Ga naar inhoud

Nieuwe forum-opzet is uiterst teleurstellend


anoniem

Aanbevolen berichten

De nieuwe opzet van dit forum is uiterst teleurstellend. Waarom worden de deelnemers van het oude forum niet geraadpleegd via een enquête per email? En waarom word er geen duidelijke toelichting gegeven aan de jarenlange trouwe deelnemers van het oude computerforum? De redactie ziet toch zelf ook wel, dat er nu bijna niemand meer reageert op de vragen die gesteld worden? En ik lees hier nog steeds alleen maar zeer ontevreden reacties over dit nieuwe format? Dus kennelijk is het nieuwe format niet goed, en als het gebaseerd is op marktonderzoek, was dat marktonderzoek kennelijk ook niet goed. Het is geen kwestie dat ik het nieuwe format geen kans wil geven of dat ik het nog niet snap, of dat meer aanpassingstijd nodig heb, of dat ik nog wat moet wennen, of dat ik per definitie tegen alle vernieuwingen ben Ik heb zeer veel en jarenlange ervaring met internetforums. En ik weet precies wat ik wil en niet wil op dat gebied, en waarom. En de meeste internet-forums gebruiken ook gewone forum-software en met succes. Ik wil graag een computerforum met uitgebreide moderne forum-software, met veel gebruiksmogelijkheden en zeer veel sub-forums voor een snel overzicht. En het oude forum voorzag daar redelijk in. Nu ontbreekt hier het overzicht over de onderwerpen en zijn er nauwelijks functionaliteiten, zoals een interne zoekfunctie, een edit-functie, interne postbus, overzicht van de eigen reacties, enzovoort. Het nieuwe vraag- en antwoord-format (oftewel systeem) is zeker geen verbetering. Dit huidige format met zeer beperkte gebruikersmogelijkheden lijkt meer op software van 15 jaar geleden. Ik stel voor dat het oude computerforum zo snel mogelijk in ere hersteld word. Dan kan daarnaast desgewenst worden geëxperimenteerd met een nieuw format, in voortdurend overleg via het forum met de gebruikers. Als het de bedoeling is om het aantal bezoekers te minimaliseren, is dit forum wel een succes. Maar ik vind het heel erg jammer!
Link naar reactie
Zoals ik onlangs al melded dacht ik bij thuiskomst na een vakantie dat de site gehacked was. Inmiddels een aantal uiterst trouwe en betrouwbare deelnemers en moderators op een ander bekend forum aangetroffen. Ook zij zijn uitermate verbaasd. En ik vraag mij af of zij zonder meer aan de kant gezet zijn (een bekende moderator van "Veiligheid & Privacy" bijvoorbeeld). De toelichting over deze nieuwe website vind ik zeer verdrietig. Vraag mij af of de uitgever IDG het zo wenste? Allemaal onopgeloste vraagtekens. Ik zou wel eens willen weten wat er mis was met de vorige versie van het veel geraadpleegde C!T-forum. F.J.Stols
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...