Ga naar inhoud

storing zanussi ZWF 5140 P foutcode E91


Ga naar oplossing Opgelost door Lampje,

Aanbevolen berichten

Hallo, ik hoop dat nog iemand actief is hier. De startknop van onze zanussi knipperde rood en tijdens het wassen sprongen alle lampjes aan die knipperden. We hebben alles gecentrifugeerd en eruit gehaald. Trommel draait beide kanten op, centrifugeert, pompt etc. 
We hebben het filter schoongemaakt waar veel uitkwam. De foutcode opgespoord door start/pauze knop en extra kort in te drukken. Hij knippert 9x rood en dan 1 keer groen. 
Wat te doen? Bedankt!

Link naar reactie
  • Oplossing

Frederike, dit is wat ik kan vinden, helaas geeft dit heel wat mogelijkheden.

E91        communicatiefout tussen hoofdprint en display              

Bedradingsfout, stuur/displayprint defect, hoofdprint defect.

 

Probeer eerst de machine eens te resetten, want het is mogelijk dat de fout in het geheugen blijft staan.

  • Thanks 2

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Hoi Fredirike260,

In mijn vorige reactie heb ik een link naar het topic geplaatst.

Ik heb ook de handleiding van deze machine gevonden. Die is op deze website te vinden. Maar daar staat dus verder niks over een resetprocedure.

Uit het topic, waar jij op doelt, heb ik de volgende reset methode kunnen halen. Quote is van Harry0 en is op pagina 2 van dit topic te vinden.

Quote

Vertaald: Sluit de deur. Druk Start/Pauze en Extra kort samen in en houd ze ingedrukt en draai dan de programma knop 1 positie naar rechts (Katoen) Laat de toetsen los als de lampjes gaan knipperen (ongeveer na 3 seconden) Draai de programma knop nu door na de 10de positie (Centrifugeren) en druk dan Start/Pauze en Extra kort weer samen in totdat de lampjes uit gaan (na ongeveer 5 seconden) Draai dan de programma knop weer door naar de 0 stand. De machine zou nu gereset moeten zijn.

Lukt het hiermee?

  • Thanks 1
Link naar reactie

Samen komen we elke keer een stuk verder, ook met google translate:

 

E91: Communicatiefout tussen de display-printplaat en de hoofdprintplaat E91

Inconsistentie tussen configuratiewaarden, bij het starten van het apparaat E91 Controleer de draden tussen de hoofdprintplaat en de displayprintplaat:

► Koppel meerdere keren los en sluit de connectoren op beide printplaten opnieuw aan.

► Meet de elektrische geleidbaarheid tussen J10 (hoofd PCB) en J13 (display printplaat) contacten.

Werkt de draad goed?

Vervang de hoofdprintplaat en controleer op extra alarmen door de diagnostische cyclus te herhalen.

Verschijnt E91 nog steeds?

Vervang/repareer de draden en controleer op extra alarmen door de diagnostische cyclus te herhalen.

Als er brandsporen op de printplaat zijn, zie pagina 65

Of het apparaat is OK

Of vervang de printplaat en controleer op extra alarmen door de diagnostische cyclus te herhalen.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Dat is mooi om te horen Frederike, ik denk dat dit gewoon een kwestie is van een vuiltje in de verbinding zit.

De twee printen hebben hun eigen functie, maar moeten wel met elkaar communiceren. Met alle stoorbronnen om ons heen, kan er best eens een magnetische storing in de electronica binnendringen.

Ik verwacht daar niet zo veel problemen mee.

Mocht het terug komen, dan de stekkers, die in mijn vorig bericht zijn genoemd er een paar keer op en af schuiven, zodat een eventueel slecht contact verbeterd wordt.

  • Thanks 1

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...