Ga naar inhoud

Oude internet explorer in Windows 11


Ga naar oplossing Opgelost door Alex,

Aanbevolen berichten

Net W11 geïnstalleerd op mijn PC. Verliep uitstekend. Enige probleem heb ik met mijn oud Foscam bewakingscamera. Die wil alleen beelden opnemen als hij is gestart vanuit de oude Internet Explorer van windows. In W11 lijkt weliswaar een compatabiliteitsmodus te zitten, maar het lukt mij niet om daar in het toe te voegen vaste IP-adres in te krijgen, het blijft "uitgegrijsd" Mocht wel lukken dan geeft windows aan dat voor 30 dagen in die modus gestart wordt. Ook dat is niet echt de bedoeling. Iemand een idee voor een oplossing zonder meteen te shoppen voor een nieuwe camera?

Link naar reactie
  • Oplossing

Welkom op de community Paul ? 

Om jouw vraag te beantwoorden heb ik contact gehad met onze tech redactie van Computer Totaal. Zij gaven het volgende door:

Internet Explorer is een verouderde browser die door Microsoft niet meer wordt ondersteund en wordt vervangen door Edge. Omdat je Foxcam-camera die oudere brwoser vereist gaat het niet meer werken. Het is jammer dat Foscam geen moderne webstandaarden ondersteunt. Dit houdt dus in dat je camera niet goed gaat werken onder Windows 11. Maar om nou een camera af te danken die in de basis nog goed werkt, voelt wellicht wat cru. Teruggaan naar Windows 10 is een optie, maar gaat wel ver. Mogelijk kun je kijken naar opties binnen je huidige Windows 11-installatie de cam te banderen met Internet Explorer. Bijvoorbeeld door een virtuele machine te installeren met VirtualBox. Binnen deze virtuele omgeving installeer je Windows 10. Om je camera te benaderen, start je de virtuele machine en vervolgens Internet Explorer voor je camera. In dit artikel van Computer Totaal lees je hoe dat moet.

Kun je hier iets mee?

Off-topic. Leuk dat je een vraag hebt gesteld op de community. Deze maand kun je te gekke prijzen winnen door een vraag te stellen en jij maakt nu kans. Meer informatie vind je hier

  • Like 1
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...