleef draaien komt door water in de bak onder de vaatwasser, kan lekkage zijn. ⚡⚡Met vriendelijke groeten, Tukkertje⚡⚡ Link naar reactie
HND Geplaatst: 3 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2021 Bedankt Bennie, Ok, er staat wel stroom op het stopcontact, dat is al wel gecontroleerd. Ik zal van de week er langs gaan en de printplaat opzoeken en een paar foto's maken. Wordt vervolgd. Groet, Harry (ja, ik laat dat Handig hier beter maar weg ;-)) Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 3 oktober 2021 Delen Geplaatst: 3 oktober 2021 Ja dat bepalen wij wel aan de hand van de behaalde resultaten binnen een aantal berichten :D Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
HND Geplaatst: 5 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2021 Bedankt Lampje, dat zet mij even op scherp. Ik ben nu bij het apparaat, en het zit toch net even anders. Na het pompen wat 15 minuten ongeveer duurt, schakelt het apparaat zichzelf uit. Geen lampjes meer, reageert op geen enkele knop. Als je dan de stroom van het apparaat haalt, lijkt ie het daarna weer normaal te doen. Als je hem inschakelt, begint het programma, wordt water ingelaten, maar na 2 minuten piept ie herhaaldelijk 3 keer, daarbij knippert het lampje met het symbool ->| en de pomp blijft ca. 15 minuten pompen. Volgens de handleiding betekent dit 3 keer knipperen dat "het beschermingssysteem" tegen waterlekkage aan is. Als mogelijke oorzaak en oplossing staat er: - draai de waterkraan dicht (dit maakt geen verschil) - Zorg ervoor dat het apparaat correct geïnstalleerd is* - Zorg ervoor dat de korven geladen zijn volgens instructies in de gebruiksaanwijzing (ze zijn leeg, daar zal het niet aan liggen). * Water inlaat werkt, water afvoer idem, stroom ok, dus . . . Duidt dit op lekkage in het apparaat? Als ik er een halve emmer wat ingooi, pompt ie dat overigens netjes weg, maar daarna blijft ie pompen. Benieuwd naar jullie advies en analyse. . . Link naar reactie
HND Geplaatst: 5 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2021 Nog even verder gezocht, zoals een handige Harry betaamt. Ik heb onder aan de machine dat plaatje aan de voorzijde eraf geschroefd en ja: Er staat water onderin de machine. Waarschijnlijk nog aangevuld door die emmers water :-( Dan moet ik alleen nog even verder zoeken waar de lekkage zit. Link naar reactie
Oplossing HND Geplaatst: 5 oktober 2021 Auteur Oplossing Delen Geplaatst: 5 oktober 2021 Er zat een slang los naar de pomp. Die heb ik er weer ingezet en nou doet ie het weer! Bedankt voor het meedenken, en tot de volgende keer, Handige Harry Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 6 oktober 2021 Delen Geplaatst: 6 oktober 2021 Mooi om te horen Harry! Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Tukkertje Geplaatst: 7 oktober 2021 Delen Geplaatst: 7 oktober 2021 Goed gedaan, maar is het oorspronkelljke probleem( vaatwasser dood) niet meer voorgekomen? ⚡⚡Met vriendelijke groeten, Tukkertje⚡⚡ Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 7 oktober 2021 Delen Geplaatst: 7 oktober 2021 Quote Ik heb nu een probleem met een Zanussi vaatwasser bij mijn zoon thuis, dit apparaat is amper een half jaar oud, maar ja, was een showroommodel dus geen garantie, die helemaal niets meer doet, nog geen lampje. Dat is pertinent onjuist! Zie: Kassa van BNN VARA garantie-showroommodelHier is gewoon de consumentenwetgeving als geregeld in het Burgerlijk Wetboek 7 vanaf art 17 van toepassing.Het artikel moet voldoen aan de normaliter eraan te stellen verwachtingen.Dat betekent dat indien er een probleem ontstaat er gratis reparatie dient plaats te vinden of als dat niet kan, vervanging.In dit geval, betreft het dus de verwachtingen die gesteld kunnen worden bij de aankoop van een showmodel. Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Aanbevolen berichten