Ga naar inhoud

Wasmachine stopt


Aanbevolen berichten

5 uren geleden, t.h.hendriks-3 zei:

Mijn wasmachine start wel, pakt ook water maar stopt dan.

Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt.

Draait de trommel in het programma ook niet? En neemt hij alleen maar water en heeft hij even afgepompt? Of heeft de trommel wel even gedraaid en stopt dan?

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Daar zit de motorsturing, lijkt er op dat er, net zoals Tukkertje al vermoedde, een verbinding los is,  of een slechte soldering op een component.

Zeker omdat het om wisselende tijdvakken gebeurt. 

Als de motor af en toe geen voeding krijgt, dan zal hij dat probleem ook vertonen bij centrifugeren.

  • Like 2

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik vermoed dat er ergens op de print een slechte soldering of een slecht relais zit.

Dus maak eens een foto van de soldeer zijde van de print en speciaal, in close up, de relais aansluitingen. Comprimeer ze niet en plaats ze op bijv. google photo met de link hier.

Want om dit soort storingen te kunnen zoeken, moeten we extreem uitvergroten en dat gaat niet met gecomprimeerde foto's.

De stroom naar de motor wordt wel geregeld door gestuurde gelijkrichters maar het omkeren van de draairichting wordt door 2 relais gedaan. En die hebben wel vaker een wisselend contactprobleem.

En als dat niets oplevert dan moeten we het zoeken richting voeding omzetting door de linkswitch TNY of LNK chip.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...