Ga naar inhoud

Michael Jackson (50) overleden


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:dcb89ab0ae="Lange Pier"]Overigens gaan er in Irak b.v. erg veel mensen dood, heel vervelend, ook voor MJ is het vervelend en voor alle nabestaanden maar om er nu zo een ophef over te maken. :?[/quote:dcb89ab0ae] Eind jaren '80 had Jackson de wereld aan zijn voeten, het waren zijn eigen beslissingen die van zijn leven een ongelukkige puinhoop maakten. En aan de gevolgen daarvan is hij nu overleden. Ik heb veel meer medelijden met de ontelbare, onbekende mensen die elke dag jong sterven zonder ooit zulke kansen te hebben als Jackson.
Link naar reactie
[quote:51ce1babac="egslim"]...., het waren zijn eigen beslissingen die van zijn leven een ongelukkige puinhoop maakten. En aan de gevolgen daarvan is hij nu overleden.[/quote:51ce1babac] Dat is maar de vraag. Op dat niveau zijn behoorlijk wat geldwolven om je heen die wel bepalen wat jij moet doen en als je dan niet sterk genoeg in je schoenen staat ga je er aan onder door.
Link naar reactie
[quote:9c2c8dbf60="Peter Vooges"]Dat is maar de vraag. Op dat niveau zijn behoorlijk wat geldwolven om je heen die wel bepalen wat jij moet doen en als je dan niet sterk genoeg in je schoenen staat ga je er aan onder door.[/quote:9c2c8dbf60] Michael Jackson was een volwassen, financieel onafhankelijke man met jarenlange ervarng in de muziekindustrie. Dan moet je je ook als een volwassene gedragen, en daar hoort bij dat je de verantwoordelijkheid voor het bepalen van je eigen leven neemt. [quote:9c2c8dbf60="Doofenshmirtz"]Dat klop ja, ik zag in een documentaire dat Michael zei dat hij een hekel had aan optredens. Hij hield volgens mij zowieso niet van al die publiciteit.[/quote:9c2c8dbf60] Acties zeggen meer dan woorden. In de jaren '70 en '80 werkte hij hard om zich zoveel mogelijk te profileren. En ook daarna heeft hij nooit z'n best gedaan om zich terug te trekken uit de publiciteit.
Link naar reactie
Je kunt je pas volwassen gedragen als je dat geleerd is. Net zoals overigens ieder ander 'gewenst gedrag'. Dat heeft weinig met leeftijd te maken en meer met sociaal-culturele factoren. Zijn enige referentie kader was mijns insiens de showbizz wereld. Natuurlijk heb ik nooit met michael jackson gespoken maar ik heb de indruk dat, wanneer je zoals hij vanaf je vijfde levensjaar in de volgspots staat, letterlijk en figuurlijk, het lastig tot onmogelijk is je te gedragen zoals de meeste anderen 50 jarigen. Vaker zijn er kindsterren geweest die niet met de spotlampen om konden gaan en zichzelf een asperine teveel gaven. Of ze werden gewoon depressief.
Link naar reactie
Inderdaad ... als hij een 'normaal' leven had kunnen leiden dan misschien, maar ik vraag me ook af wie dan ook nog 'normaal' functioneert als je zo'n beetje van af je eerste danspasjes zo in de schijnwerpers staat. [quote:942397ebf4] ... En ook daarna heeft hij nooit z'n best gedaan om zich terug te trekken uit de publiciteit. [/quote:942397ebf4] Ken je ook maar 1 'beroemd' persoon die er in geslaagd is om zich terug te trekken uit de publiciteit ? Als je de status hebt zoals Michael die had dan lukt je dat echt niet. De persmuskieten en de roddelpers vind overal wel iets om over je te verspreiden en anders verzinnen ze het wel ...
Link naar reactie
[quote:1246cb6499="Peter Vooges"]Eens, maar dan moet je dan nog steeds wel aankunnen qua karakter.[/quote:1246cb6499] 'Aankunnen qua karakter' is synoniem voor 'willen'. Je moet je als een volwassene [i:1246cb6499]willen[/i:1246cb6499] gedragen. [quote:1246cb6499="vuurtoren"]Je kunt je pas volwassen gedragen als je dat geleerd is. Net zoals overigens ieder ander 'gewenst gedrag'. Dat heeft weinig met leeftijd te maken en meer met sociaal-culturele factoren.[/quote:1246cb6499] Dat ligt eraan wat je precies onder 'volwassen gedrag' verstaat. Het vermogen onafhankelijke beslissingen te nemen die niet beïnvloed worden door de opvattingen van autoriteitsfiguren in je omgeving neemt toe naarmate je ouder wordt. Dat is een kwestie van ervaring, waardoor je uiteindelijk zelf een autoriteitsfiguur wordt. [quote:1246cb6499]Natuurlijk heb ik nooit met michael jackson gespoken maar ik heb de indruk dat, wanneer je zoals hij vanaf je vijfde levensjaar in de volgspots staat, letterlijk en figuurlijk, het lastig tot onmogelijk is je te gedragen zoals de meeste anderen 50 jarigen.[/quote:1246cb6499] Je moet realistisch zijn. In onze maatschappij bereiken veel mensen het hoogtepunt van hun carriëre tussen hun 50e en 60e, Jackson deed dat al 20 jaar jonger. Op dat moment moet je dus bedenken wat je met de rest van je leven wilt doen. Vanuit dat perspectief had Jackson op 50 meer gemeen met een gepensioneerde van 70. Wat niet wegneemt dat hij zijn leven op een heel andere manier had kunnen invullen, als hij had gewild.
Link naar reactie
[quote:e80850f971="JaFO"]Ken je ook maar 1 'beroemd' persoon die er in geslaagd is om zich terug te trekken uit de publiciteit ? Als je de status hebt zoals Michael die had dan lukt je dat echt niet. De persmuskieten en de roddelpers vind overal wel iets om over je te verspreiden en anders verzinnen ze het wel ...[/quote:e80850f971] Ik ken überhaupt al nauwelijks beroemdheden. :P Als je uit het blikveld van de roddelpers wilt verdwijnen moet je twee dingen doen: 1) Vermijd publiciteit - geen (gast)optredens, interviews en dergelijke geven, of nieuwe albums uitbrengen. 2) Leid een saai leven - doe geen dingen die de aandacht trekken. Huur des noods een pr-manager in om je daarmee te helpen.
Link naar reactie
[quote:923facc09d="Jax Dryke"]als iemand interesse heeft, ik heb een origineel t-shirt van MJ met de tekst: make love, not war .. en 'signed' by MJ .. mag weg voor 157000 euro :) .. ik heb al een bod van 8500[/quote:923facc09d]make love, not war . zijn die T-Shirts ook en kleine kinderen maatjes . of komt daar wat anders op te staan . bv liever een in de hand dan tien in de lucht of zo :evil: :evil:
Link naar reactie
[quote:905ed48baf="bsa100"][quote:905ed48baf="Jax Dryke"]als iemand interesse heeft, ik heb een origineel t-shirt van MJ met de tekst: make love, not war .. en 'signed' by MJ .. mag weg voor 157000 euro :) .. ik heb al een bod van 8500[/quote:905ed48baf]make love, not war . zijn die T-Shirts ook en kleine kinderen maatjes . of komt daar wat anders op te staan . bv liever een in de hand dan tien in de lucht of zo :evil: :evil:[/quote:905ed48baf] waar slaat dat nou weer op ?? ik vind dat iedereen eens moet ophouden met dat gezwam over 'kindermisbruiker' etc. Dat hij zich als een kind gedroeg, ja .. maar hij misbruikte ze niet. Hij is er nog nooit voor veroordeeld, ook in 2005 niet .. we hebben het hier wel over een overleden persoon, beroemd of niet. al die vooroordelen .. man, verdiep je eens in de zaak, of antwoord gewoon NIET. Ik snap de topicstart ook niet helemaal .. zoek je aandacht ofzo ?? ADMINS / MODS: Jullie kunnen deze topic beter sluiten, voor er nog meer van dit soort onfatsoen geplaatst wordt.
Link naar reactie
[quote:adfb1cd2eb="egslim"]... Als je uit het blikveld van de roddelpers wilt verdwijnen moet je twee dingen doen: 1) Vermijd publiciteit - geen (gast)optredens, interviews en dergelijke geven, of nieuwe albums uitbrengen. 2) Leid een saai leven - doe geen dingen die de aandacht trekken. Huur des noods een pr-manager in om je daarmee te helpen.[/quote:adfb1cd2eb] je bedoelt zeker : vraag onze minister president balkenende voor advies ;) [quote:adfb1cd2eb] ... Het vermogen onafhankelijke beslissingen te nemen die niet beïnvloed worden door de opvattingen van autoriteitsfiguren in je omgeving neemt toe naarmate je ouder wordt. [/quote:adfb1cd2eb] in theorie zou dat dat zeker het geval moeten zijn, maar dan moet je wel een redelijk goed voorbeeld hebben en (IMHO belangrijker) de tijd hebben/krijgen om ook echt 'kind' te zijn. En ik heb echt het idee dat hij daar geen echt tijd voor heeft gehad op de momenten dat het nodig was. [quote:adfb1cd2eb] ik vind dat iedereen eens moet ophouden met dat gezwam over 'kindermisbruiker' etc. Dat hij zich als een kind gedroeg, ja .. maar hij misbruikte ze niet. Hij is er nog nooit voor veroordeeld, ook in 2005 niet .. [/quote:adfb1cd2eb] je bedoelt : er is voor de rechtbank nog geen overtuigend bewijs geleverd dat hij dat wel of niet deed. Ik heb zelf het idee dat er best wel twijffel is over zowel de ouders die hun kind(eren) bij hem achterlieten als wat hij daar met ze deed. Dat dat bij een rechtbank niet voldoende is voor een veroordeling heeft mogelijk ook te maken met het legertje advocaten dat hij destijds kon betalen ... zie daar maar eens tegen te vechten. Waarom zouden we er niet over mogen speculeren ? Is ie ineens heilig nu hij dood is ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...