Ga naar inhoud

Sinterklaas, Kerst & jaarwisseling


anoniem

Aanbevolen berichten

@Drewster, laten we het er dan het er bij laten, dat de meningen over het Kerstfeest verschillend zijn. @Jax Dryke, wat is de definitie van saai? Verder gaat dit topic over Sinterklaas, Kerst & jaarwisseling. Niet over mijn leven. Maar wellicht kunnen het eerst hebben over Sinterklaas. Het lijkt commerciëler te zijn geworden. Zo zijn er een Sinterklaas film en -theater. De reclamefolders met Sinterklaas aanbiedingen vond ik vandaag in mijn brievenbus. Hoe zijn de meningen hierover.
Link naar reactie
  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:cec81f8fda="jolo"]Maar wellicht kunnen het eerst hebben over Sinterklaas. Het lijkt commerciëler te zijn geworden. Zo zijn er een Sinterklaas film en -theater. De reclamefolders met Sinterklaas aanbiedingen vond ik vandaag in mijn brievenbus. Hoe zijn de meningen hierover.[/quote:cec81f8fda]Ik denk dat we het daar snel over eens kunnen worden. Wat er met kerst reeds gebeurd is, gebeurd nu ook met sinterklaas. Een steeds groter wordend commercieel circus en ik kan me niet voorstellen dat daar iemand blij van wordt (zeker niet ouders met kleine kinderen...).
Link naar reactie
[quote:13f8bda9ee="Gooly"] Naast de kerstballen en achter de kerstbomen [/quote:13f8bda9ee] Kerstballen en enkele andere kleine Kerstartikelen heb ik gisteren al zien liggen bij Blokker. Er wordt blijkbaar niet meer mee gewacht tot 6 december. Over 6 december gesproken. Ziet er iemand iets in een [url=http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/09/art000001CA405A257CFB11.html]Sinterklaas uittocht?[/url] Om nog even verder te gaan met Sinterklaas. Wordt er bijvoorbeeld nog gekeken naar het Sinterklaasjournaal? Wordt er nog gebruik gemaakt van [url=http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=com.ubuntu%3Anl%3Aofficial&hs=5p6&q=sinterklaasrecepten&btnG=Zoeken&meta=&aq=f&oq=]Sinterklaasrecepten.[/url] Of wordt er toch de voorkeur gegeven aan kant-en-klare aankopen te doen voor Sinterklaas. Ikzelf haal niet zoveel extra's in huis. Maar geef wel de voorkeur aan de kant-en-klare Sinterklaas boodschappen. Omdat ik elk jaar van mijn werk al een chocoladeletter krijg, hoef ik die zelf niet meer te kopen. Herinnert iemand nog de Sinterklaasgedichten van vroeger, of worden deze tegenwoordig alleen nog maar verkregen via [url=http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=com.ubuntu%3Anl%3Aofficial&q=Sinterklaasgedichten&btnG=Zoeken&meta=&aq=f&oq=]google.[/url]
Link naar reactie
We doen hier sinds vorig jaar weer echt aan Sinterklaas voor mijn zoontje, toen was hij nog iets te klein, maar dit jaar snapt hij al aardig wat de bedoeling is. Enthousiast bij iedere sinterklaas op tv en ik moest hem verleden week zowat loskrabben van de versierde etalage bij de banketbakker. :wink: Eigenlijk is sinterklaas vooral leuk met kleine kinderen (kinderfeestje op kantoor, schoenzetten, pakjesavond). Voorheen gingen we op 5 december altijd bij m'n ouders langs die er wat aan deden (hapje/ klein cadeautje) maar dat was meer gezellig koffiedrinken dan een feest.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:b821abc8b5="jolo"] Dan kan vanaf morgen de Kersttijd beginnen. Zijn er nog favoriete Kerstrecepten en liederen?[/quote:b821abc8b5] Tja, bij sommige mensen is kerst begin vorige maand al begonnen. Ik zit nu even in de 'luwte' en rond de vijftiende ga ik eens kijken of de kerstboom nog in de berging staat. Die mag dan tot twee januari blijven staan. En dan denk ik nog met het afbreken "Dat ding heeft hier twee en een halve week gestaan. Twee en een halve week voor twee feestdagen! Het is toch eigenlijk te gek voor woorden!" haha Muziek, ik denk dat "All I want for christmas" van Mariah Carey en "Last christmas" van Wham wel favoriet zijn. Omdat iedereen die langer dan drie weken kerst viert dan gaat zeuren. Confronteren, daar schep ik genoegen in ;-)
Link naar reactie
We hebben net sinterklaas er op zitten. Dit deden we met onze twee kinderen aan het eind van de middag en met mijn ouders en zussen 's avonds. De eerste kerstdag zitten we bij mijn schoonouders, mn zwager is er dan ook met vrouw en kinderen. Tweede kerstdag eerst ontbijt bij mn ouders en 's avonds kook ik wat lekkers. Oud en Nieuw is nog een mysterie wat we gaan doen.
Link naar reactie
Heb afgelopen zaterdagavond Sinterklaas gevierd. Het ging eigenlijk meer om mn kleinzoon, erg leuk vond ie het. Kreeg een stofzuigertje( als mamse stofzuigt vindt hij dat geweldig, hihi). Hij keek nergens anders meer naar om. We hebben er gelijk een gezellig etentje van gemaakt: slaatjes, frituur enzo. Al met al toch een gezellig feest. Met de Kerst ga ik naar mn zus en oud en nieuw vier ik denk ik bij mn dochter.
Link naar reactie
[quote:99717b05a6="Gooly"]Tja, bij sommige mensen is kerst begin vorige maand al begonnen. [/quote:99717b05a6] Dat is dan weer overdreven vroeg. Twee maanden Kersttijd is te lang. [quote:99717b05a6="Gooly"] Muziek, ik denk dat "All I want for christmas" van Mariah Carey en "Last christmas" van Wham wel favoriet zijn[/quote:99717b05a6] Ik heb op mijn werk, waar doorgaans Radio 538 aanstaat, al diversen Kerst liederen gehoord. Waaronder inderdaad "Last christmas" van Wham. Ik overweeg dit jaar voor het eerst een Kerstboom aan te schaffen. Geen echte overigens. Maar een kleine kunstkerstboom. Ik heb een Blokker folder voor me. En ik zie daarin al een kunstkerstboom staan vanaf ¤ 4,99. Maar eerst nog even zien, hoeveel ruimte ik kan vrijmaken.
Link naar reactie
Zijn er nog ideeën voor Kerstboodschappen? Of moet er dit jaar de broekriem worden aangetrokken? Verder heeft het hier in Amsterdam gesneeuwd vannacht. En het is nog deels blijven liggen. Maar wel weer wat minder, dan 's morgens vroeg. Wellicht is er dan toch nog een kans op een witte Kerst. Op de site van de buienradar staat er al achtergrond info over. [url=http://www.buienradar.nl/weerbericht.aspx?id=41]Kansen op Witte Kerst.[/url]
Link naar reactie
Voor de boodschappen kan ik je niet helpen. Het mag voor mij wel weer voorbij zijn, als je een dagje naar luchtradio luistert(Vertaal naar Engels) ben je er wel klaar mee. Het is 50% van die kerstliedjes bagger. Sorry maar mijn kerst humeur wordt daar stevig door verpest. Maar goed we gaan lekker eten en de tweede dag wordt het steengrillen met de kinderen. Lekker koken doe ik een andere dag.
Link naar reactie
[quote:67a77e47ae="Ramonster73"] Voor de boodschappen kan ik je niet helpen. [/quote:67a77e47ae] Dat geeft niet. Ik ga zo direct boodschappen doen. En kijk wel ter plekke, of ik iets extra's koop. [quote:67a77e47ae="Ramonster73"] Het is 50% van die kerstliedjes bagger. [/quote:67a77e47ae] Over de Kerstmuziek kun je beter niet druk maken. Het is toch meestal dezelfde Kerstmuziek als afgelopen jaren.
Link naar reactie
[quote:fae139f538="Dinges24"] Verder wordt ik wel heel ziek van al die reclame enzo. Luister vooral niet naar SkyRadio, daar wordt je doodgegooid met kerstmuziek[/quote:fae139f538] Op andere radiozenders ook wel. En zelfs op TMF werden zoeven twee Kerstnummers gedraaid. Wat de reclame betreft. Als dat thuis gebeurd, kun je toch altijd nog zappen naar een andere zender. Misschien is het ook wel een idee om in dit topic voor iedereen, om te melden wat er in je Kerstpakket zit. Ikzelf ben gisteren op mijn werk geweest op het Kerstfeest. Ook heb ik daar mijn Kerstpakket opgehaald. Dit zit er in: Een doosje Crackers 200 gram. Een doosje Amandel slofjes 250 gram. Een doosje met 10 theezakjes. Een doosje Christmas Mints 60 gram. Een doos Melkchocolade bonbons 190 gram. Een doosje Damdrop 150 gram. Een doosje Roomkaas 125 gram. Een zakje Fine Biscuits 150 gram. Een zakje snacks met rijst- en pindacrackers 150 gram. Een zakje snow mallows 175 gram. Drie busjes borrelnootjes van 35 gram. 1 fles Merry Chistmas and A happy New Year met 750 ml bronwater. Een zakje met 20 servetten. Twee witte doosjes met aardewerk. Geen idee wat het moet voorstellen. Twee LED theelichten met twee CR2032 batterijen. Een 1200 Watt Contactgrill met een recepten boekje.
Link naar reactie
ik ben twee weken vrij, dus 'mis' zowel het ' Kerstpakket' en de ' Kerstborrel' op mijn werk. niet dus.... :evil: ik krijg ipv een kerstpakket een waardeloze iris cheque, en de kerstborrel bestaat louter uit goedkope broodjes met melk. verder doe ik niks aan Kerst en Oud en Nieuw. dat commercieele circus eromheen hoeft van mij niet.
Link naar reactie
[quote:056b210c7d="pig_warrior"]ik ben twee weken vrij[/quote:056b210c7d] Ik heb eigenlijk ook vrij, maar ben toch uitgenodigd voor het Kerstfeest. [quote:056b210c7d="pig_warrior"]de kerstborrel bestaat louter uit goedkope broodjes met melk. [/quote:056b210c7d] Dat is inderdaad niet veel. Op dat Kerstfeest op mijn werk is het een warme maaltijd, met spaghetti/rijst/kippenpoot/saté/loempia. En ook nog een envelop met een kerstkaart en een biljet van 50 euro.
Link naar reactie
Dan is het uiteindelijk Kerstavond. Althans volgens Wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerstavond Extra Kerstboodschappen is bij mij niks van gekomen. Ik heb alleen de gewone boodschappen gedaan. De Kerstviering hoeft toch niet te maken hebben met een ander soort ontbijt, lunch en avondmaal. Of zijn er hier andere meningen over? Wordt er bijvoorbeeld nog gekeken op de televisie naar Kerst gerelateerde programma's. Waaronder (teken)films. Zo heb ik hier een programmablad voor me. En op vrijdag komt er onder andere Komiek om 14:50 op SBS6 met als titel: It's a Very Merry Mupped Christmas Movie. Is dat wat? Of zijn de televisie programma's niet meer wat het geweest is?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...