Ga naar inhoud

Sinterklaas, Kerst & jaarwisseling


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb gekeken op Nederland 1 naar André's nieuwe revue ½. Het tweede deel komt vanavond 23:00 – 0:20. Daar ga ik op dat tijdstip niet naar kijken. Maar wellicht wel naar de herhaling, morgen van 14:45 – 16:00. Dat programma is overigens niet Kerst gerelateerd. //Edit ongeveer 17:00 26 december 2009 Dat is ook weer voorbij. Nu staat mijn televisie op TMF – Beach Party Kerst Special. Dat is van 16:30 – 17:30.
Link naar reactie
Dus ook televisie programma's die niet echt Kerst gerelateerd zijn. Dan komt nu de jaarwisseling in het zicht. Wat weer de nodige problemen kan opleveren met vuurwerk. Ik vond een site met bruikbare informatie over [url=http://www.vanharte.nl/onderwerpen/Alle_Feestdagen/Oud_en_Nieuw/Veilig_Vuurwerk/details/]Veilig Vuurwerk.[/url] Informatie die nodig is, om dit soort [url=http://nos.nl/artikel/125414-jongen-verliest-hand-door-vuurwerk.html]ongelukken[/url] te voorkomen. Ikzelf steek al jaren geen vuurwerk meer af. Maar nu het volgende punt. Of er voor de jaarwisseling nog extra boodschappen gehaald worden. Zijn het nog steeds de traditionele oliebollen? Of toch iets anders? In het [url=http://www.ad.nl/ad/nl/1100/Consument/article/detail/453153/2009/12/28/Visser-heeft-voor-zevende-maal-de-lekkerste-oliebollen.dhtml]AD[/url] lees ik dat de lekkerste oliebollen weer in Rotterdam zijn. Echter over smaak valt niet te twisten. Hoe zijn de ervaringen hier met oliebollen? Haal je ze bij een oliebollenkraam? Of gewoon bij de plaatselijke supermarkt? Ikzelf koop al jaren geen oliebollen meer.
Link naar reactie
[quote:d69384a2c6="jolo"]Echter over smaak valt niet te twisten. Hoe zijn de ervaringen hier met oliebollen? Haal je ze bij een oliebollenkraam? Of gewoon bij de plaatselijke supermarkt? Ikzelf koop al jaren geen oliebollen meer.[/quote:d69384a2c6] Je vergeet de optie, zelf bakken (in mijn geval m'n vrouw dan :P ). Veel lekkerder omdat je zeker verse olie hebt, dat is zelfs bij een goede oliebollenkraam een probleem. Die gaan echt niet halverwege oudejaarsdag de olie verversen, dus hoe later op de dag hoe beroerder de bollen.
Link naar reactie
Mijn maat heeft oliebollen gebakken en ik mocht er ook eer aantal ophalen. Hier ben ik erg blij mee dan hoef ik het zelf niet te doen. Oudjaarsavond wordt het waarschijnlijk lekker kintikken en wat drinken. Zaterdag vieren we dan gelijk maar de verjaardag van mijn zoon(doen we elk jaar op die dag want het is zijn verjaardag, handig he!)
Link naar reactie
Oliebollen zelf bakken? Is dat dan niet te veel werk? Hoeveel bakken jullie er dan per persoon? Ikzelf denk dat één oliebol per persoon wel voldoende is. Heb je daar een bijzonder recept voor in gedachte? Als ik in google de zoekwoorden [code:1:dd9641ba58]oliebollen recepten[/code:1:dd9641ba58] typ, dan lijkt het erop dat er veel recepten zijn. Één daarvan is deze [url=http://www.oliebollenrecepten.nl/oma_oliebollen_recept.html]Oma's Recept voor 15 oliebollen uit 1920.[/url] Is dit dan de manier om oliebollen te bakken? //Edit om ongeveer 10:07 Ik heb zojuist één luxe gevulde oliebol gehaald bij de plaatselijke supermarkt voor 0,45 ¤.
Link naar reactie
Je neemt gewoon zon mix van koopmans ofzo, net als met pannekoeken. Sommigen moeten een uur ofzo rijzen, andere kun je meteen in olie gooien. Daarvoor heb je een frietpan met zonnebloemolie nodig. Je kunt ze zo groot en klein maken als je wilt, maar n tip is om twee eetlepels te pakken, in je mix te scheppen en ze tegen elkaar in de olie te houden voor ongeveer 10 sec, dan vallen ze niet uit elkaar. Ikzelf eet dan een stuk of 4 van die oliebollen, want zo groot zijn ze dan niet.
Link naar reactie
Hoe zit het eigelijk met jullie huisdieren en oud & nieuw, onze kat trekt zich er niet veel van aan. Soms schrikt ze even wakker van een carbid knal. Vorig jaar zat ze gewoon voor het raam naar het vuurwerk te kijken. Ze is vandaag niet veel buiten, maar dit kan ook door de kou komen natuurlijk :wink: . Hoe zit dat met jullie huisdieren, want je hoort vaak dat ze er toch wel veel last van hebben.
Link naar reactie
[quote:357d1c4b0f="Dinges24"]Je neemt gewoon zon mix van koopmans ofzo, net als met pannekoeken. (..) [/quote:357d1c4b0f] Die was bij de plaatselijke supermarkt in de aanbieding. Pak 500 gram Koopmans oliebollenmix voor 0,89 ¤. Dat is iets meer voor gezinnen. Voor mij is die ene oliebol van 75 gram al voldoende. De meningen hoe/of deze op te warmen verschilt. Magnetron, oven of niet opwarmen http://hobby-en-overige.kwero.nl/eten/258-oliebollen-verwarmen.html Ik heb alleen een magnetron. Ik kan dan denk ik beter kiezen voor, niet opwarmen. Want een tijd van 60/80 seconden kan ik niet nauwkeurig instellen op mijn magnetron. Hier heb ik al een aantal voor knallen gehoord. Hoe gaat dat bij jullie? //Edit om ongeveer 01:40 1 januari 2010 Dat was wat vuurwerk geknal, bij de jaarwisseling. Nu is het wat rustiger geworden. De TV programma's zijn niet meer wat het geweest is. Ik had eerst Nederland 2 op staan. Om één uur 's nacht zapte ik naar Nederland 1 met Paul de Leeuw. Welke TV zender hebben/hadden jullie op staan? //Edit2 om ongeveer 10:23 1 januari 2010 Ikzelf heb geen huisdieren. Maar ik kon wel de hond van de bovenburen rond 02:30-02:45 horen blaffen. Er werd toen nageknald.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...