Ga naar inhoud

Wasmachine Lavamat L71470FL stopt in wasfase


Ga naar oplossing Opgelost door Lampje,

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een wasmachine van AEG Lavamat L71470FL die zondag nog flink wat heeft gewassen.

Nadat ik mijn laatste wasprogramma wou starten, bleef hij hangen in mijn wasfase.

Ik startte hem. Nam vervolgens water en het symbooltje van de wasfase bleef knipperen.

In deze blog had ik gevonden hoe ik een foutcode kon oproepen en hij gaf E41 aan.

Blijkbaar een probleem met het deurslot dus stukje besteld en vervangen. 

Opnieuw getest maar het probleem blijft. 

Iemand hier ervaring mee?

 

groetjes

04d97723-16c1-4d0a-833b-6c7bc4d09614.jpg

Link naar reactie
  • Oplossing

Als je de foutcode niet gereset hebt dan blijft hij in het geheugen staan.

Dus in de testmode gaan en  naar positie 10 schakelen (kan ook 11 zijn) dan wordt de fout getoond, deze resetten door de start-pauze toets samen met de knop er naast in te drukken voor enkele seconden. Terug naar 12 uur, een stap naar rechts en dan weer terug. En de machine is gereset.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
1 uur terug, Tukkertje zei:

Waarschijnlijk heb je de code uitgelezen terwijl het deurtje openstond. 

Dan krijg je die code er ook voor.

Draait de trommel helemaal niet meer of nog wel met lege trommel?

De code heb ik uitgelezen met de deur dicht " startuitstel samen met de startknop" indrukken. Hij draait niet. Hij neemt water en zou dan in zijn wascyclus moeten gaan maar hij blijft daar gewoon hangen. Ondertussen hebben we al een paar keer het toestel verschillende malen herstart waarbij het leek dat hij heel even werkt maar ondertussen is hij weer gestopt.

Link naar reactie
4 minuten geleden, Digo84 zei:

De code heb ik uitgelezen met de deur dicht " startuitstel samen met de startknop" indrukken. Hij draait niet. Hij neemt water en zou dan in zijn wascyclus moeten gaan maar hij blijft daar gewoon hangen. Ondertussen hebben we al een paar keer het toestel verschillende malen herstart waarbij het leek dat hij heel even werkt maar ondertussen is hij weer gestopt.

ondertussen hebben we ook al de foutcode E52 dewelke een probleem aangeeft met koolstofborstels. Alleen zien we de koolstofborstels niet zitten als we het toestel open halen.

Link naar reactie
1 uur terug, Tukkertje zei:

In die zwarte kokertjes zitten de koolborstels, aan beide kanten 1Screenshot_20220301-145819_Chrome.jpg.e05b6ad350539de8580ea73f81708a80.jpg

Bedankt voor de info. We hebben ze inderdaad gevonden en ze zijn aan vervanging toe. Alleen zie ik op de website een volledige motorblok en niet enkel de borstels. Enig idee waar ik ze kan vinden. 113€ vind ik al veel. Zeker als het toestel al 9 jaar oud is en op lange termijn denk. Natuurlijk is het nog steeds goedkoper dan een nieuw toestel als ik zeker ben dat er nadien geen andere foutmeldingen meer zouden komen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...