Ga naar inhoud

Zelfbouw; Aeon in progress


Aanbevolen berichten

Dat is zeer mooi. Wat ook mooi is dat er nu geluid uit komt :) [img:2ab3b3a6e8]http://melchiot.orakel.ods.org/~seers/Speakermeuk/Needle19.jpg[/img:2ab3b3a6e8] [img:2ab3b3a6e8]http://melchiot.orakel.ods.org/~seers/Speakermeuk/Needle20.jpg[/img:2ab3b3a6e8] Er moet nog wel een linkje verf overheen op sommige plekken, lijmtangen hebben ook een negatieve invloed gehad. :(
Link naar reactie
  • Reacties 340
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    341

[quote:adffab9de8="mephi"]Welk ontwerp heb je nu precies gebouwd voor je vader en welke drivers zijn hiervoor gebruikt?[/quote:adffab9de8]Ontwerp? :P Ik heb gewoon een paar boxen die ik van mijn vriend het gekregen (Philips) omgebouwd. Aangezien mijn vader toch niet van denderende bas houd, heb ik het ontwerp veranderd van bass-reflex naar een gesloten kist. Kan niets fout aan gaan :) Bovendien, als je bij de versterker de bass een beetje bijdraait komt ie nog redelijk laag voor zijn formaat dan :)
Link naar reactie
[quote:3947df0320="Interficior"][quote:3947df0320="-stof-"]Leuk project :P Dit moet ik aan mijn broer laten zien, hij heeft zijn boxen vernield :lol:[/quote:3947df0320]Vertel...[/quote:3947df0320] Twee jaar boven het maximale vermogen spelen is niet gezond :lol: resultaat: het geluid valt weg :lol: oplossing: (voor 1 van de twee boxen) laten vallen op de grond 8) resultaat: nieuwe boxen kopen :lol:
Link naar reactie
[quote:0392b7c4cf="kid jansen"][quote:0392b7c4cf="Interficior"]Ik heb mijn UcD 400 versterker binnen, en ik ga zo foto's maken.[/quote:0392b7c4cf] ik zie ze wel verschijnen, ga je nou ook nog zelf zo'n versterker maken van die hypex dingen? En je maakt dus toch een versterkte subwoofer?[/quote:0392b7c4cf]Ja, van die Hypex dingen, en ja mijn woofer is versterkt, want rechtstreeks uit de geluidskaart doet ie zo weinig en nee mijn woofer wordt niet actief, want de versterker zit dus in een apart kastje, en daar komen dus nog 2 spoelen bij, en wordt een 2.1 versterker (uiteindelijk). Pics: [img:0392b7c4cf]http://melchiot.orakel.ods.org/~seers/Speakermeuk/UcD-400.jpg[/img:0392b7c4cf] [img:0392b7c4cf]http://melchiot.orakel.ods.org/~seers/Speakermeuk/UcD-spoel.jpg[/img:0392b7c4cf] [img:0392b7c4cf]http://melchiot.orakel.ods.org/~seers/Speakermeuk/UcD-elko.jpg[/img:0392b7c4cf] En het gewicht van die spoel... oeh.
Link naar reactie
[quote:632f3d42fb="kid jansen"]Ik bedoelde eigenlijk ook of het wel of niet een actieve subwoofer zou worden, maar ik kon er ff niet op komen hoe je dat nou noemt. Dat hij vanuit je geluidskaart niks doet had ik ook al begrepen. En je gaat dus inderdaad een 2.1 versterker maken. Mooi, dan volg ik je weer helemaal. By the way, nice! 8)[/quote:632f3d42fb]Ik kan hem natuurlijk altijd nog erinbouwen. :) Ik heb net die spoel nagewogen: 5(!!!) kilo weegt ie.
Link naar reactie
Nou ja, alles eigenlijk maar ik was een beetje lui en begon meteen te typen. Ik heb ergens wel eens wat gehoord van klasse D amp ontwerp maar ik ben niet meer zo in highend audio en dus neem je dat maar aan van iemand met de wetenschap; het zal wel. Nu zie ik jouw UcD amp en was mijn nieuwsgierigheid toch weer gewekt. ik wilde dus weten: kosten?(valt mee),zijn er meerdere fabrikanten?(nee, de UcD technologie is van hypex), spec's? (indrukwekkend) enz enz enz.... Heb jij de voeding nou zelf gekocht? (dus niet bij hypex) Ik heb toch nog wel een vraagje: waarom zou je kiezen voor unbalanced of balanced inputs? Ik begrijp enigszins een voortvloeisel daaruit; de ene vereist een volledig dubbel geisoleerd voedingsontwerp en de andere vereist een ge-aarde (of zie ik dat fout?; http://www.hypex.nl/docs/wiring.pdf ) Maar is er klank-technisch verschil?
Link naar reactie
[quote:e2fbb76a9c="rwilligen"]Heb jij de voeding nou zelf gekocht? (dus niet bij hypex)[/quote:e2fbb76a9c]Ik heb eigenlijk niets bij Hypex gekocht, maar van iemand tweedehands. Hierdoor kostte mij het pakketje bij elkaar 140 euro. Dan heb ik dus gekregen: 3 bruggelijkrichters 1 UcD 400 ST 1 500 VA spoel die ook op site van Hypex staat 6 afvlakelko's van elk 4700 µF 4 ontstoringscondensatoren 1 ? 1 zelfgemaakte soft-starter 1 koelblok 2 spuitjes pasta, maar daar had ik zelf nog zooien van liggen. [quote:e2fbb76a9c]Ik heb toch nog wel een vraagje: waarom zou je kiezen voor unbalanced of balanced inputs?[/quote:e2fbb76a9c]Oei, daar heb ik niet over nagedacht, was eigenlijk van plan cinch te gebruiken, maar als XLR recommended is, dan gaan we voor XLR uiteraard. Ik ben ook helemaal niet van plan een metalen behuizing te maken. [quote:e2fbb76a9c]Ik begrijp enigszins een voortvloeisel daaruit; de ene vereist een volledig dubbel geisoleerd voedingsontwerp en de andere vereist een ge-aarde (of zie ik dat fout?; http://www.hypex.nl/docs/wiring.pdf ) Maar is er klank-technisch verschil?[/quote:e2fbb76a9c]Ik zou het je werkelijk niet kunnen vertellen. Als je nog geïnteresseerd bent: ik koop dus nog 2 spoelen van 10 euro, die ook op die Hypex site staan, elk van de UcD 180 AD(!) één. Die uitroepteken zet ik achter AD omdat er toch echt een significant verschil zit tussen de AD en ST. De AD is dus echt beter in kwaliteit. Omdat de 400 watt module gebruikt wordt voor een subwoofer leek het me niet echt interessant dat dit de standaard versie was. Verder koop ik dus gewoon zelf nog wat goede elko's, en condensatoren, want 50 euro x2 te gaan uitgeven voor voedingen... Hm, dat kan goedkoper. :) Edit: Als ik hem nou ooit eens afmaak, dan kan ik hem wel eens meenemen naar u ofzo, als u het leuk vind. Kunnen we een mini-shootout houden. :D
Link naar reactie
Nou , als ik al interesse heb dan is het in minimaal een UcD400, die "spoelen" zul je dus niet aan mij kwijt raken. Ik neem overigens aan dat je met "spoelen" een ringkern-trafo bedoelt? of met een mooi woord torroidale-transformator. Nou wordt balanced idd aanbevolen maar volgens mij impliceert dat dus een geaard ontwerp, dwz met een randaarde stekker.... Op mijn werk is iemand behoorlijk audiofiel, ik zal is ff vragen hoe dat zit, als ie het weet. Een minishootout lijkt me erg leuk ware het niet dat mijn woning(kje) daar niet echt geschikt voor is. Ik woon op een flatje van 60 kwadraatmeter samen met een vrouw,kind en twee parkieten. Mijn audiofiele tijd stamt nog van voor vrouw en kind en een lege woonkamer met daarin prominent 2x magnat All ribbons 8P gestalt en daartussen een stack met audiospul. Nu staat er een tweezits+kinderhoek,eettafel,computer enz enz enz.... en de magnats staan in een hoekie achter een kast weggefrommelt onder een lamp en een vhs recorder... Dat wordt dus nix.... Overigens; ik ben geen u maar een jij/jou hoor. ;)
Link naar reactie
[quote:159cc6d596="rwilligen"]Nou , als ik al interesse heb dan is het in minimaal een UcD400, die "spoelen" zul je dus niet aan mij kwijt raken. Ik neem overigens aan dat je met "spoelen" een ringkern-trafo bedoelt? of met een mooi woord torroidale-transformator.[/quote:159cc6d596]Ga ik iets verkopen? Met spoel bedoel ik inderdaad de RKT ja. :) [quote:159cc6d596]Nou wordt balanced idd aanbevolen maar volgens mij impliceert dat dus een geaard ontwerp, dwz met een randaarde stekker.... Op mijn werk is iemand behoorlijk audiofiel, ik zal is ff vragen hoe dat zit, als ie het weet.[/quote:159cc6d596]Ik kan er natuurlijk wel een randaarde op maken, maar dan heeft aan de andere kant bij een houten kast ook niet echt briljant veel nut. :P [quote:159cc6d596]Een minishootout lijkt me erg leuk ware het niet dat mijn woning(kje) daar niet echt geschikt voor is. Ik woon op een flatje van 60 kwadraatmeter samen met een vrouw,kind en twee parkieten. Mijn audiofiele tijd stamt nog van voor vrouw en kind en een lege woonkamer met daarin prominent 2x magnat All ribbons 8P gestalt en daartussen een stack met audiospul. Nu staat er een tweezits+kinderhoek,eettafel,computer enz enz enz.... en de magnats staan in een hoekie achter een kast weggefrommelt onder een lamp en een vhs recorder... Dat wordt dus nix....[/quote:159cc6d596]Oké :) [quote:159cc6d596]Overigens; ik ben geen u maar een jij/jou hoor. ;)[/quote:159cc6d596]Ik had dan ook een 4,0 voor de inburgeringscursus :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...